Overveldende…

Jeg titter opp…

Lyden fra bruset overgås  bare av det vakre lyset og de kalde dråpene på kinnene mine…

Øynene fylles opp av vann…

Overveldende..

 

Jeg titter ned…

Suget i magen overgås bare av varmen som stryker over nakken..

..og lyden av de hoppende småsteinene på vei ned mot bunnen med et mageplask…

Overveldende..

 


Jeg titter inn…

..der lyden av fortiden slår meg i bakken…

Spraking fra grua…kaffe på kaffegrut…dampende varme under bjørne-fellen…

Steinblokken som truer med å knuse huset også i år…

Men bøyer seg i støvet og lar barneføtter løpe ned ura enda en sommer…

Overveldende…

 


Jeg titter innover…

Saftig og grønt brenner seg inn på netthinnen…

Svalt og fuktig..piplende, rislende..

Renner i glade bekker i hjertet mitt…

Overveldende…

Ja…for det er akkurat slik naturen og LIVET er … Overveldende

 

 

Dette diktet ble skrevet på bakgrunn av et ADJEKTIV (overveldende) jeg fikk hos Sparing.blogg.no. Hun har nemlig adjektivstafett gående. Vet du ikke hva DET er?? Titt inn til sparing.blogg.no da vel, og se hva du må gjøre 🙂 Moro!!

 

 

#sparingadjektivstafett #overveldende 

22 kommentarer

Siste innlegg