Sur grinebiter….

I dag har jeg vært SUR hele dagen…. Og sur avler mer sur som regel… Det baller på seg, og vil ingen ende ta.. En av grunnene er at i morgen er det tid for “foldeskjørt-arbeid igjen”


 

 Du husker hva det betyr? Det betyr at for Frodithen er det tid for oppgaver på jobben som hun får LITT for mye sommerfugler i magen av: Dvs hun må være FORMELL og ORDENTLIG… Og det er ikke bare-bare. Man må mentalt gjøre seg litt annerledes enn man kjenner seg i personligheten, ta på seg mentale perlekjeder og foldeskjørt og “opptre” som en litt annen. Snakke om paragrafer og slike ting som er veldig vanskelig…

Nå har jeg skrytt av at jeg har blitt litt bedre til den slags jobb …. Og det HAR jeg…. Men jeg synes det er nesten LIKE skummelt hver gang…ennå… Så da sover jeg dårlig da… Vrir og vender på meg, et par netter på rad, før den skumle dagen er i gang… Våknet 04.30 i dag, og hadde verdens korteste lunte på jobb..  

 

 

Men etter i morgen blir det nok bedre igjen….Da skal “foldeskjørtet” av og pysjen på ….;-)

 

Er du sur og sint når du sover for lite?

Hva gjør du når du blir nervøs for ting?

 

#sint #sur #arbeid #grueseg #formell 

 

 

 

44 kommentarer
    1. Lenge siden jeg har vært innom så må jo lese litt på innleggene. Godt det gikk bra.
      Jeg blir ihvertfall ikke sur av å lese dine innlegg, tvert i mot 😉

    2. Frodith med foldeskjørt er jo herlig….Fint “bilde” på det du beskriver. Jeg trives nok heller ikke så godt i “foldeskjørt”. Har lett for å falle ut av rollen. Nok søvn er alfa og omega for meg, ellers blir jeg sløv og irritabel……Når jeg blir nervøs flyr jeg på do hele tida – og blir oppfarende og distre! 😛

    3. Lykke til imorgen, det går helt sikkert bra! 👍 Jeg får kort lunte av for lite søvn og for lite mat, så nå bør jeg nok snart legge meg, hehe. Når jeg må gjøre noe jeg gruer meg til blir jeg skjelven og kvalm, men så er gleden desto større når det går bra og man har fått det til. Det er sånt man vokser på.

    4. Jeg kan fort bli litt gretten hvis jeg blir stresset og slikt. Her om dagen stresset jeg på meg neseblod faktisk, men alle som var rundt meg den dagen lever enda, så 😀 ha ha..
      Håper morgendagen går fort og blir bra og at du kan slappe av i pysjen etter det 😀 <3

    5. Vera Lynn: Ja, det siste der…sånn er det. For jeg KAN ikke unngå…halve jobben er sånn nå…Og jeg fyker avgårde med høy puls, som bare synes på innsiden 😀

    6. Kjersti Sandnes: Ja, jeg vil egentlig gjøre det jeg KAN, men det kan jo være greit å bli flinkere i noe nytt også…jeg vil bare ikke ØVE så mye 😀 He-he Kos deg i serken 🙂 Klemmer <3

    7. Jeg skjønner deg godt, og sympatiserer.. Allikevel “VET” jeg at du fixer dette denne gangen også :o))
      Er jeg sur og sint når jeg sover for lite? Nei, jeg jeg blir ikke sur, men jeg er nok kanskje ikke sprudlende som vanlig. Jeg er nesten aldri sur, men er født med et voldsomt temperament som gjør at jeg blir fort sint. Så er det over :o))
      Hva gjør jeg når jeg blir nervøs for ting? Prøver å unngå dem, og hvis ikke det går trekker jeg pusten dyp og gjør det jeg må gjøre med veldig høy puls!

    8. Ja, søvn må man ha😊 og mat, hehe. Kjedelig med foldeskjørt arbeid. Hvorfor kan vi ikke få gjøre bare akkurat det vi er gode på? Men så enkelt er jo ikke livet,så da så! Klemmer med serk på 😁 PS. Elsker den skriften jeg, for med briller kan jeg lese alt, hehe

    9. Jeg kjenner den følelsen, og selv om du vet det går bra, så må man nesten grue seg til sånne formelle eller met alvorlige sider ved jobben. Men det er (ikke for meg i hvertfall) noen trøst at alle sier det går bra, jeg vet jo det men den litt skumle følelsen blir ikke borte likevel før det er overstått. Så jeg ønsker deg masse lykke til, og i morgen ettermiddag er det helg 🙂 Klemmer <3

    10. natheless: Ja, det skal flakses MASSE i etterkant 🙂 Det går nok bra, bare misliker de hersens sommerfuglene i forkant 😛 klemmer tilbake <3

    11. Den Rutete Skjorta: Det synes ikke på meg at jeg er nervøs. Jeg får bare HIMLA mange sommerfugler i magen… Og i dager i forkant. Det mest tåpelige er at nå har jeg gjort dette i hele år, med litt mellomrom mellom. Hatt sånne møter…Og ENDA er jeg ikke vant… Kanskje om noen år 😀 Takk og det gjør nok det. 🙂

    12. Uffda, føler med deg her. Men du klarer det. Jepp, jeg kan grue meg som fy. Jeg forsøker å finne på noe så jeg glemmer det litt. Lage en god kake, lese blogg, vaske hus eller pusse vinduer. Da får jeg ut en masse føler jeg. Men noen ganger er det bare umulig. Det beste er når det er over, da blir du lett som en sånn herlig sommerfugl! Lykke til! Klem til deg:)

    13. Er jeg nervøs for noe blir jeg ofte kvalm og kan gjerne kaldsvette litt – det er så fælt. Noe ganger spørs det helt hva det gjelder. Fikk beskjed av en kollega som tar samme studiet som jeg skal begynne på at man skal fremføre en oppgave foran alle – allerede da tenkte jeg at kanskje ikke skole var min greie, for jeg HATER å prate høyt foran mange folk. Da blir jeg helt ødelagt og kan nok bli litt grinete i forkant.
      Masse lykke til i morgen <3 Det går nok mye bedre enn du tror <3

    14. Jeg blir skikkelig sur og tverr når jeg får for lite søvn. Synes virkelig synd på de som er rundt meg. Ønsker deg lykke til i morgen ☺️ Sender noen ☀️-stråler du kan tenke på hvis du blir for nervøs

    15. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg håper og regner med det…Men det gjør ikke noe til og fra med tankene, om jeg vet det går bra…Kanskje om noen år 😀 He-he

    16. Uff..og uff..så trasig..jeg er nok veldig lik deg..sover dårlig, og går med høye skuldre..VET at det noen ganger ikke er noe å være redd for..men det hjelper ikke..Kan bare ønske deg lykke til!! og det går HELT sikkert veldig bra! 🙂

    17. annebe: Ja, jeg har ofte litt sånn nedtelling jeg også. Og nå er det hvertfall ikke sånn lenger at jeg skjelver synlig 😀 ha-ha…Tror ikke folk ser jeg er nervøs…men JEG har det like ille 😀 Men det skal gå bra, og jeg har litt mer tyngde nå enn før, sånn inni meg. Jeg VIL sove godt i natt 🙂 Klemmer og takk for støtten <3

    18. Alt blir bedre om man har sovet godt :)) Tror du klarer alle typer oppgaver bra jeg..men klart man har noen ting man trives bedre med enn andre :)) Når jeg gruer meg til ting, tenker jeg f.eks at på denne tiden i morgen er det overstått… Klem og alle gode ønsker for morgendagen <3

    19. fruensvilje: Ja, det gjør forhåpentlig det, blir bare så lei av å grue så veldig når det GÅR bra :-/ Men i helgen blir det bare kos 🙂

    20. Unni: Hi-hi, ja vet 😀 Og jeg øver meg noe veldig, og andre synes jeg er flink, skulle bare ønske jeg ikke fikk SÅ vondt i magen hver gang…mange dager i forveien…eller netter 😀

    21. Unni: Ja, og JEG vet også det, men LIKEVEL skal jeg altså ikke få sove pga sånt tøys 🙁 Liker du sånne formelle møter? 😀 Klemmer og takk for støtten 🙂 <3

    22. Huff ja, uten MAT og søvn, blir jeg et udyr! :-p Heldigvis vet de irundt meg dette, og mannen bruker alltid å ha noen spiselig på lur.. Ha ha..
      Men du greier dette kjære Frodith, det VET jeg, og det vet jeg at du vet også! Snaaart er det helg også! <3 Klem

    23. missmommy.blogg.no: Ja, det blir ofte bare 6 her…Og jeg blir sint og sur på alle, føler meg urettferdig behandlet og synes egentlig ALLE er ute etter meg 😀 Og grunnen til at jeg får lite søvn er at jeg GRUER meg …Tåpelige greier…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg