Du vet det er varmt…

Du vet det er varmt når: ….

–   du har drukket sikkert 3 liter vann eller annen væske, allerede før frokost…og allikevel må du ikke tisse liksom…… Alt  bare kommer ut gjennom huden og fordamper istedet. for..

–  selv bordviften har “tatt kvelden”….fordi det ble for varmt… De siste timene skrek den… og jobben ble bare for stor…

 

–  det spruter fra hake og panne når du har bestemt deg for å prøve å gjøre LITT husarbeid…  Man må faktisk LUKKE øynene, mens man vasker opp, for ikke å få øynene fulle av svette

 
 

– INGEN  av de små, florlette kjolene,  som jeg kjøpte i hopetall, i vår og sommer…kan brukes lenger…pga de er for varme

 

(følte for en liten reprise på denne,etter en ettermiddag hvor jeg sitter HELT stille, men svetten hagler like fullt…)

Har du noen svette-i-hjel-øyeblikk du har lyst å dele med meg? 😉

Hva er et typisk varme-tegn for deg i disse dager?

Hva gjør du når det blir FOR varmt?

 

 

#sommer #varmt #svette #varmegrader #sol

28 kommentarer
    1. Tone: He-he, ja sånn føles det innimellom, som man drikker og drikker og svetter ut alt, så NULL tissing 😀 Takk for det , liker å tegne når jeg har tid. Prøvde med en tegning til deg også, men den ville ikke helt.

    2. Hanne Beate: Ja, heldigvis er soverommet kaldt her, ellers var det 200 grader i går, når det var 30 ute… Men i dag er det passe både ute og inne 🙂 Og jeg har kjole 🙂 Og nå fikk jeg lyst på is, når du sa det 🙂

    3. Uff, ja det var varmt igår, men i natt og idag har det vært litt vind og det hjelper på. Jeg satte opp de to soveromsvinduene så mye at mannen mente han måtte holde på dyna så den ikke skulle blåse av, hehe. Varmt på soverommet er helt håpløst. Jeg trives best i skyggen, drikker vann og saft + spiser is.

    4. Utrolig koselige tegninger hehe den øverste m doen haha du er rå med paint altså!!! Sitter i solen jeg nå og svetter som en gris og renner snue fra nasen haha

    5. Kjenner meg igjen i de fleste, og spesielt den med oppvaska – den er enda verre å ta nå som det er varmt. Selv om kjøkkenkroken min ikke får noe sol på seg. Her må nok bordvifta frem om jeg skal få noe søvn i natt, det er helt sikkert! Fantastiske tegninger 😀

    6. jeg er en hormonbombe for tiden og sliter med hetetokter natt og dag ,det hender min kjære vil legge armen rundt meg i senga og ombestemmer seg da jeg er søkk våt ,skule tro jeg låg i dusjen.Så jeg skjønner godt hvordan du har det på slike varme dager ja

    7. Ja huff. Og tordenværet gjør det ikke lettere ;o Skulle lage fromasj til bryllupet i morgen. Den første skar fløten seg pga alt for varmt vær ;s Men fikk til en da.. Så mamma skal lage en til. Siden de ikke har dette fæle, klamme tordenværet i Askim.

    8. Det er varmt nå, men jeg syntes ikke at det har vært så gæli…. Litt rød i kinnene fuktig på overleppa har jeg no blitt 😓
      Mitt verste svette minne er fra London…. Idiotisk å reise dit i juli når det hetebølge, men det gjorde vi. Jeg var ikledd onepiece hotpants i fargen mintgrønn, og midt i Oxford Street var jeg gjennomvåt på overkroppen. Onepiece’n gikk fra mintgrønn til en mørkere grønn, og det var ikke morsomt. Flau krøyp jeg ned på tuben og dro hjem for å skifte…..
      Er det for varmt holder jeg meg i ro og heller i meg masse kaldt vann…, eller spiser en iskald saftis som alltid det er klima vi fryseren om sommeren.

    9. asantesteinkjer: Så koselig å se deg 🙂 Ja, vi er vant med forskjellig. Jeg liker best sånn 23 grader jeg. Sånn at jeg ikke renner bort, MEN kan gå i fine kjoler 😀

    10. Har savnet å komme på besøke her ja, hehe..men har ikke hatt det så varmt vi nei 🙂 mannen sier at det ikke bli sommer for meg før det er 40 grader, slik det er der jeg er født 😀

    11. Ja det er sant..når du sier det..så er jeg sjeldent på do nå ja..hihih. Jeg lar bare svetten renne..begynner å bli vant til det, for jeg svetter mye vanligvis…så nå er jeg klissvåt hele tiden!! Går med så tynne klær som mulig..men svetter allikevel..tar heller flere dusjer i løpet av dagen..og svarte klær MÅ jeg ha..da syns det ikke så godt..hihihih. Vi må prøve å nyte det..men ja, er litt for varmt for meg altså.. :-/

    12. Herlige tegninger…:) )Jeg var veldig varm i dag…så dro vi til et vann ikke så langt unna når mannen kom fra jobb og da bada jeg to ganger…det hjalp litt :)) Ellers har vi to terassedører oppe her nå..litt gjennomlufting :)) Klem <3<3

    13. Her er det bare å legge pizzan på benken så steker den av seg selv… Jeg sitter stille og svetter. Fingertuppene sklir på tastaturet når jeg blogger…. Ikke bra!

    14. Unni: Ja, gjerne, faktisk LITT for mye her nå…jeg sitter jo her og hagler svette 😛 IKKE deilig faktisk … Men øreverk pga kulde høres heller ikke godt ut 😮

    15. Er det SÅ varmt hos dere nå? 14 grader og litt kald vind her hos meg i dag.. Sol ja, men ikke veldig varmt. Måtte bruke pannebånd da jeg var på sykkeltur, og likevel frøs på jeg ørene… :-p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg