Jeg tror dere LYVER!! :-D

Jepp…jeg tror dere lyver alle sammen 😀

Nå har sikker hvertfall 100 av bloggvennene mine skrevet om hestehoven de har sett utenfor døren sin. Men jeg tror dere LYVER alle sammen…. For jeg har nemlig ikke sett en eneste en enda!!


 

Jeg har lett OVERALT, etter bittesmå gule hoder…Jeg har lett i grøftekanter…og andre kanter…Og bak skur og under snø… Og jeg har til og med vært på LANDET for å lete…Men ikke en gang DER var det en eneste liten PJUSK…

Så jeg er overbevist om at hestevhoven ikke har våknet enda for våren…INGEN steder…Så det dere legger ut på bloggene deres er HELT sikkert fra i fjor 😉

He-he…ja det tror jeg jammen meg….

Det nærmeste JEG kommer en hestehov, er de jeg har tegnet selv….

Tror du jeg kommer til å finne noen hestehov overhode i år?

Eller må jeg nøye meg med å se på favorittblomsten min på bloggen DIN, med dårlig skjult misunnelse? (He-he)

 

#blomster #vår #hestehov #tegning

 

 

34 kommentarer
    1. Om det hjelper, så har heller ikke jeg sett hestehov ennå i år <3
      Det fineste vårtegnet rundt meg akkurat nå er regn, regn og regn, men jeg koser meg i min lille turkise jobbhule og hører regnet tromme magisk på taket <3
      Ønsker deg en fin dag <3

    2. Jeg har heller ikke sett hestehov. Tror jeg så en eller to forrige vår. Men det er kanskje ikke den som viser seg i tettest form her hvor jeg bor. Men bare vent, snart er det løvetanntid. Lurer på om folk er like ivrige på å vise den frem? 😉 Hihi 😀
      Og det fineste vårtegnet har jo du tegnet her jo 🙂 Da er det helt greit for meg å heller finne krokus og sånne blomster….:)

    3. 🙂 Ja, tror de andre lyver jeg også. Er jo bare såvidt man skimter bakken utenfor huset mitt jo 🙂 Ellers så er det hvitt i hvitt i hvitt. Og er ikke det oppmuntrende for DEG vet ikke jeg. Holder ikke det, så hopp på et fly til Tromsø til helgen, og så vil du slutte å klage på hvor vårtegnene blir av. Det tror jeg iallefall du ville gjort 😉

    4. Men stakkars deg da. Her er det gule bustehoder både i veigrøfta og i hellingene. Blåveiser plukkes både her og der, og noen har jammen lett seg fram til en hvitveisknopp også. Når du finner en hestehov så må du fortelle det, for nå er jeg spent på hvor lenge det går innen du ser den. Lykke til med blomsterjakten. Klemmer fra meg 🙂

    5. Det er ingen fare for at du ser hestehoven på bloggen min iallefall, for som deg har jeg ikke sett en eneste en enda 😉
      Men jeg ble glad over å se din tegnede hestehov for den var solgul og fin 😀

    6. Hahaha vettu, jeg tenkte faktisk på deg i dag, da jeg og noen andre småtroll hadde en lekebøtte full i hestehov for og lage suppe av den.
      får mener og huske at du har nevnt dette før, at du ikke finner hestehov, så der satt jeg med sikkert 20stk! haha
      Du finner den når du har gitt opp og leite.. Det er så typisk! 😛

    7. det har meldt sol på østlandet til helgen,da tenker eg att dei første hestehovene dukker opp )) jeg såg etter mine ene dagen uten å se spor av dem,dagen etterpå var der flere som hadde dukket opp over natten,solen skinte og dei var så fine,siden fikk vi regn og alle lukket seg godt igjen og da er dei mesta usynlige,men dei ligger der bare og venter på en ny solskinnsdag ))

    8. Har ikke sett noen bortsett fra på bloggen enda jeg heller..men har ikke leita veldig da…
      Veldig fin den du har tegna også…så den er mer enn bra nok til du finner en ute 🙂 Klem <3

    9. Hehehe… Dauer. .. Godt med sånne artige innlegg, som får en til å le får seg selv ;)))
      Og til svar på spørsmålet ditt…. aner ikke :p
      Ha en fin fin kveld:))

    10. Det er kanskje en mager trøst, men har heller ikke sett noen hestehov. Snøen har såvidt smelta, slik at man ser litt asfalt. Og mer vil nok komme i april regner jeg med. Håper du får se noen gult titte opp snart 🙂

    11. Trøst deg med det at jeg har heller ikke sett en eneste gul hestehov her hos meg heller,så tror vi må dra lenger ut på landet jeg for og finne den:-) Men tegningen din er jo riktig så fin ,så nå fant jeg i alle fall en da:-))

    12. hihih..ja sånn følte jeg det med blåveisen..alle hadde funnet..og ikke jeg..men plutselig!! så var den der…Så nå kan jeg jo misunne deg med DEN også!! hahaha. Joda..den kommer..vist den ikke hopper over der du bor da..:-) Lykke til på jakten! men tegningen din er jo like fin som et bildet!!

    13. Hehe, ja de må da lyve! Jeg har heller ikke sett en eneste en av arten Tussilago farfara (latinsk for hestehov). Det er egentlig et forferdelig ugras, med kjempestore blader om sommeren, men du verden så nydelig om våren. Det er liksom noe eget med den første blomsten som stikker opp av jorda.💕

    14. Jeg tror du kommer til å finne en hestehov etterhvert! Ikke vær redd for det. Jeg så de første for to uker siden, da var det bare noen små hoder – men nå er det mange. Kanskje det er litt lettere å finne dem på litt landligere steder, og ikke midt i byen. Men slapp av, siden du må vente litt på dem så skal du se at du kommer til å se kjempemange når de først dukker opp. Jeg har liksom to steder som jeg vet de dukker opp tidlig, og det er her jeg har sett dem. Ikke overalt enda liksom. Lykke til i hestehovjakten. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg