Cinque terre- 16. mai

Etter møtet med den skjeggete mannen, som ikke kunne prate, men som laget kjempegod limmonade, gikk vi videre mot Vernassa.

Vi var glade for å ha gelender en del steder. Det var smalt  og det kom folk NEDOVER hele tida …

Midt oppi fjellet var det laget til et katte-hjem…UTE..Og bilder av kattene hang ute på gjerdet…Og sdet var små hus til dem, og skåler med vann etc..

Det så ut som den trodde den MÅTTE bo der 😀 enda gjerdet var ikke høyt..

Snart nede i Vernassa, det stedet hvor jeg har sett bilder fra på nettet…Med de aller mest fargerike husene.. Det var ikke den letteste ruten men den vanskeligste vi gikk i dag. Den letteste er ødelagt, rad, og vi får ikke gått den..

Vakre byen…

Litt sliten, men lykkelig 🙂

Omsider i byen, søsters vinker fra trange gaten 🙂

Italienske damer, mor og datter 🙂

Pusen slapper skikkelig av oppi kurven der, våknet ikke av plagsomme damer en gang 😀

Disse guttene var så engasjerte , de enset ikke at jeg knipset dem- De sto der med helt enkle redskaper, en stein og litt pinner og spiker… Og spikket hull til “mastene”. Og fonøyde når de fikk til 🙂

 

Er dette et område du kunne tenkt deg?

Har du vært i Italia?

 

#Vernassa #Italia #tur #reise #foto #hiking #katter

18 kommentarer
    1. Adldri vært i Italia, men er dere på vandring fra by til by? sorry jeg henger litt etter med lesing og kommentering. Ser vakkert ut i Italia, skal dit en gang!

    2. Nå merker jeg at sommerferieturen min til Danmark henger i en tynn tråd… Og ettersom mannen også får se bildene dine herfra så øker lysten til å dra til Italia i år også. Det er noe ved det landet…man får rett og slett mersmak…vil tilbake. Flotte bilder, og jeg “kjenner” atmosfæren bare av å se bildene. Så bare fortsett med å ta flotte bilder – jeg er snart helt overbevist at det er dit vi må i år 🙂 Klem <3

    3. Veldig vakkert og fristende.. og du gir en særdeles herlig reklameverdi til stedet. Jeg har vært i Italia i min ungdom som sjømann.. men det er jo noe annet. Madammen har veldig lyst på Italia.. men etter å ha studert bildene dine tror jeg det er vel mye bakker og trapper der dere er nå 🙂 Men tusen takk for at du deler.. kos deg videre..PS har du med deg flagget 😛

    4. Så nydelige omgivelser! Kunne veldig gjerne tenkt meg å dra hit het en tur ja 😀 Har vært i Italia før, Venezia, Verona og Modena. Og det er absolutt et land jeg har lyst til å se mer av 🙂 Kos deg masse videre ^^

    5. Ser så utrolighærlig ut! Jeg liker italia!
      Har vært rundt om i Italia, tok meg en backpacker tur i italia, spontan vell og merke uten mål og planer, tok de første toge som kom og gikk av på randoms plasser:)
      Så var i lignano, Trieste, Venezia, Firenze, Roma, reggio emilia, og Bologna:)

    6. Så fine bilder! 🙂 Du er flink til å få frem det spesielle 🙂 Oslo har pent, men litt kaldt, vær i dag. God pinse! Oslopaddeklem 🙂

    7. Itaslia har jeg besøkt en gang. Og det er et stort land som har mye man kan se på. Det er kultur, historie og masse severdigheter hele veien.

    8. Jeg får sånn enorm reiselyst når jeg leser og ser bildene dine her 😀 Og jeg som ikke har planer om utenlandstur dette året. Har ikke fornyet passet mitt engang 😉 Så må nok ikke la meg friste for mye.
      Den turen ser jo bare så flott ut. Det er mye flott i Italia. Jeg har vært i Italia 3 ganger. Forskjellige steder. Elsker landet, og maten 😉
      Kose dere masse videre…og nyyyyt av hele hjertet <3
      Reiseklemmer <3

    9. Sitter jo faktisk her og tenker at det er akkurat der jeg kunne tenkt meg å dra. Så gøy å kunne gå mellom byene, perfekt for meg. Ser kjempebra ut, og så gøy med engasjerte barn, uten elektronikk! <3

    10. Om dette er et området du kunne tenkt deg! ja, den byen så helt fantastisk ut! men turen oppover..så litt for tung ut for meg! Flotte bilder! og ser ut som en herlig tur! kos dere videre!

    11. Så vakkert! Og veldig morsomt å lese, fordi vi snakket akkurat om denne spesielle byen, så går jeg på nett, og vipps der er du:) kos deg videre og takk for at du tar oss med på turen:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg