Er det så VIKTIG da??

Hvordan vi ser ut mener jeg…

Her går vi rundt på jorda, med hver vår tilmålte tid…og så har vi fokuset vårt på hvordan ANDRE ser ut? En ting er oss selv, om vi var opptatt av DET… Om man gadd å bruke opp av sin timålte tid her på planeten til å fikse på eget ansikt hver dag… Kanskje så mye som et år av sitt liv…hvis man la sammen alle timene….foran et SPEIL… for å endre på ting som ikke så ut sånn når en våknet. Vel, det får nå være ens eget valg synes jeg.. Folk har forskjellige grunner til det ene eller det andre for å føle det bedre INNI seg… Så selv om jeg tror man må ta tak i det INNI i stedet for, vel, så er ikke det MIN buisness faktisk. Og folk må få finne ut av ting selv, hvordan DE vil løse det…

Men at folk skal bry seg om hvordan ANDRE ser ut også, en god del av sitt liv… vel …DET kan jeg ikke skjønne at de gidder bruke tiden sin på… At de gidder, og at de føler det riktig å bruke av sin tid, til å gå rundt å mene noe om hvordan andre skal se ut…. hvordan andre skal gjøre før de går forlater heimen om mårran…det skjønner jeg bare IKKE!!

Det sitter lite latter i hud og hår…

Det sitter lite ømme blikk i mascara og kajal…

Det sitter lite gode ord i lepper både MED og UTEN leppestift…

 

Det sitter på innsiden alt sammen, det som er OSS…

Så kan det være så viktig da… for ANDRE mener jeg… hvordan vi ser ut?

 

Jeg følger opp “ansikt-stafetten”som går rundt omkring på bloggene, (og som jeg først så hos Daddaogveien), for å være med å sette fokus på hvor lite det faktisk betyr…

MED eller UTEN sminke… spiller NULL rolle…. Det er bare en utside uansett…. det er på innsiden du finner folka!

 

Uten sminke

 

 

Med mascara

 

Ha en strålende dag du <3

 

#sminke #maske #innsiden #ytre #meninger 

 

 

 

30 kommentarer
    1. Jeg må ha mascara på meg når jeg skal møte andre… Slik er det bare liksom. Nå er nok jeg litt opptatt av klesstil og slikt, men driter 100 null i hva andre går i og hva de mener.
      Det som er viktig er at man trives selv, og ikke gjør skam på andre tenker jeg.
      En begravelse er en trist affære og da tenker jeg mørke klær. En dåp er jo lyse glade farger osv…
      Ellers så tenker jeg ikke så mye over dette på andres vegne. Opp til alle og enhver..:)

    2. Det er en voldsom utseendefiksering i vår del av verden….Vi trenger ikke bekymre oss for om vi har tak over hodet eller mat på bordet, så da kan vi fokusere på disse “luksusproblemene”! Det er fort gjort å tenke inne i hodet sitt at “Andre burde”, men det er kanskje en flukt fra egne problemer? Du er i alle fall fin både med og uten sminke! Denne gangen synes jeg faktisk at bildet uten sminke var det fineste, men det handler mer om helheten og fargene i bildet enn om sminken! 😀

    3. Dette var et utrolig fint innlegg, og veldig fint skrevet! Du er like fin både med og uten sminke, men jeg føler at øynene mine kommer litt bedre frem når de får litt maskara på vippene. Brilleglassene mine stjeler kanskje litt av øynene ellers, de forsvinner litt mer, så jeg har på maskara på jobben. I helgene hvor jeg ikke skal noe går jeg uten. Det er helt sant at det er oss selv vi må bry oss om utseende til ikke, alle andre. Og hver enkelt må selv få bestemme hvordan de føler seg vel, tenk om alle kunne ta hensyn til det… Ha en fantastisk “lille lørdag” kveld. Klem <3

    4. Syntes du var like flott på begge bildene eg :))
      Uff nei… kunne ikke brydd med mindre om hvordan folk ser ut… Er ikke utseende til folk en skal forholde seg til ;))
      Ha en fin kveld :))

    5. Kunne ikke ha sagt det bedre selv. Og hvis vi først skal bryr oss, så er det best å bruke tid på eget utsendet. Jeg har aldri vært flink til å sminke meg, men min mor har lært meg siden jeg var liten at det var det indre som telt mest 🙂

    6. Nå er dette neppe nå skal vi ta de med sminke innlegget 🙂
      Og eg er i utgangspunktet enig med deg,men nå har eg nå en jobb der eg er utdannet innen hud og makeup og da blir det hyklerisk for meg å si at at ingen skal bruke kosmetikk.
      At vi er den samme inni oss er helt klart,det er bare at eg ser ikkje problemet med litt hjelp:) eller at de som velger og la være kan fint gjøre det også 🙂 eg er for alt:)
      For meg betyr makeup og kosmetikk at eg viser hvem eg er…du farger jo håret -hvorfor gjør du det om det ikkje er så nøye?
      Du er jo nydelig i degselv med flotte farger,men eg tipper du føler at håret ditt forteller omverden mer om deg enn du hadde følt om du ikkje farget det…..hårfarge er jo en slags kosmetikk det også og mye mer invaderende og endrende på utseende enn fex maskara:)
      ditt hår sier du er kommunikativ, kreativ, leken og intressant og spontan
      mitt sier at eg er hulder som ikkje er så striglet 😀
      som du sier vi må gjøre det for oss selv og ikkje for andre 🙂
      klemmetingene fineste du <3<3<3

    7. Innsiden er den viktigste uansett, men det er et men vi ikke ofte tenker over og det er at innsiden og hvordan kroppen vår har det ofte vises godt på utsiden. Å ha eplerøde kinn og se fresh ut kommer av hvordan vi tar vare på kroppen vår. Mange sminker seg for andre men det beste er når man gjør det for egen del. Ha en fiiin dag søs med eller uten sminke <3 goodklæmme 🙂

    8. Jeg bruker ikke mye tid på å tenke på hvordan andre ser ut, for det er hvordan de ER som man skal fokusere på. Om sminken er “perfekt” eller klærne er siste mote, totalt uinterressert i deg jeg.
      Selv bruker jeg ikke mye sminke lenger… Kun litt dekkstift for å dempe noen brune flekker i ansiktet og litt pudder… Når en fiskebolle er brunere enn huden min, syntes jeg det kan være greit med litt farge :o))

    9. Så utrolig bra skrevet Frodith! <3 Og jeg kunne ikke vært mer enig med deg! 😉 "Amen" sier jeg bare!
      Håper dagen din blir fin! <3 Klem

    10. Det er deilig å ikke bry seg, syns jeg 🙂 Så kan en bruke tiden på andre ting i stedet, kjekke ting.
      Og du ser smashing ut, med og uten sminke 😀

    11. Ja, det er jo det inni oss som betyr noe, – hvordan vi oppfører oss overfor andre. Det er riktignok litt viktig å se sånn nogenlunde ut for å føle seg vel med seg selv, – fett hår er ubehagelig å gå med. Ellers får hver og en være som de vil. Ha en strålende dag!💕

    12. Du er jo like vakker uten sminke som med! Jeg sier alltid (ikke alltid jeg er like flink til å si det til meg selv) at vi er helt unike alle sammen. Ingen av oss er like, så derfor er alle vakre! Det finnes jo ikke maken til deg elller meg! Det må vi være stolte av! Klem 🙂

    13. Åh, heilt einig! 🙂 Fokuset endrar seg nok med åra hos dei aller fleste. Men ein deilig fridom når ein sluttar å bry seg i allefall! Ønskjer deg ein fin dag! <3

    14. Så flott du også ble med…og du er like flott med maskara som uten! som vi er alle sammen! Er så enig i det du skriver.. Det OSS som betyr noe..ikke det vi kliner i ansiktet…:-) kjempe fint innlegg!

    15. Hei og god morgen!
      Du er fin både med og uten sminke 🙂
      Nei vi bruke energi på feil ting. Det er det indre som til slutt teller. En kan være så flott og vakker en bare vil, og ikke ha noe godt inni seg….. eller om en ser fæl ut eller ikke holder andre sine standardmål – så kan de være godheten selv. Og selv de som er oversminket kan være godheten selv…….. men det indre må være godt for at det ytre skal bli vakkert <3

    16. Det er kanskje få som er fornøyd med seg selv, man bruker jo lag på lag med sminke og masse kroner på sin kropp. Det er det indre som teller selv om det ytre gir signaleffekt. Ha en fin dag.

    17. Det er innsiden du finner alle de gode kvalitetene til et menneske:) det er sikkert og visst:) utsiden er bare et skall:) men du er heldig med ditt skall da;) du ser flott ut både med og uten mascaraen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg