Jeg bare driver og øver meg litt..

Det å klatre på klatrestativer…klatre i nett…klatre i trær… det er ikke bare- bare det nemlig..for en som har blitt voksen og er er blitt litt  uvant med den slags… Og alt man har blitt litt uvant med, eller egentlig aldri har kunnet….vel, det trenger man å øve seg litt på..

Det er som med andre ting her i livet:

Man trenger ikke GI OPP , selv om ting kan virke vanskelig eller skummelt.. Alt som skal til er kanskje bare å trene litt… Ta et skritt av gangen… Prøve LITT og LITT…og kanskje ikke ALT på en gang..

Hvis noen hindere virker litt for tøffe…litt for vanskelige å komme over… Vel…kanskje er det ikke meningen man skal HELT OVER første gang… Kanskje er det LOV å klatre litt opp, titte seg om…og bestemme seg for NESTE mål…NESTE gang… før man klatrer ned igjen..

Øver du deg på ting du synes er vanskelig?

Lærer du deg nye ting, når du setter deg små mål?

 

 

#klatre #mestring #øve #utfordringer #skygger #foto

25 kommentarer
    1. Brekk nå ikke noen bein….:)
      Kommer veldig an på hva det vanskelige er…Men kan jeg slippe unna så gjør jeg helst det….Har liksom ikke behov for de store utfordringen lenger…

    2. Jeg vet ikke om jeg bevist øver meg på noe spesielt, men jeg er ikke skuggredd av meg å prøver meg stadig på ting jeg ikke kan. Knis, det er ikke alltid det går som jeg har tenkt meg 😁

    3. Min matgale verden: Ja, i dag har det vært virkelig en super fredag også 🙂 Med bursdagfeiring av MEG på jobben 😀 Og jeg har ikke øvd det minste i dag -D

    4. Mia: Jeg blir ikke forbannet en gang jeg, bare veldig nervøs for nye ting og vil nesten ikke begynne en gang..Men går små skritt, og bestreber meg på at det skal bli BRA..og etterhvert så gjør det det..men ikke med en gang, og det må jeg minne meg på.. At det ikke trenger å være perfekt med en gang :-)Ha en flott dag 🙂

    5. Unni: Jeg har hatt en aldeles herlig da, feiring av bursdag på jobb..noen uker etterpå 😀 Veldig moro <3 Kommer litt om det på bloggen senere 🙂 Håper du har hatt flott dag også <3 klemmer <3

    6. Det er viktig å sette seg delmål! 🙂 Og ja, jeg øver, og lærer, og mestrer nye ting, hele tiden! 😀
      Håper du har en super fredag! <3 Klem

    7. Så godt skrevet, spesielt for oss som kanskje er hakket for utålmodig 😛 Har en tendens til å bite over for mye, ender med at man blir en smule forbanna over at man ikke får til. Delmål er kanskje en god ide! 🙂 Ha en kjempefin dag

    8. Syns du er tøff jeg 🙂 Jeg har vokst på meg høydeskrekk, så hadde nok ikke klatret så høyt opp. Øver meg på jogging – litt om gangen 😉 men practise makes perfect 🙂

    9. Når man står overfor noe man ikke har gjort før er det viktig å PRØVE og få det til. Man tar en ting av gangen, og da går det som regel bra. Når man så får til noe som er vanskelig stiger selvtilliten, mens den daler om man ikke prøver en gang. Jeg har stått overfor mange utfordringer på mye teknisk, men har opplevd at jeg har fått det til ved å gjøre som jeg har nevnt. Stå på, – ikke gi deg!👍 Ha en super dag!🌞

    10. klatrestativ finner nok ikke her i bygda,så klatre får jeg ikke .er nok lenge siden jeg har øvd meg på slike ting ,men har eg først hatt lyst til å lære noe nytt som kontstrikk f.eks ja da øver eg til eg kan det

    11. Ja det er viktig å revurdere målene om de er for store, og vanskelige!! Flott skrevet!! Ha en god dag! og flotte skyggebilder som alltid!

    12. Man lærer helt klart av nye ting, det er en utfordring i seg selv. Men sli ker det med alt. Å øve seg på noe er en god sak – det krever tid uansett hva det er. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg