Lørdag …..

Lørdag…

Kjøpesenteret har åpnet..

Folk presser seg sammen i butikkene…

Haler og drar i klær, fra hver sin kant..

Svetter og mumler…

Bank-kort går varme….

 

Tid for kafe-besøk..

Folk presser seg sammen…

Fulle bord, skitne tallerkner og ingen som rydder…

Et bord ledig…

Folk sirkler omkring…kakler…ville blikk…flaksende armer med poser…

..lander på bordet med de skitne koppene..

De andre fortsetter sirklingen rundt bordene…stirrende..


Utenfor vinduet mitt har en gjeng gale fugler tatt plass på byens “serverings-steder” og holder et snabla liv nå på mårran.

Det ga noen assosiasjoner til meg som skal på senteret…. 😉

 

Skal du på shopping-senter og kafe i dag?

 

 

#shopping #kafe #hektisk #fugler #tegninger
 

 

 


 

 

49 kommentarer
    1. dedicat: Nå er formen litt mer i siget, og nå er det klart for ny uke i vaskemaskinen 😀 Får kjørt litt vaskemaskin i løpet av en uke 😛 Men jeg er klart til å angripe 😀

    2. Jeg var på sponsorlunsj sammen med damelaget i håndball jeg bidro å få realisert i fjor. Så det var en flott opplevelser og langt fra dine assosiasjoner fra kjøpesentret 🙂 Men herlig flott formidlet 🙂 Jeg har jo blogget håndball før.. men det kommer et nytt nå snart 🙂 Nyt dagen,, og god bedring 🙂

    3. he he,du fikk fint frem en hverdag på byn her )) her var det kun støy fra en haug med hunder som sa ifra når dei ble lei hi hi,da var det fint i skogen med bare fuglekvitter

    4. joda der nede ja men det var jo i 10 minutter og ingen andre omtrent :D:D veldig koselig i full fart,men hakkje vært på Oslo City på 10 år tror eg 🙂

    5. He-he, kjenner meg igjen 🙂
      Selv har jeg vært med ei venninne og ruslet rundt omkring i byen Levanger. En by i litt mindre format. Vært på Fretex og funnet meg superfin topp / bluse til 79 kr. he-he 🙂 (Kanskje blir det et innlegg om det, men nå har jeg lagt toppen til vask, så det får bli etterpå). Tenkte å drikke kaffe på “Lille chilli”, men det var fullt. Snudde i døra, så ble det kaffe hjemme hos venninnen i stedet. Hun bor jo i byen. Trivelig det også 🙂

    6. annebe: Nei, kjøpe klær med mannen på slep går IKKE 😀 he-he. Det var ganske greit på kafe, jeg trengte litt luft og det var ikke mye folk 🙂 Bare koselig 🙂 Det er jo bare regn og kan ikke BARE sitte inne 😀 klemmer <3

    7. Mye liv utafor hos deg på morrakvisten da..fin tegning og bra sammenligning..hehe..:)) Vi har jo spist frokost på Kafè / restaurant i dag…men der var det heldigvis stille og rolig :)) Prøver å unngå kjøpesenter på lørdager..men noen ganger “må” man …men blir som regel bare innom matbutikken…Når jeg skal kjøpe klær gjør jeg det helst ikke når mannen er med :)) Kos deg med kvelden 🙂 Klem <3

    8. Hahaha herlig 😉 Nei skal nok ikke på kafe i dag. Var faktisk på kafe md en venninne her på torsdag. Alltid koselig å dra på kafe synes jeg. Ta en kaffe, og gjerne et kakestykke og sitte å skravle 😉 hehe. Håper du for en herlig lørdag Frodith 🙂 <3

    9. FotoSeljordslia: Ja, Oslo City er litt sånn på lørdagene altså 😀 Men storo-senteret er ikke SÅ ille 😀 Har du en bra dag? 🙂

    10. BforB: He-he…ble ikke så mye kort -draing, fikk brukt et par lapper. Tights til 150 kr 🙂 Det var greit 🙂 Kos deg i matbutikken, noe styr det av og til 😀

    11. Hanne Beate: Ikke sant, alle skal liksom på lørdager. Storo-senteret der jeg er litt innimellom er ikke så ille, de har laget god plass 😀 Men Oslo city er fæl 😀 Har kost meg jeg 🙂

    12. cuskima: Er ikke SÅ ille på Storo-senteret heller, men Oslo City er jævlig alle helger…Var på Storo i dag da, så det var ganske fint egentlig, men de måkene i dag tidlig, minte meg om tilstandene på sentrene innimellom 😀 Ha en flotters dag <3

    13. eg skal en kjapp tur på et senter for å handle for eg har lovet å fixe noe for noen og så får eg besøk senere 😀
      eg jobber jo på senter så eg er nødd å være der om lørdager ofte men eg føler ikkje det er SÅÅÅ masete..er meste masete rundt høytider og spesielle dager der mye skjer i byen fex…ellers er eg jo vant med dette etter snart 9 år 😀
      ha en magisk lørdag <3<3<3 og bra du overlevde 🙂

    14. Veronica S: Nei, det er ofte ikke å anbefale, og jeg ble bare en snartur. Litt bedre form i dag så jeg tok en tur. Men nå hjemme igjen. Det var lite folk for vi var så tidlig 🙂

    15. Søtmonsen ): Koselig med besøk 🙂 Ha en super lørdag <3 Jeg har vært og er hjemme igjen, og det var riktig så koselig faktisk, ingen måke-tilstander 😀

    16. Etdiktomdagen: Nå har jeg vært og det var slett ikke ille likevel 😀 Var nok litt negativ på mårran 😀 ha-ha. Selv om det regner i dag, var det til å overleve 🙂

    17. Jeg var på litt shopping og kafébesøk igår, mens junior var på skolen. Jeg unngår i det lengste å gjøre sånt på lørdag, for da er det så mange andre ute i samme ærend. Ellers er det vær til å være innendørs idag, så kos deg masse på både shopping og kafé!😊

    18. Ha, ha….fikk i hvert fall ikke lyst ut :). Minner meg om mitt tidligere byliv og ble veldig glad for å “pakke” bondegården min rundt meg, trygt og stille.
      Godt beskrevet.
      God tur ut i kaoset.
      Jeg skal ta med moren min i matbutikken på sentrum….mer en nok for meg.
      Ønsker deg en fin lørdag med bankkortet :)).

    19. Veldig bra beskrivelse!
      Nei, i dag venter ingen kjøpesentere, i dag skal jeg slappe av hjemme før jeg skal å se showet til Bjarte Hjelmeland senere 😉

    20. Haha gøyal innlegg 🙂 jeg prøver unngå gå på senter i rushtiden. Jeg går alltid tidlig på slik så jeg slipper det verste støyen. Men i dag skal jeg på stengevakt så blir mer enn nok å gjøre og masse folk da.

    21. Hehehe
      God morgen 🙂
      Ja det så jeg virkelig for meg…… fullt av folk på kjøpsenter og en kamp om et bord for en kaffi.
      Jeg liker meg ikke på kjøpesenter……. energien min forsvinner med et knips etter 10 minutter. Jeg overlever hver gang, men for meg er det sjelden at jeg tillater meg innpass til kjøpesenter 🙂
      Ønsker deg lykke til!!

    22. Min matgale verden: Ikke sant? Jeg skal på kafe, og jeg hørte disse på utsiden, og så de rive og slite, Ha-ha, sånn er det tenkte jeg 😀

    23. Blir nok en liten butikkrunde idag også, men noen mil unna. Lørdag er en dag mange har fri men endel jobber, ingen butikker fønker uten at noen jobber. Men hva en drømmelørdag er finns det mange svar på.
      Nå har jeg vaska ymse her så etter at jeg har tatt ut noen søppel så farer jeg. Er hjemme om ca 72 timer. Ha en fin lørdag.

    24. Det var en bra sammenligning. For når jeg tenker på lørdagene på Jordbærpikene, så var det jo akkurat sånn det var. En gjeng hysteriske måser som flakset rundt og kjempet for bord, skrek for det ikke var ryddet, flyttet unna og tok seg til rette, spiste og kaklet, og koste seg glugg i hjel 🙂 Stemmer på en prikk 🙂 Kos deg på kjøpesenter i dag, her er ikke vær til å gjøre så mye annet her heller 🙂 klemmer<3

    25. Ikke planlagt det men ut i dag skal jeg for jeg må jo ha dagbladet og kanskje litt mat. Ja en kopp te… kanskje på en kafe… og mannen min vil nok sje ha te på kafe han får kaffe

    26. Hahaha…nei, lørdager prøver jeg å unngå å gå på kjøpesenter og kafe..Da er det alltid fult..så jeg som kan gå en hverdag, gjør det..orker ikke sånne folkemengder som du beskriver..hihih. Ha en god lørdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg