Klovnen funket den!! ;-)

 

Av og til bør man ta litt utradisjonelle midler i bruk, for å fange oppmerksomheten..Ofte skal det ikke så mye til, før man kan fange både voksne og barns oppmerksomhet. En liten parykk, et rart uttrykk, så får man den oppmerksomheten man trenger for å få satt i gang noe..

Nå er jeg så heldig at jeg jobber som lærer… Og utenom alle de gangene jeg må gjør “skumle ting” som jeg ikke er så god  på, som telefoner og sånt..

så kan jeg altså ikle meg parykk av og til ,og leke meg litt.

Det gjør noe med oppmerksomheten til elevene, men det gjør OGSÅ noe med MEG, og hvordan jeg kan tenke kreativt for å få til ting. Det fargelegger MIN dag også…

Så selv om jeg ikke så SÅ gal ut i klasserommet kanskje….

Her er hvertfall NOEN uttrykk

 

 

Tar du i bruk kreative midler for å få den oppmerksomheten som er nødvendig? 

 

klovn #oppmerksomhet #glede #kreativitet 

 

21 kommentarer
    1. Tror ikke jeg skal finne på noen slike sprell her nattens tider, men jeg må av og til være litt kreativ for å få de til sine respektive rom og senger….
      Du er virkelig god til å klovne deg! Er sikker på at du er en elsket lærer, som ikke tar seg selv så høytidlig, og evner å være leken selv etter mange år.

    2. Så mange herlige uttrykk! En sånn parykk skulle læreren til sønnen min hatt, hihi! Han går i 1. klasse, men selv der er de veldig seriøse med tester både titt og ofte så en blir helt matt. Jeg har sjelden behov for så mye oppmerksomhet, men kult med en sånn en da.

    3. Jeg bruker mye humor og glede i min jobb, men passer nok ikke helt med parykk der jeg jobber. Hadde jeg vært lærer så hadde det garantert vært noe jeg kunne gjort 🙂 Du er bare herlig kreativ og jeg er sikker på at du er en super lærer!

    4. For en flott klovn, litt småskummel på det nest nederste bildet. Blir så glad av å se folk som bevarer barnet i seg, som leker, har det gøy, som LEVER! Tenk så kjedelig å være mutt og alvorlig hele tiden. Tror også barna har godt av en lærer som er mer livlig når det trengs, som kan bruke det som et hjelpemiddel 🙂
      I praksisperioden på lærerskolen stilte jeg meg oppå en benk å klappet i hendene, var det eneste jeg kom på i farta. Fikk ihvertfall oppmerksomheten til 4. klassingene 😛

    5. Jeg er nok ikke sånn morsom kreativ som du er 😉 Men den tiden da jeg jobbet i barnehagen, var det kjekt å kunne slå ut håret og være litt uhøytidelig. Nå føler jeg ikke sånn et veldig behov for det lenger 🙂
      Oppmerksomhet er av og til noe jeg faktisk skygger unna. Men det er nok helsen som gir den følelsen da 🙂 Så det er litt opp og ned.
      I dag skal jeg spise lunsj hos en tidligere nabo…Det gleder jeg meg til.
      Ha en herlig dag du kjære Frodith. Du er selv en herlig dame <3 Klemmer <3

    6. Hahaha…det var en virkelig SØT klovn! herlige uttrykk! Ja alle måtte jo bare se på deg med den fine parykken! Ha en strålende god dag!

    7. he he ,det må være helt fantastisk å a deg som lærer ) skulle tro du fikk oppmerksomhet ja.
      Jeg har nok ikke tatt midler i bruk for å få oppmerksomhet nei ) ha en fin dag

    8. Dette var jo bare helt herlig! Her må jo elevene bli glad og nysgjerrig på denne damen tenker på! Jeg bruker nok litt kreative midler også, men små barn tror jeg er lettere å avlede og fange oppmerksomheten til – bare ved å snu oppmerksomheten deres til noe de ikke forventer (som å prøve å høre klokken tikke på veggen, titte i taket og se om det er en edderkopp der, late som jeg har noe veldig rart i lommen eller la lekedyr kunne snakke…utømmelige ideer for sånne små). Ha en fine og glad dag – med eller uten parykk. Klem <3

    9. Stilig! Og effektivt, helt klart. Tja, jo det må jeg vel si jeg gjør, kanskje mer i barnehagen, men dog i teatersammenheng, for det er jo oppmerksomheten vi higer etter når vi kler oss ut og formidler fra scenen. Ha en fin onsdag, jeg har så vondt i halsen, og hodet, men litt tablett hjelper, for på jobb må jeg ut uken, hun andre kokken er på ferie, og vi har fremdeles ikke fått inn en tredje kokk. Jaja, det går greit. Og du som er på nedtelling til ferie….åååå så deilig!!! klemmer<3

    10. Det er klartt at du som lærer kan bruke kreative ting når du skal ha oppmerksomhet ifra elevene. Det er kanskje ikke så ofte men en alle liker det når anlednnigener der. Vet også at på sykhusene er en klovn til god hjelp på barneavd, en klovn kan spille mye, en smak av sirkus. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg