Cinque terre- 17. mai

Første gang i et annet land på 17. mai. Jeg har ikke feiret 17.mai særlig de siste årene..men jeg har aldri vært utenlands uansett.. Men i dag er jeg det, og vi skal feire på VÅR måte så klart 🙂 Pyntet for en ny gåtur i området her, og kanskje med et lite flagg, en liten kakebit og ingen pølser.. Men masse is…For ingenting slår italiensk is..

17. Mai-bildene kommer senere i dag 😉

Her er noen bilder fra flotte Manorola by. 

Millioner av trapper og trinn i hele byen– 😉 For hele byen ligger klistret i fjellveggen..

Vakker utsikt overalt 🙂

Folk badet og koste seg også..

Fargerike hus..

Veldig flott utsmyikking her og der i Riomaggiore by, en by rett ved… Vi snakker her om småbyer altså..

I undergangen på stasjonen er det flott utsmykning… Mosaikk-liknende..

Og der sto en jente og spilte tverrfløyte… Nydelig lød det.. Hun varmet nok opp til 17. mai 😉

Ha en flott dag, uansett hva du skal gjøre <3

 

 

#17.mai #tur #by #farger #gatemusikant #Italia #cinqueterre

 

18 kommentarer
    1. Artig å se! Fine bilder fra charmerende by og nydelig dame i omgivelsene. Hit bør jeg absolutt dra, ser jeg. Akkurat slik jeg liker det, med “stress – ned – stemning” og eksotiske innslag / rytmer / kunst !

    2. Morro og prøve nye ting da! 17mai i Norge kommer jo hvert år uansett.
      Tenkte vertfall slik når Jeg feiret jul på Bahamas.. 🙂
      Her feires 17mai ute i egen hage på madrass og solkremen på!! Fantastisk deilig! Haha

    3. Riktig så god 17.mai til dere 🙂 Her sitter vi i solveggen og venter på at gelen til kaka skal stivne 🙂 Så nydelig det er hos dere, skjønner at dere koser dere masse. Den trappa ville jeg ha luka i en fei for i går hadde jeg lukedag ute og jeg luka nesten på meg skjitvond rygg hahahaha gooodklæmmesøsklæmmen <3

    4. Gratulerer med dagen fra solrike Oslo 🙂 Flagget er oppe, og nå skal jeg snart i gang med å forberede besøk litt senere i dag 🙂
      Klemklemklem, og hils! 🙂

    5. Kos dere masse på tur 🙂
      For tre år siden var jeg i Bergen på 17. mai og Bergen regnes jo som et egen land i Norge, gjør det ikke 😉 ha ha..
      Jeg feirer ikke noe særlig jeg heller, så i dag bli det bare slappings all day long 😀 Gratulerer med dagen, uansett 😀

    6. Du må ha en riktig god dag i det store utland! og feire med måte..med tanke på alle trappetrinn, så er det skummelt med alkohol innabors.. hihih. Flotte bilder!

    7. Spesielt og vakkert og veldig Italiensk. Nyt siste dager og kos dere med eller uten særlig feiring. Det får vi ta oss av her hjemme..selv om det er på grensa til sludd og snø her nå… 🙂

    8. god morgen og god 17 mai,ikke fritt for att eg e bitte litt misunnelig hi hi ,i dag våknet vi til tåke i fjella og regn og ute er det bare 5 + men skal nok ha en fin dag alikavel.
      Det er en nydelig liten by dere er i ,skikkelig festlig med alle dei fargerike husene ,kos dokke i varmen ) og husk solfaktor ) jeg greidde å få en skikkelig solforbrenning og sliter ennå (

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg