Den store Turban-dagen :-)

Ja, ikke at JEG hadde turban da…selv om det kan se sånn ut… Men det er altså den store Turbandagen 16. april.

Etter litt info fra Den Rutete Skjorta fant jeg ut at jeg skulle ta en tur å se jeg også. Så avtalte med Oslopadda, og dro nedover. Et spennende arrangement som gjør kløften mellom ulike religioner mindre tror jeg.

Først et lite opptog, med fargerike sikher i flotte turbaner, sang og flotte trommer.

 

“Spikersuppa” var full av turban-glade sikher som laget turban på de som ville, serverte mat full av gode lukter og smaker, stilte med både familier til utlån for “selfie-bilder” , turban-reperasjons-sted, turban-recyclingsboder osv.. Masse spennende med blide ansikter og fin stemning over alt 🙂 Ikke rart JEG er blid i dag

 

 

Visste du at det var turbanens dag i dag?

Har du gjort noe koselig i dag?

 

#turban #spikersuppa #sikher #festdag

18 kommentarer
    1. Jeg viste at det fantes en turban-dag, men ikke at den var i går. I fjor var det en bekjent som var der og fikk satt på en turban. Han ble skikkelig fing :o))

    2. Jeg visste heller ikke at det fantes noe som heter turbanens dag. Artig det da og bra med litt informasjon om andre skikker. Moro med turbanverksted, hvor voksne kun har adgang med barn under 12 år. Og tenk så gøy å få en turban lagt på hodet.👍

    3. Så det på TV2 som hadde en sak derfra. Fint tiltak mht forståelse av fremmede kultur og skikker. Massa folk og liv i Spikersuppa da der, er tross alt glad for at jeg ikke var der. Blir så fort mye mas og stress med så mye folk på en gang.

    4. Så mange fine bilder du fikk 🙂 Tror jeg må dra ned tidligere neste år, for å få med meg litt mer 🙂 Veldig moro opplegg, det er bra at vi får innblikk i en annen verden enn bare vår egen 🙂 Og takk for litt reklame til bloggen 🙂 Ha en flott kveld 🙂

    5. Nei, det visste jeg ikke…men NÅ vet jeg det, takket være deg! 😉 Jeg bruker jo ofte tørkle på hodet nå som jeg har “Sparesveis”. Jeg liker hodeplagg, men synes turban blir litt for heftig! Jeg har ryddet i kontorskapene i dag og pakket i flyttebokser!. Det var ikke morsomt, men det er veldig godt å (nesten) være ferdig med de skapene! 😉

    6. Har aldri hørt om turbanens dag engang, men det er jo dager for veldig mye rart. Spennende å se så mange fargerike turbaner og morsomt med turban resirkulering 🙂
      Her har jeg bare kost meg, kost meg i solen, gjort litt husarbeid – som av og til faktisk er gøy – og laget mat til kvelden. Håper på en fin søndag også, for da må jeg ta meg en tur en eller annen plass. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg