Ja…is KAN inhaleres!! ;-)

Det er jo ganske kjent at sjokolade kan inhaleres… Når man er helt “på randen” etter en lang arbeidsdag, og magen knurrer som er sint bikkje… da blir sindige Frodither som zoombier…totalt blottet for hjerneaktivitet… Da er det nemlig slik at NULL fornuft er å spore…  

Så fort beina og handleposene har kommet på utsiden av butikken, er ansiktet på vidt gap…JA!! HELE ansiktet…. Hånda i full fart ned i handleposene…RIVE opp papiret på sjokoladen (jada…mørk så klart…), og så er det å gafle innpå den ene “lille” smakebiten etter den andre… Tempoet øker…det dyttes og skyfles…og til slutt er det ren “inhalering”… Sånn hadde jeg noen perioder i vinter…

 

 

Men visste du at man kan innhalere IS også?? Jeg foretar nemlig det samme ritualet i vår med isen, som jeg gjorde med sjokoladen i vinter… Ja, for nå gjelder det nemlig å “ta for seg” av denne deilige isen, før den forsvinner… Jeg prøver hvertfall å overbevise meg SELV om at det er derfor jeg spiser denne “lekker-biskenen” med begge hender nå om dagen.. Royal-is med lakris-smak!!

For tidligere har det nemlig vært sånn, at når ting blir en “hit” i butikkene… de virkelig GÅR UNNA i fra hyller og disker og INN i munner og GAP…og det ser ut for meg hvertfall som om dette må butikkene tjene GULL på…  Da har de en tendens til å forsvinne fra hyllene for godt… Ikke kan jeg fatte å begripe hvorfor, men mange godsaker har blitt bortevekk i løpet av årene. Så det gjelder å spise mens man kan!!!  

Her er noe av “godten som forsvant”, selv om butikker og kiosker garantert har blir styrtrik pga dem…

 

 

 

Er det noe godteri du savner, som på mystisk vis har blitt borte?

Spiser du snop med begge hender innimellom?

 

#godteri #snop #is #sjokolade #avhengig

 

19 kommentarer
    1. Den isen jeg liker kan jeg dessverre ikke spise pga. laktoseintoleranse .:-( og melkefri is blir absolutt ikke helt det samme synes jeg .:-)

    2. Ååå, smågodt er noe jeg elsker..nam-nam med vann i munnen 😀 Men det er sjelden jeg spiser sånt i ukedagene, da er det frukt som gjelder her i huset.☺☺ Stor KlemZ ♥

    3. Den lakrisisen har jeg smakt og den var litt skuffende etter forventningene- men elsker lakris isen fra kulinaris. Men sjokolade er det jeg elsker mest og det er helt krise! Kan spise med begge hender men sjelden da, ogs lavkarbo!

    4. Ha ha, herlig innlegg! 🙂 blir du sponsa for dette? det burde du. 🙂
      Ellers har jeg jobbet i Colorline, og da fikk vi så billig godterier at jeg forspiste meg. over flere måneder. Jeg hadde aldri trodd det gikk, men det gjorde det. Så i ettertid har jeg ikke sånn kjempealvorlig søtsug, men akkurat i dag må jeg visst ut å kjøpe is! 🙂 🙂 🙂

    5. Nei savner ikke noe og lakrisis skal jeg Aldri smake ,hehe. Høres forferdelig ut. Men i utlandet har de en magnum is som heter double chocolat og den er nydelig så håper den kommer til Norge 🙂

    6. Tihi.. 😉 Du er en goding du Frodith! <3
      Royal-is med lakris-smak har jeg ikke smakt, men jeg ble nok fristet til nå! 😉 Men jeg tror ikke at jeg har planer om å inhalere den hvis jeg skal smake den.. :-p
      Håper dagen din er herlig! <3 klem

    7. Jeg fikk assosiasjon til måser som roper mat-mat-mat og sluker alt på høykant! Enig, mørk sjokolade er så nydelig <3 Er for tiden hekta på saftis, de går relativt fort ned!
      Husker det var en sjokolade når jeg var yngre, den hadde noe crispy honning greier inni seg. Papiret var skinnende gull. Den var fantastisk nydelig <3

    8. Åh, ja is er godt og det må jo bli endel av det om sommeren! Min favoritt er Royal Trippel. Ellers så kjøper jeg sånn 3 liters vaniljeis på Rema. Den er veldig god med Sjokoladetrekk (sånn flaske fra Freia) over, eller jordbær ved siden av.

    9. Huff da… Jeg har ikke så mye lyst på ting når det er varmt. Ser det jo når vi er på fjellet også. Har med meg 0,5 liter med vann, men det holder til jeg er hjemme. Da er jeg vanlig sulten og litt mat må til. Ellers går det mye nectariner for min del.:) Savner strjerne støv jeg…

    10. Den isen der har jeg ikke smakt, den med lakris men såklart skal det testes, må bare vente litt for det er bare lov med sukker innimellom 😉 Jeg spiser for det meste med begge labbene hahaha Jaaa bare gjett eller, den oransje aprikostwisten med lys sjokkis utenpå, jeg kunne kjøpe en hele twistpose bare for den ene biten. Ha en super dag søs i dag vannes det blomster fra himmelen så da slipper jeg tralei 😀 <3 gooodklæmme 🙂

    11. Jaa 🙁 Masse xD Sånne brownies i små stykker i ei eske som var blå, de hadde også ei hel form. De finner jeg i utlandet nå da 🙂 Gjende hadde slike store kjeks med sjokoladetrekk utenpå og karamell inni, de var helt fortreffelig <3 Den royale isen med hasselnøtt, de bytta ut den med den med pistasj ;(

    12. Åååå…den isen prøvde jeg for første gang i helgen..ja, jeg bare måtte prøve den, men stod å hadde lyst å kjøpe to is, for hadde jo også lyst på den med karamell!! og tenk om den med lakris IKKE var så god som den så ut..hahaha..men jeg kjøpte gudskjelov bare en altså..og da ble det lakris..og JA den var mega god!!jeg elsker jo lakris..så ja det må jo bare bli godt!! Nammm….Ja det er sant det..at de tingene som er godt, kan fort forsvinne fra hyllene..og ja, jeg spiser virkelig godteri med begge hender innimellom!! Godtemoms!!

    13. Hehe, det gjelder å være snar ja 🙂 Jo, savner fremdeles “Rapid” sjokoladen som vi pleide kjøpe da jeg gikk på husmorskolen 🙂 Nå er sekken pakket og jeg har bare dagen i dag frem til 16 igjen på jobb, så er det helg. Oj som jeg gleder meg. Og Homer-serken er med 😀 klemmer<3

    14. Is er det blitt endel av i det siste. Kroneisen er ikke lett alltid. Av og til når jeg tar av papiret brekker isen i to og jeg føler meg lurt. Iskos blir ofte til issøl når det skjer. Ha en fin dag.

    15. Ja dessverre spiser jeg snop med begge hender…. hihi <3 er nok verdens største tilhenger av Freia melkesjokolade- og den forsvinner jo ikke! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg