Hvis jeg var en måned…

….så hadde  jeg antagelig vært mai…

Sånn akkurat passe på alle måter…

Ikke for varm… ikke for kald… men sånn akkurat passe lun…

Ikke lenger svart og hvit… heller ikke full av farger…

men full av de små gule…

 

Hvis jeg var en måned,,,

,,,så hadde jeg neppe vært en kald vintermåned…med rimfrost i håret…

..ei heller en høstmåned med sine mørke kvelder og monster i hver krik og krok..

…heller ikke hadde jeg vært en svettende varm sommermåned,

med lange kvelder og tidlig morgener,

som stadig varslet om at høsten snart lå og lurte….

 

Nei, jeg hadde nok vært en vårmåned, en mai…

..en lun og liten luring, som kom med smil om munn og løfter om en lang og god sommer…

 

Hvilken måned hadde du vært ?

 

#måneder #mai #vår

 

 

38 kommentarer
    1. Her er det ikke noe HVIS. Jeg ER november. Sukk hjerte og brist!
      Jeg hatet sangen om månedene på skolen!
      November er så trist og grå,
      men nyttig likevel.
      For nå kan barna finne på
      å lage moro selv.
      Følte meg mer enn litt snurt. For alle de andre månedene var så fine. Bare ikke min.
      😀 😀 😀

    2. Kan hende eg òg hadde vore mai. Eg ELSKAR bjørka rundt 17.mai, alle dei glade ungane på nasjonaldagen, alle flagga, stemninga, fuglekvitteret, gå på jobb utan jakke…. Kanskje til og med gå med skjørt UTAN strømpebukse under! 🙂

    3. Mai er nok den rette måneden for deg ja.. 🙂 Mai kler deg..
      Jeg tror jeg må være august.. Jeg er født i den måneden og det er da vi har det flottest her oppe i nord.. Da blir kveldene kortere og mørket lurer, noe som stemmer godt med min person.. Stort sett lys og varm, men noen ganger trekker jeg meg inn i en mørk krok.. 🙂 Ja augsut er nok rett..

    4. Du som er født i mai, passer godt til den måneden. Ikke lett å vite hvilken måned som passer for meg, for jeg trenger å tenke litt. Kan si en ting, og så går jeg og tenker på svaret, og kanskje endrer jeg etter en stund. Men jeg tror juni er litt meg, en rolig sommerdag, ikke for varm enda, ikke noe uvær eller store stormer, men rolig litt stille og passe varm. Ja foreløpig tror jeg det må være juni 🙂 Klemmer <3

    5. høres ut som en fin måned for deg )
      Jeg er født junibarn og har alle tider likt det,så jeg hadde nok fortsatt villet være et junibarn med løfter om varmere dager og en eksplosjon av farger om ikke så lenge )

    6. Mhm.. tror ikke jeg skal krangle på den du 😀 Jeg aner ikke,, har liksom hatt et godt forhold til alle måneder.. Men Mars… har blitt noe for meg med drivhus og greier.. da er det såtid og forventninger,, blir ikke så mye i år da.. men kunne ikke la være

    7. Ja, mai er nok din måned. Det er jo den måneden du er født i også. Kjempefint bilde av Hulder – Frodith! 🙂 Jeg tror jeg ville vært april…. Da er nesten all snø borte og det er ingen fluer eller veps ennå….Bare kvelder som stadig blir lysere – og en sildrende forventning om at sommeren ikke er så langt borte….:D

    8. FotoSeljordslia: Det er liksom det man kjenner seg som som er det man er 🙂 Jeg føler meg som en maimåned, og som en hestehov, og en spurv 😀 Mange rare greier i den kategorien 😀 Jeg har den på siden der om du får lyst å se flere i denne kategorien 😀

    9. Så herlig du skriver og ja du er nok en ekte mai-jente du og det er en flott måned i året:-) Men jeg elsker våren og er nok enda mere sommerlig som elsker sol og masse varme så juli er nok min måned,,tror jeg selv da:-)) En fortsatt fin påskekveld godeste Frodith:-)

    10. Så fint skrevet 🙂 tror jeg er en august jeg, litt sommer fortsatt, men likevel deilige høstdager i fjellet med vakre farger og mye bær. Fortsatt varmt nok til å ligge ute uten å fryse. Jeg elsker høsten 🙂

    11. Margrethe Hjertaas: Ja, det kan jeg tenke meg du er. Jeg har også tenkt at du er høst, men det går mer på hva man kjenner seg som, og noe med humøret og sånt 🙂

    12. Marielle Bratthammer: Jeg tror jeg har kjent deg litt kort tid til å klare å finne ut det 😀 Men kanskje om en stund 😉 faktisk 😀

    13. Hmmm… har alltid trodd jeg er en høstjente….. men jeg er nok en april…. når våren våkner og det spirer rundt meg….. når snøen er borte, og små blomster titter fram…… ja – jeg er APRIL! <3

    14. Først må jeg få si tusen takk for ballongene og for utfordringen! Jeg skal ta bilde så fort jeg får tenkt ut en idè, mulig det blir like over påske. Vi mailes!
      Jeg er født i august, og synes den måneden passer meg best også. Jeg liker å plukke bær og høste inn fra naturen, og liker det både kaldt og varmt + regn og sol. Dessuten nærmer det seg høsten, – en årstid jeg liker godt.

    15. Så flott skrevet! og slik du skriver..så vil jeg også være en mai mnd..:-) Helt klart!! Flotte bilder!

    16. Nydelige ord, nydelig hestehov og nydelig Frodith :)) Mai er fin , da har man sommeren i vente..Jeg hadde kanskje valgt meg Juni..for da er det ikke bjørkepollen…hehe..
      Ha en fin kveld …og klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg