Når dagen blir litt annerledes :-)

I dag har jeg truffet en av bestisene fra jeg vokste opp. Og dette laget jeg til henne i fjor:

 

 

Svart og hvit

I går koste vi oss sammen igjen, som vi gjør hver gang vi møtes. Og i går hadde hun med en herlig bursdagsgave til meg. Sånn er det å feire litt bursdag fordelt utover mange uker 😉

En herlig bok fikk jeg,  om kunstneren Yayoi Kusama. Jeg kjenner ikke så godt til henne. bare har vært borti henne så vidt før. Men jeg har bladd i boken, og bare det jeg har sett så langt gjør at jeg KOSER meg, og gleder meg til å lese og se resten av den. Damen er japansk og 87 år. Og har vært kunstner i massevis av år, selv om JEG ikke har fått med meg verkene hennes. En pop-art-kunstner.

Her er boken, utsiden.

 

Og her er noen sider fra innsiden. Spennende 🙂

 

Liker du å gå på kunstutstillinger?

Hva har du på veggene hjemme?

 

 

 

#kunst #vennskap #gaver #popart #bursdag

15 kommentarer
    1. Så utrolig nydelig dikt da <3 Det har jeg faktisk ikke gjort før, men kanskje jeg bør teste det ut!

    2. For et utrolig fint bilde du laget til henne! 🙂
      Høres ut som dere hadde en meget trivelig dag 🙂
      Akkurat nå har jeg ingenting på veggene, siden jeg fortsatt er ny-innflyttet..

    3. Fin den tegningen og nydelige ord :)) Så fin gave du fikk, gøy med litt inspirasjon av bilder og kunst :)) Liker utstillinger, men er sjelden på det..:)) Litt ymse på veggene , men glad i to blå bilder en venninne har malt til meg 🙂 Klem <3

    4. Det var en fargerik og flott dame, som minner meg litt om Yoko Ono… Jeg er veldig kjedelig i kunstveien, og er mest glad i kunst jeg kan se hva er. Jeg går nesten aldri på kunstutstilling… På mine vegger er det nok mest familieportretter :o))

    5. Sjelden jeg går på kunstutstilling men dette var en fin gave. Koslig med slike treff og da blir det som regel mye prat over en kopp kaffe. Her er alt ok, skal jobbe lørdag men etter et skal jeg skal jeg slappe av alene. Finner kanskje ei fin bok og lar verden vandre sin egen vei. Drar snart på jobb. Ha en fin dag.

    6. Noen kunstutstillinger blir jeg helt fortapt i. Men andre får man en følelse av at dette kunne jeg gjort hjemme, bedre. Eksempelvis var jeg på en på Finnsnes, kunstneren hadde malt lærret i to farger. Det var alt! Nå skal man betrakt kunst på litt avstand, men jeg måtte gå nærmere for å se. Pokker ta, han hadde ikke fått dekt det ordentlig engang, ingen grunning eller noe. Bare tatt penselen, klæsjet på, sånn ferdig! En storpoduksjon av slike bilder kunne jeg hatt fra min egen stue 😛

    7. Dette ser iallfall ut som en fargerik dame 🙂 Jeg har aldri hørt om henne, men boken ser jo flott ut. Jeg var på kunstutstillinger i ungdommen, men så ble det slutt, uten at jeg egentlig kan forstå hvorfor.
      Jeg har nesten ingenting på veggene, kun ett speil i stuen, og en “samling” familiebilder på soverommet vårt 🙂

    8. Hei!
      For en spennende bok 🙂 Og mange fargerike kunstbilder der altså 🙂
      Jeg har mine egne bilder på veggene her hehehehe ja også bilder av mine barn. Prøver å ha minst mulig på veggene, men litt blir det. Og i og med jeg maler selv (i perioder) så blir det at mine bilder henger oppe 🙂
      Ønsker deg en flotters dag <3

    9. Såå koselig! ja, jeg har ikke så mye kunst på veggene nei..men noen selvmalte bilder og litt plakater som er rammet inn.. Er ikke så opptatt av kunst.. 🙂

    10. Så fint å være lys for hverandre.
      Har nok hørt om Yayoi Kusama, men veit heller ikke så mye.
      Drar på utstillinger slik av og til. Da jeg var i Oslo sist var jeg på flere. På veggene mine henger ikke mye, men noe…..det meste er faktisk sjølprodusert.

    11. Den damen hadde jeg lest om, Prikkedamen! Jeg blir fasinert av sånt jeg! Men jeg liker kunstutstillinger som jeg skjønner!!!!! Klem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg