Et annerledes liv..

Å leve et litt annerledes liv enn andre kan være en utfordring det… Hvis man går litt utenom det andre folk forventer av deg, kan du kanskje i noen tilfeller oppleve motstand..Eller forventningene finnes muligens mest i ditt eget hode. (Vil du lese litt mer om dette å unngå å bli grepet av “flink-pike”-syndromet, les HER)

Noen bryter ut av samfunnets forventninger om konformitet og likhet, og lever et liv annerledes enn andre, enten i forhold til valg av yrke, valg av partner, valg av religion eller annet..

Noen VIL være annerledes, hater å skulle være LIK noen, og kjemper en kamp om å finne NOE som gir dem mer oppmerksomhet enn de hittil har fått… De ønsker å være annerledes , for annerledeshetens egen skyld…

Og NOEN har bare en sterk indre drivkraft om å gjøre ting de liker, hver dag, hele livet.. De kan muligens leve livet som advokat, lærer, prest eller butikkmedarbeider på dagtid…i hverdagen… Men ha mulighet på fritid og  i andre perioder, til å dyrke det de elsker å holde på med..

Uansett grunn for å leve et annerledes liv: det krever mot og ståpåvilje,og en dose selvtillit. For det kan storme litt om man gjør et slikt valg.

Her er bilder av en liten gjeng som holdt til i en park på Grunerløkka i går, under Musikkens Dag: Og de levde nok et litt annerledes liv 🙂

 

 

#annerledes #valg #livet #styrke #konformitet 

36 kommentarer
    1. Et viktig innlegg det der! Jeg har blitt mer og mer flink til å vite hva jeg vil og hva som betyr noe for meg. Er aldeles ikke som alle andre – på godt og vondt! 🙂

    2. maiken: Ja, mangfold er bra. Man bør gjøre det man VIL uansett hva det er , og ikke la seg presse til masse man TROR folk forventer…

    3. Er fint med mennesker som ikke er helt A4….Mangfold er bra synes jeg. Og tøft gjort å velge et annerledes liv , når man kan velge.

    4. Takk det samme.. vi har vært borte som du ser. og blir mye borte fremover.. men prøver å lage noen innlegg. Men blir alt for lite tid til å kommentere ;P

    5. Fruemmel: Ja, det er det 🙂 Og man trenger ikke gå så langt som til å bli akrobat en gang, det gjelder å gjøre som man selv vil, også med sine små kamper 🙂

    6. Jeg digger sånne mennesker som skiter i hva “naboen” måtte mene, og som gjør det de liker, selv om dette måtte være godt utenfor det “alle” bør/må gjøre 🙂 Herlige og fargerike mennesker, som beriker samfunnet vårt 😀

    7. Unni: Jeg har vært og ER en gammel hippie jeg også, det er mest inni skallen, verdiene mine, tankemåten, selv om jeg ikke lever som akrobat eller sitter hjemme og lever ut drømmen om å bli forfatter på HEL-tid…Men mange av tingene jeg gjør er litt “hippie-aktig” likevel 😀 Jeg sløver og er inne i dag. Vært bare en snartur ute og tatt noen bilder. Og så har jeg farget håret i dag 🙂 klemmer <3

    8. Det såg så utrolig gøy ut! 😉 Jeg må nok innrømme at jeg har en litt slik “spire” i magen, og drømmer meg helt vekk når jeg ser, og treffer slike mennesker! Jeg er nok en litt gammel “hippie” som kunne tenke meg å reise rundt, og danse og showe for andre! 😉 :-p Tihi…
      Håper du nyter søndagen kjære du <3 Klem

    9. For noen spreke, og tøffe mennesker 🙂 Jeg syns det er flott når folk går den veien de vil, verden må bli flinkere til å akseptere at vi ikke er like. Herlige bilder også 🙂

    10. Turid: Ja, man skal ha mot nok til å stå for det man vil, og ikke la seg presse, så lenge det ikke sårer eller går utover noen andre 🙂 Jeg kommer og ser 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    11. At det går an å bli så sprek, da! Jeg kunne gå i spagaten på ungdomsskolen, men det er noen få år siden nå…. Det er det meste jeg har klart å gjøre, sprekhetsmessig 🙂

    12. Du er jo den globentrotteren du, norsk-globentrotter, hehe, frem og tilbake på samme dag, flakser av gårde med sommerfuglvingene. Jeg kommer forresten første uken i august. Helt sikkert nå, det blir kos 🙂

    13. Utrolig bra innlegg! Folk som skiller seg ut eller går ut av A4-rammen, får som regel alltid motstand eller kritikk, noe som er utrolig dumt.. Vil tro at mennesker er redde for det som en annerledes.. Jeg har faktisk skrevet et ganske dypt innlegg om akkurat dette temaet (Y) Ha en fin dag 😀

    14. Min matgale verden: Ja, skikkelig myk med tunge klær 😀 Håper du koser deg i sola Kjersti <3 Jeg skal til Bergen på tirsdag, men opp igjen samme dag... rekker ikke noe treff 🙁 Klemmer <3

    15. Helge: Ja, var gøy å tittet på disse, de virket fri å sett og vis, selv om noen av dem nok var veldig publikumsbevisst 🙂 Ha en fin dag du også, og kos deg med sola 🙂

    16. Tone Irén: Takk for det 🙂 Ja, de usynlige forventningen og reglene i samfunnet er nok med å styre mange. Men er man litt klar over det,kan man tørre mer, og rive seg løs litt 🙂 Koselig du kom innom <3

    17. Fantastisk bra innlegg. Jeg tror mange ønsker å være litt annerledes. Men tør det ikke. Man er for redd for å stikke seg ut, og med tilgang på sosiale medier- tror jeg folk i alle aldre er redd for å bli kommentert på. Man får dermed to leire. Mainstream som sannsynligvis inneholder mange “annerledes sjeler” og de som går ekstremt andre veien. 🙂 Man skulle generelt våge å være seg selv mer. Ikke et forventet meg selv, men ønsket seg selv 😀

    18. Så herlig! ja det er mange som lever det livet de virkelig ønsker..selv om det er annerledes..og trives med det! Som du viser på bildet, så er de nok lykkelige!! og gleder seg over hver ny dag! Flotte bilder!

    19. Dette var en gruppe flinke folk, gjøglere kanskje. Uansett opptrer de med noe de har trent på. Det er slike ting som beriker hverdagen og det var sikkert massevis av folk som så på. Søndagen er her, må ut en tur snart men hvor jeg drar vet jeg ikke enda. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg