Fri som fuglen…

 

Av og til skriver jeg så mye om fugler at noen trodde her en periode at jeg var i ferd med “å gro nebb” .. Og av og til tenker jeg at det jammen meg hadde vært deilig å sveve der oppe på himmelen… Bre ut vingene å bare SEILE av sted..Bruke det gode synet mitt for å se en mark der nede, som selvsagt da hadde fristet mer enn noe annet om jeg var fugl… Rett og slett bare være i siget og være fri….

På søndag da jeg tok turen rundt Sognsvann med søsters fikk jeg et nytt innblikk i hvordan det er å være fugl…Enten alene…eller som par…

Ser slett ikke verst ut spør du meg.. 😉

 

Skulle du ønske du kunne fly?

 

 

#fugler #dyr #sognsvann #nebb #frihet #fly

23 kommentarer
    1. Jeg skulle ofte ønske jeg kunne fly hvor som helst 🙂 Om jeg hadde trivdes som fugl er jeg derimot ikke helt sikker på. Jeg kunne for eksempel ikke vært and på vinteren, det ser såå kaldt ut å ligge på vannet å flyte på overflaten! Måke kunne jeg heller ikke vært de har så dårlig rykte på seg. Kanskje jeg kunne vært en trekkfugl som dro til varmere strøk om vinteren? Ja, det tror jeg kanskje hadde vært noe for meg 😀

    2. Flotte bilder av fugler i svevet! Ja, jeg kunne GJERNE ha tenkt meg vinger som jeg kunne hekte av og på slik at jeg kunne ta meg en flytur når jeg hadde lyst!! For en frihet! 😀

    3. Så flotte bilder. Man ser liksom fuglene litt bedre på bilder enn på ordentlig. Ja jeg kunne godt tenkt meg å kunne sveve over bakken,, og da hadde jeg nok ikke vært redd for høyder heller, fordi jeg selv kunne bestemme hvor høyt jeg ville fly. Men jeg er glad jeg ikke er en fugl, jeg kunne bare svevd litt sånn innimellom 🙂 Klemmer <3

    4. Må vel se om vi rekker å ta turen oppover der når vi skal sørover i sommer 🙂 Og fy fader du er flink med kamera ditt 🙁 herlige bilder 🙂

    5. Fine bilder. Som alle andre kunne jeg innimellom tenkt meg og fly fra alt. Fly til et sted som var helt uten bekymringer, ingen regninger eller noen ting. Hverdagen kan være tøff for mange så en slik tanke har nok mange. Ha fortsatt en fin dag.

    6. Herlig å tenke sånn. Jeg drømmer ikke om fallskjerm eller strikkhopping, men å være en fugl måtte være fint. Jeg ser at hettemåkene ikke har tatt av hettene enda,så da er det ikke sommer da?Ha-ha!
      Nydelig bilder fikk du, og det er slett ikke noe jeg ler av. Du er flink med kameraet du! 🙂

    7. Flotte bilder Frodith!
      Det hadde ikke vært så farlig å kunne fly, men jeg har mange ganger drømt om den frihetsfølelsen bl.a fugler har. “Fri som fuglen”! Dèt hadde jeg likt.
      Håper dagen din blir fin! <3 Klem
      Psst: Greit med nebb, bare du ikke blir nebbete.. :-p

    8. Å ja.. Den som kunne flydd<3
      Når jeg var lita var jeg overbevist om at jeg kunne fly! Å følelsen jeg hadde av det er så virkelig enda, at det er nesten så jeg tror at jeg gjorde det. Haha!!

    9. Hettemåker ser jeg også mye av for tiden. Har aldri lagt merke til dem før. Men de er litt fascinerende på en måte 🙂
      Jeg liker godt å fly ja. Men da fastspent inne i kroppen på et fly 😉 Og jeg liker å ha vindusplassen 🙂
      Sånn utenom det tror jeg ikke at jeg har hatt noen drøm om å fly. Men er veldig glad i å stå på en topp og se utover verden 🙂 Det blir nesten litt det samme 🙂 Drømme seg bort litt, og bare være fri 🙂
      Kanskje du ikke gror nebb, men vinger? Det hadde vært fint det 😉
      Koselig innlegg uansett. Litt drømmende og fantasifullt. Man må ha lov til det, å drømme seg bort litt. Alle trenger det iblant <3
      Fin dag og god klem til deg <3

    10. Ja tenk på å sveve avgårde ingen plikter, ingen forventninger, se verden ovenfra svevende på varme luftbølger. Jeg kunne nok tenke meg et nebb jeg også til tider

    11. Wow flotte bilder av fuglene 🙂 av og til skulle jeg ønske jeg kunne fly ja (hypotetisk) haha men tror jeg er mest trygg med bena plantet på bakken jeg 🙂

    12. DET var flotte bilder av fulglene!! Herlighet så nydelige og tett på du var!! Alle var jo like fine og klare… Her har du virkelig truffet blink!! Det første bildet er helt utrolig vakkert! og ja, jeg skulle gjerne ha vært en fugl! og ihvertfall at jeg kunne FLY! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg