Du vet du er….

Du vet du er…

..muligens blitt LITT gammel…

Når du synes det er SKIKKELIG rart at motebildet sier:

At jenter og damer skal ha eviglange bein… Eller hvertfall gi inntrykk av at de har det…

 

Mens gutter og noen menn skal prøve å gi inntrykk at det ikke har bein i det hele tatt nesten…

 

 

Det ser unektelig noe snodig ut SAMMEN ;-D

 

 

Moten er rar, og det vil den vel alltid være….for noen?? Eller? Hvertfall fikk jeg denne tanken da jeg så en godt voksen mann, med sagge-bukse som startet UNDER rumpa..

Hver gang jeg ser det, får jeg noen nye tanker..

Det viktigst er uansett : At man går kledd slik man liker SELV, og med det man føler seg mest komfortabel i.

Følger du moten?

Går du med høyhælte sko?
Eller sagge-bukse? (det gjør jeg 😀 )

Hva er ditt favoritt-plagg?

 

#klær #mote #outfit #tegninger #saggebukser #høyhælte
 

 

51 kommentarer
    1. syns det er kjempeflott med høghelte sko,men ser ut som ei kyr som er sleppt ut om våren.Må gå i sko eg klarer bevege meg i:-)

    2. ok… ikke fått helt med meg den… hihi. Ser jo på han min, og de på hans alder:)) Ingen sagging der. Men kanskje det kommer mer utover høsten da..?? Eller kanskje det ikke når Stavanger i det hele tatt… hihi

    3. stavangerinmyheart: Ja, nå er det jo faktisk enten veldig smale bein på moten, eller veldig saggete i noen miljøer..Jeg ser stadig noen menn med skikkelig sagg og hettegensere og guttungelooken, mens damene ved siden av har pels, lange bein, og hund i vesker 😀 Morsomt 😀

    4. Herlig og så sant. Jeg går i høye hæler for det meste på jobb. Men igjen det har litt med hva type jobb og vaner…. Men med høye hæler er jeg veldig så kresen, for de må være komfortable og ikke merkes at det er høye hæler på en måte:)) Og det går ann.. hihi. Hjemme er det rett i joggebukse og komfortable klær. Klarer ikke sette meg ned hjemme uten…. Så det er litt kontraster:)) Nå er jo moten for gutter ganske så trange bukser… de har muligens begynt med bittelitt videre.. men ser jo at de i 30-40 henger litt igjen med saggingen.. hihi. Litt trege vi i vår alder:_))

    5. Har det veldig bra,men er utrolig opptatt….eg har skole jobb, skypecalling og møter med studenter og andre og eg fikk ny jobb i tillegg så eg skal ha opplæring…..så veldig mye skjer og eg har faktisk ikkje overskudd til blogging nett nå….det blir nok mer etterhvert,men eg kjente litt på at eg ble mettet av en ting og trengte noe annet og noe mer….og da eg fant det ble det veldig mye ahahahaha 😀 klemmerier <3<3<3

    6. maiken: Er du pygmee?? 😀 Du ser så lang ut på bloggen. Jeg har tenkt at du var like lang som meg omtrent 😀 178 cm altså 😀 Men det er feil skjønner jeg 😀 Jeg går bare i komfortable sko og ser ikke mye lekker ut sånn sett 😀

    7. margarites: Deilig nå, her blir det mye tights og tunika om dagen. Og nå kan jeg snart droppe tightsen også, for vi har ikke flere elever i år 😀 Klemmer <3

    8. annebe: Klart man lar seg påvirke litt, vi lever jo tross alt blant andre folk 🙂 Jeg gjør også det, og det er jo i butikkene man finner klærne 🙂 Men jeg velger til slutt det som er godt, har farger og som kler meg 🙂 Lørdagsklem <3

    9. Anne Grethe: Ha-ha, ja han synes du har nok ja??.. He-he, her er det lite interesse for sko, så jeg fyller ikke opp skapene med det. Men klær derimot. Men Hr Frodith synes bare jeg skal handle i vei, så det er deilig . MEN jeg er som deg, jeg ser jo hva som er i butikkene og helt upåvirket blir man jo ikke. Men jeg velger til slutt, av det som finnes der ute, noe som kler meg og har farger og GODT stoff 🙂

    10. cuskima: Enig med deg 🙂 Jeg SKYR ikke moten som er til forskjellige tider, man får se hva som sitter fint på kroppen og som er deilig å ha på. Det er nummer en for meg 🙂 Og litt farger så klart 🙂 Håper du har det bra om dagen, litt stille på deg merker jeg? 🙂 KLemmer godt <3

    11. Nemi Rebella: Ja, det er jo litt deilig også? Men enda deiligere UTEN bukse 😀 Med pysj… det er det beste, men jeg har jo ikke det på JOBB da… Da har jeg faktisk LITT moderne ting innimellom…

    12. Mia: Jeg var nok faktisk MER anti-mote i min ungdom enn nå 🙂 Var skikkelig MOT, og elsket det. Og nå går jeg mest i det som er deilig å ha på og fullt av farger, men jeg SKYR ikke ting som tilfeldigvis er i motebildet heller 😀 Ja, treningstights har liksom blitt en greie, på folk som SLETT ikke er ute for å trene 😀 He-he

    13. BforB: Jeg har heller ikke brukt høyhæler, aldri, pga jeg var høy. Så ikke lært meg å gå i dem.. SÅ nå blir det ikke uansett.. Klarer ikke å bevege meg med dem..

    14. Tone: Bare se deg rundt du, så ser du folk på hvertfall 30-40 med disse buksene, og det må de gjerne gjøre. Folk må gå i det de bestemmer selv, men litt moro synes jeg det er å se på når de buksene starter UNDER rumpa…og går nedover…KUN truse oppe… Og når damene liksom skal ha SÅ lange bein i forhold…?

    15. Etdiktomdagen: Ja, jeg må jo også si at jeg henger meg på NOE som går for å være mote…hvis jeg liker det og det KLER kroppen min. For det er hovedsaken, at det sitter fint på, at det godt å ha på,og helst fine farger da.. 🙂

    16. fruensvilje: Jeg har nok fulgt moten litt, og gjør det innimellom ennå. Vil ikke si jeg er HELT upåvirket, men valgene mine på hva jeg kjøper går nok mest på hva som er deilig å ha på, hva som har fine farger og hva som sitter fint på kroppen min 🙂 Kjører nok litt egen stil 🙂

    17. dvergpinschere i mitt hjerte: Det er jo forskjellig mote hele tida, og det er greit på et vis…hvis det ikke tar HELT overhånd for de stakkars små…MEN det er litt morsomt å se på sammenlkining på jenter og gutter, hva de skal ha på seg liksom… 😀

    18. natheless: Nei å få lange bein er ikke lett…Men noen klarer å gi inntrykkk av LAAANGE bein, med å gå på tå hele dagen…i høyhælte 😀 Men det klarer ikke jeg.. Men mange jenter gjør, så får de lange bein…Og gutta tripper ved siden av med kort-korte 🙂

    19. Jeg er ikke flink å følge moten…Men kikker litt….
      Skulle ønske jeg kunne gå med høye hæler, siden jeg er “pygme”. Men jeg greier ikke.
      Noe komfortabelt når det gjelder klær og sko er viktigst for meg..

    20. For en herlig tanke, har aldri tenkt på den sammenligningen. Jeg går ikke med høye hæler….i hvertfall veldig sjelden. Favorittantrekk må bli dongribukse og en eller annen litt ordentlig t-skjorte. Liker det komfortabelt fremfor lekkert. Men jeg liker jo å pynte meg litt mer også da, selv om bukse nok er foretrukket fremfor kjole. Nå om dagen er det shorts og det er superherlig. Ned til knærne selvsagt, for jeg må jo være litt “tekkelig” på jobb når jeg møter foreldre. Men sol og varme er så herlig. Klemmer <3

    21. Kule tegninger, og artig “tema” jeg har så lange bein at jeg ikke trenger høye heler..hehe..men hender jeg har det på bilder da, eller om jeg “må”..
      Mitt favorittplagg er b.la cardigan jakker … Ikke så opptatt av moten, men liker å kle meg i min stil, og litt lar en seg vel påvirke av det en ser rundt seg.. Fredagsklem <3<3

    22. Jeg lar meg nok påvirke etter litt tid med stadige reklamer og klær i enkelte fasonger og farger i butikk, men absolutt ikke den som MÅ ha. Sko derimot må jeg ha, lassevis og haugevis, høye og lave, stoff og skinn… alle sko trenger jeg faktisk, selv om samboeren min sier jeg har nok sko…

    23. Hmmm – følger nok ikke moten. Høye hæler er ikke noe for meg… og lange slanke bein har jeg ei – heller kneipbrødlegger som ei venninne av meg sier! Hihi….. Viktig å kle seg i noe man liker! Klemmer <3

    24. Jeg må skaffe en ny shorts nå og gå med, blir fort varmt med langbukse nå utover. Buksa glir nedover og blir fort ei sagge-bukse og den slags tilhører tenåra. Man kan kle seg lettere utover nå og bra er det.

    25. eg går med hva eg føler meg kofmortabel med ikkje hva alle andre liker…….men eg KAN jo like hva som er trendy…..for noen ganger kler eg det jo 😀 ha en magisk fredag <3 klemmerier

    26. Følger ikke noen mote her i gården nei, var faktisk anti-mote i min ungdom. Mente det forårsaket for mye press på folk, så styrte langt unna alt som kunne være av den sorten. Men nå bryr jeg meg egentlig ikke, kjøper ofte på salg, og det jeg liker/finner komfortabelt. Synes det er merkelig med folk som går med treningstights til daglig jeg 😛 Møtte engang en hel familie som hadde det på et kjøpesenter!

    27. He, he, moten gir mange uttrykk. Morsomt :D.
      En gang visste jeg moten før den var en mote, nå vil jeg trives – livet og åra går for raskt. Jeg vil helst ha gode plagg som varer i år :). Bruken av høyhælte har jeg vært noe forsiktig med, med nesten 180 naturlige centimer blir det lett slik :).

    28. Hihi jeg trodde sagge bukse var mer for den yngre generasjonen og ikke for godt voksne mannfolk hihi men jeg ser også at folk i uansett alder kler seg akkurat som de vil 🙂 Og det skal de jo få lov til og da :p Høyhælte sko er fy fy for meg…. Jeg får vondt i ryggen og jeg får så rar gå stil at det bare er komisk å se på haha. Og ungdommer som går med sagge bukse får jeg en trang til å ville bare gå bort og dra ned buksen til folk hahahahahah

    29. Jeg er veldig god på å kle meg komfortabelt. Lite høye heler på min lange kropp og sko nr 41. Trives best i jeans og diverse topper og komfortable sko. Lite jåleri her

    30. Har aldri brydd meg om mote. Går alltid i det jeg føler for, det som passer meg 🙂 Synes ikke disse klærne på sånne moteshow er noe fint ;o Ser ut som noen kråker..

    31. Jeg følger moten sånn passe. Kjøper meg jo noen nye klær i ny og ne…… og har investert i domgeribukse med SLENG!
      Og den buksen elsker jeg å gå i.
      Men jeg bruker klær jeg trives i og er IKKE motebevisst. Lager av og til mine egne kreasjoner…. og det er absolutt ikke etter noe mote-greier.
      Jeg kan ikke fort nok komme meg ut av vanlige klær og pynteklær, for å dra på meg kosebukse og t-shirt/genser. Og med kosebukse mener jeg de rutete og andre nattbukser man kjøper på cubus. 🙂 Da koser jeg meg!!!
      Ønsker deg en herlig dag!

    32. he he her måtte eg flire ) for dette ser litt rart ut sammen ja ) og jeg liker ikke saggebukser,ser ut som dei går med en overfylt bleie nedi hi hi.
      Mote har jeg aldrig fulgt,her har det alltid vært sterke farger som gjelder )

    33. Jeg er ikke noe mote slave nei..kjøper det jeg liker og føler meg komfortabel i. Høye hæler har jeg ikke gått med på mange, mange år.. Det kommer av ryggen og kroppen, men syns det ser veldig elegant ut på de som KAN gå med de.. Men sægge bukser har jeg aldri likt!og mine gutter fikk streng beskjed om å dra på seg buksa..men det var en periode jeg ikke orket å bry meg..mange av buksene var jo lagd som sæggebukser..så de fikk gå som de ville.. selv om det så forferdelig ut! Vil lo litt av dem.. men plutselig så var det over..og nå er det trange bukser på dem igjen..hihi Men jeg går i det jeg føler for..og aner faktisk ikke hva som er mote..

    34. Måtte le ved tanken på den sæggebuksa! Lange ben? Hvordan får man det da? Gå på stylter kanskje! Jeg liker mote og variasjon i klær, men er ikke flink til å følge det selv lenger DEt blir mest det klassiske. Men noe har skjeddi år, for jeg var på kjøpesenteret her om dagen og hadde lyst på en hel haug! Det er ikke vært år. Noe av det nye passer meg, mens andre år kan jeg bare glemme å finne noe nytt! Ha en fin dag! Klemsiklem

    35. Jeg er dårlig på å følge moten, og kjøper klær jeg liker og trives i uansett mote. Jeg går aldri med høye hæler, og trives best i joggesko og tøysko + clogs til hjemmebruk. Saggebukse som starter under rompa hørtes spesielt ut, – håper boxer’n var fin da, hihi. Det minner meg om en jeg så på et bruktmarked en gang, – han hadde tatt av seg buksa og gikk rundt i sånn stor hvit underbukse, i mangel av shorts….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg