Hvis jeg var en bygning…..

.Hvis jeg var en bygning…

…så ville jeg antagelig vært et lite kråkeslott i utkanten av byen..

 

Jeg ville langt fra vært en flott og fancy villa i “åsen”… arkitekttegnet og med striglede, snauklipte  gressplener på utsiden..

Heller ikke ville jeg vært en grå, sliten mursteinsbygning midt i byen…

Med endeløse trappeoppganger uten heis, og benker  med avflasset maling på utsiden..

Nei…det hadde ikke vært meg..

Hvis jeg hadde vært en bygning, hadde jeg garantert vært et lite kråkeslott…

 

Selvbygget..

Uten oppskrift eller plan…

Det ville nok ført til litt skeive vegger og rare farger..

men det hadde hvertfall fått folk til å trekke på smilebåndet…

og komme på besøk…

Og det hadde nok vært nok for meg…

selv om jeg ikke ble sett på som så funksjonell..

 

Ja…hvis jeg var en bygning, hadde jeg helt klart vært et kråkeslott 😉

 

Hvordan bygg hadde DU vært?

 

#bygg #hus #kråkeslott #sammenlikning

 

 

41 kommentarer
    1. Jeg ville vært et funkishus, med rene elegante linjer. Eller et “bløtkakehus” (sveitserhus) med blondekanter og fin glassveranda. Jeg liker kontraster. 🙂
      Og jeg ville stå sånn at jeg gav deg utsikt over et vann og med skogen bak meg. Jeg ville ha ildsteder som gav deg varme på kalde dager og farger som gav deg ro og trygghet.

    2. Tidig innlegg!
      Jeg hadde nok vært et passelig stort hus på ett plan, plassert på landet ett sted, med utsikt til sjøen og hagestue i hagen….:)

    3. Etdiktomdagen: Ja, akkurat sånn hadde du vært, det vet jeg. Det passer ypperlig. Jeg er så glad når alle klarer å tenke seg inn i sånne rare tankebaner, for jeg elsker det, og moro å høre deres også 🙂

    4. Kråkeslott er herlige!!!
      Jeg hadde nok gått inn i min drøm om en gammel og herskapelig gård ute på landet, ved skogen. Jeg hadde vært et herskapelig hus med mye liv og selskapelighet. Og de som var der ville kjørt kanefart…………. jeg hadde nok vært et hus ved skogen, på landet, og ja, et hvitt ett med inngang og trapp midt på foran. Litt i det herskapelige hjørnet med lysekroner og kraftige møbler.
      hehehe da drømte jeg meg vekk ja………………….

    5. Ville vært et lite koslig hus tett inntil skogen med rik tilgang til stier og veier. Her kunne jeg ha kost meg og tatt imot gjester, grilla og levd livet.

    6. Jeg hadde nok vært et passe stort hus, utenfor byen. Utenpå ville jeg nok sett ut som et vanlig hus, med en ordinær farge, men innenfor husets vegger ville det nok vært spor av farger, gjerne litt knsæje, morsomme skilt og bilder. Og du skal ikke se bortifra at det spilles musikk I nesten alle rom.

    7. Jeg ville ha vært et lite mursteinshus med strå på taket, med gamledagse vinduer som så litt trøtte ut. Huset ville ligget litt tilbaketrukket i en have fylt med masse blomster i alle regnbuens farger. Det skulle ligge litt unna folk….

    8. Jeg ville vært ei lita fin tømmerhytte oppe i skogen jeg 😀 Hehe, langt vekk fra folk, og selskap av skogens dyr og fugler <3 Minken som lager et bol under mitt gulv, fugler som lager reir i fuglehus på veggen. Blomster som vokser opp ved min stuevegg. Ja det hadde vært herlig det ^^

    9. cuskima: Det høres helt riktig ut,, og at du hadde vært et godt og beskytende hus som lå SÅNN til er jeg ikke i tvil om 🙂 God klem til deg fineste <3

    10. spisogspar: Ja, det er hva man føler seg som 😀 Jeg har jo en egen kategori på høre siden som heter: “Hvis jeg var en….” Og det går på litt sammenlikninger av ymse slag 😀

    11. Eg ville vært et flott kvitt hus med lavt tak..sånn saltak som de hadde før slik at de slapp betale mindre skatt….med en nydelig hage med flotte bærbusker og kanskje en liten åker for jordbær og litt grønnsaker…..eg ville lagt så eg så havet og fjellene og eg ville hatt det åpent og fritt foran meg og de som bodde i meg eller besøkte meg fikk alltid en følelse av at eg passet på dem og de var velkomne….<3

    12. fruensvilje: Den langbenken ved husveggen hadde også vært DEG så der kunne du stått og sett, og plutselig kom noen å satte seg på DEG 🙂 Sånn er det 😀 He-he Du hadde vært en koselig tømmerstue ja 🙂 <3

    13. jeg hadde villet være en gammel tømmerstue ,med en langbenk langs husveggen som jeg kunne sitte på en varm sommerdag og se utover fargerike blomsterenger ))
      Et fargerikt kråkeslott hørtes ut som deg ja og veldig koselig )

    14. Anne Grethe: Det er så moro at du og andre skjønner hva jeg mener med disse rare innleggene, og at du lett finner ut hva DU ville vært 🙂 Jeg ser jo helt klart at du ville vært en sånn liten koie, koselig og gjestfri <3 <3

    15. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg elsker når folk blir med på sånn tankeeksperiment, at dere kan skjønne hva jeg meenr, og finne akkurat det som passer på dere. Jeg kan se meg HELT for meg deg som du beskriver. Kos de for vandre omkring da 😀

    16. Ja det hadde du nok vært..hihih. jeg hadde vært et rødt lite gammeldags hus langt ute på landet..med hester og dyr gående fritt rundt..ja de kunne kanskje ha gått ut og inn i huset også..hihihi.

    17. Kan godt se for meg deg som en sånn bygning :))
      Jeg ville nok vært en gammel tømmerkoie inne i skogen. Der du finner meg, ganske så stødig og sjarmerende og ikke minst inviterende inn til meg og mitt 🙂 Enkel sjel med husrom for mange 🙂

    18. Tror også du ville vært et flott, fargerikt og unikt kråkeslott 🙂 Jeg ville vært et lite hus på landet. Ingen ting fancy, men lite, intimt og koselig <3 Med en liten hage framfor der barna og dyr kan leke fritt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg