Vår med temperament!! ;-D

Ja, det er vel det man kan kalle “oppvisningen” som var her i Oslo i går hvertfall.En vår med temperament!! En vår som ikke ligger på latsiden….Den har jobbet seg gjennom den vanlige snøsmeltingen…i snegletempo…Vartet opp med en og annen hestehov på de “rette” plassene..Og oppført seg rimelig normalt en periode…

Så PLUTSELIG dukket temperamentet opp, og det var “sinna-oppførsel” uten like noen timer: Vind som slengte beina unna Frodithen så fort hun våget seg utpå… Regn som fløy NESTEN sidelengs… Og noen heftige knall og smell, før hagleværet satte inn…

 

 

15 minutter etterpå skinte sola…Og skyggene lå langflate på bakken…

Så….med denne futten hos værgudene, kunne ikke jeg dårligere…Kameraet var klart. Når sola spratt fram, spratt Frodithen fram også 😉 På en av “yndlings-skygge-plassene”..

 

Var det haglevær hos deg i går?

Har du ladet kameraet til alle skygge-bildene som står på trappene?

 

#vær #haglevær #sol #skygger #foto 

22 kommentarer
    1. Sånn er april. Vi fikk også både hagl, regn, lyn og torden i går. Vi var ute når det kom en skikkelig regnbyge, og jeg tror ungene har glemt hvordan skikkelig regn kjentes ut. Det ble både gråt og kalde fingre, sånn at vottene måtte frem igjen, og mange unger som ville inne igjen. Når regnet ga seg litt var det greit igjen, og litt såpebobler og Zalo i vanndammene gjør susen. For å leke med vann – det er aldri feil – da glemmer de at de blir kalde på fingrene også 🙂

    2. ja dette kalles vær altså ) godt dere fikk sol i etterkant da.Vi fikk vær vi også men ikke hagl og torevær,men regnet spratt som tennisballer,så da jeg ankom badesalen var jeg gjennombløt på beina,godt jeg kjøpte med meg tørre sokker )) festlige skyggebilder,ikke mye sol å se hos oss så ingen skyggebilder blir tatt no nei

    3. Smakte vel på litt av det samme været her….Den aprilmåneden er rar gitt…
      Ja, nå er det bare fritt frem for solen, så må man mekke skyggebilder….:)

    4. var rimelig sprekt vær her i går også 🙂 hagling alvorlige regnbyger som bare plasket ned…..i dag er det lettere og var litt sol,men den er forsvunnet nå 🙂
      <3 ha en flott dag klemmeting

    5. Så de mørke skyene i går..men ikke noe hagel eller smelling her…:)) Kule skyggebilder…får prøve å få tatt noen snart jeg også :)) Tirsdagsklem <3

    6. Så fine skyggebilder! Ja, akkurat sånt vær var det her igår også. Det kom noen skikkelig mørke skyer, og de hadde med seg masse vind og hagl. Etterpå skinte sola opp og det ble varmere. Idag er det skiftende skydekke og endel vind. Ha en super dag!😊

    7. Det var ihvertfall regnvær i byger. Jeg gikk tur i solen og når jeg kom hjem så jeg at det regnet ut og så skinte solen igjen fra blå himmel men når jeg la meg i går kveld dundret det på taket 🙂

    8. Herlige skyggebilder! Jeg liker litt ruskevær 😀 Her har solen vært høyt på himmelen hele helgen. Var egentlig litt skuffet, for hadde blitt forespeilet snø når man kom hjem til 9000-byen. Det kommer sikkert litt til før sommeren er her

    9. Junior sa at han trodde det skulle bli tordenvær i går….men her ble det ikke det. Herlige, lekne skyggebilder av Frodithen. Nei, har ikke planlagt skyggefotografering, men hvem vet?:)

    10. Vi hadde et skikkelig regnvær, men vi slapp unna både hagl, torden og lyn! Heldigvis! Kameraet ligger ved siden av meg, og jeg har lager med batterier 😉
      Ha en flott dag!

    11. Det har vært litt værhardt hos deg da ja Frodith.. Godt at du holdte deg på beina! 😉
      Noen flotte og morsomme skyggebilder ble det iallefall, når sola tittet frem! 😉 Håper tirsdagen bli fin! <3 Klem

    12. Så morsomme bilder! og ja, det var til å fra vær her, men ikke torden, og ikke hagl! Men veldig skiftende! Ha en god dag i dag!

    13. Hei på deg med de fine skyggebildene. Nei, vi fikk ikke torden, hagl eller snø i går, men isvind fikk vi mer enn nok av. Brrrrr….. Jeg skulle fikse litt ute, men det orket jeg slett ikke. I dag skinner sola gjennom de tynne skyene og det er helt vindstille. Tror det blir en nydelig dag. Skyggebilder knipses om jeg får sjansen, og sjanser får vi ved sollys! Klemsiklem 🙂

    14. Merket ikke noe til dette hagleværet! Og godt var det:) men så det hadde tegnet en del når jeg kom ut fra jobb:) heldigvis skal det bli bra i dag ( i følge værmeldingen) ha en vakker dag søteste Frodith.

    15. Herlige bilder, ventet nesten du skulle stå på hender på neste 🙂 🙂 ja, her haglet det sånn at Bonnie krøp sammen og ikke vill gå på tur, så hun fikk bli med på teaterøving istedenfor 🙂 Og i dag pøser det ned, men jeg har fri, tudelidi 🙂 klemmer<3

    16. Det var skyer og regnbyer her i Drammen i går for det meste. Først ppå ettermiddagen ble det sol. Men håper at sola snart våkner sikkelig til liv igjen. Alt går bedre når det er fint vær. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg