iQ-testes man i “smug” på do…? ;-)

Ja, jeg bare lurer….?

Når man nå en gang er skapt sånn at man må stues sammen inne på ET sted….for å gjøre “sitt fornødne” i hvert sitt avlukke…….( bare det er slitsomt nok for noen vet jeg…)… Og man må  presse seg inn i en bås…hvor døren går innover, og det er så trangt innpå der at man faktisk må rygge inn for å kunne eventuelt å få satt seg…og bare DET er det jo litt av en utfordring å finne ut av…

Og når man så har kommet seg på plass, og enkelte sjenerte sjeler gjør alt de kan for ikke å HØRES der inne…..med kremt og papirkrølling og alskens kamuflasje-lyder….

 

 

Men ikke nok med det…men når man kommer ut skal man testes i full offentlighet, en slags IQ-testing…. i alskens maskiner og automater…

Første lure-test er såpemaskinen og VASKEN. Hvordan få vannet til å renne etter at du har klart å klisse deg inn med masse såpe???

Noen steder må man trykke på noen knapper her og der…Noen steder må man bare stikke hendene under springen og så begynner det av seg selv…Og vanlige knotter som de hadde før i tida kan du bare glemme…Så hvis du får øye på noen sånne et sted, så er det antagelig ikke til å SKRU på lenger, for å få ut vann… Men er fylt opp med marsipan eller noe annet rart…

Så da står man der da…Og trykker på allverdens flekker på veggen der, i håp om at det er en veldig moderne form for knapper til vann-kranen eller noe… Eller man stikke hendene nesten NED i sluket i håp om at det skal komme ut noen vanndråper av det du TROR er en kran på veggen der….

 

 

Hvis du endelig har klart å bli søkke våt…både på hendene… og buksa…. så er neste test å få tørket seg…

Det er en boks på veggen der… Men sånn med en gang er det umulig å se om den skal gi fra seg LUFT eller PAPIR…eller til og med kanskje stoff…. Så er det PÅN igjen liksom…. Med vifting og vinking og vill gjetting på hvordan man skal få noe ut av den boksen og i hvilken retning det vil komme……Og man vil jo helst ikke se TEIT ut heller…Så man stikker jo hendene inn der på en litt “verdensvant” måte…

Og har du flaks, så er det rare symbolet på maskinen et forsøk på å vise en hånd…og ikke en blomst eller noe rart… OG så kan du jo bare gjette på om det skal komme luft, papir eller noe annet rart… Og har du enda mer flaks så finner du også ut på første forsøk HVOR på boksen du skal vifte 😉

Jeg liker ikke spesielt godt disse do-lekene eller testene….

Gjør du?

 

(en liten reprise om iq-testing på do…)

 

#do #wc #automater #maskiner #tester #funksjoner #knapper #innstillinger #tekniskinnsikt #tegninger

36 kommentarer
    1. Hihihihi, dette har jeg vært med på flere ganger, og jeg kjenner meg godt igjen. Alt i fra trange avlukker, hvor jeg stanger hode i døra når jeg skal sette meg og reise meg, Løpe fra såpekopp til såpekopp for å finne en som spruter ut så lite at det nesten ikke skummer, og sist men ikke minst bli helt nedsprutet av vann for at trykket er for kraftig… Så nei, veldig begeistret er jeg ikke!!

    2. Ha ha ja dette kan være litt av en utfordring. Kjenner meg så igjen. Og jeg har jo prestert å vaske hendene med peppermynte munnskyllevann på en av de fineste golfklubbene i Houston pga alle valgene. Bare gjett om den lukten satt lenge i hendene. Jeg følte at jeg stinket peppermynte… Hvorfor må enkle ting gjøres så komplisert? Ha en herlig helg. Klem <3

    3. Hehe, jeg tror du har rett: vi IQ testes via kamera og blir sirlig ført inn i den store boken. Videre ser man utviklingen over tid. Hva skjer neste gang frodith møter samme type tørkemaskin? Har hun DA lært??? 🙂

    4. Ønsker deg en riktig god tur til Langesund!😊 Nå regner det litt her, men det skal bli bedre imorgen, så håper du får fint vær! Kos deg masse!💕

    5. Hehe, ja det er mye rart på offentlige toaletter nå for tiden 😛 Og ikke nok med det, det er jo aldri samme på de. Et sted er det sånn, et annet sted er det noe helt annet 😛 Ikke rart man blir litt i beit om hva man skal gjøre 😛

    6. Mia: Jeg strir like fælt hver gang 😀 Men det blir fine blogginnlegg om rare ting, så godt for noe kanskje 😀 he-he. Nå skal jeg ut verden i helga, og må vel testes igjen 😀

    7. Anonym: He-he, ja det er ikke gøy å bli testet sånn, så litt flaks om man slipper unna, og kan gå hjemme … Ha en superfin dag du også 🙂

    8. Hanne Beate: Deilig å høre at andre kjenner seg igjen 🙂 Ja, dyrt på Byporten :-/ Ha en fin fredag, nå er jeg på vei ut døra snart 🙂

    9. Hahaha! Jeg tror du er inne på noe! Må si meg enig, er ikke spesielt glad i de testene på do. De vaskene med sensor er jeg uvenn med. De fungerer en gang, men alltid litt for kort til at man får bort all såpen. Så står jeg der som en tulling å fører hånden overalt rundt kranen 😛
      Ha en riktig fin fredag 🙂

    10. Fru Stussli: Ja, skal hilse og si de er utfordring 😀 Jeg har begynt å sette fingrene under uansett… OG venter på luft…og så er det papir… 😀 Så drar jeg snart 🙂 Klemmer <3

    11. Unni: De doene som trekker opp selv, har jeg også vært med på. Men det “vanskeligste” er såpe, vann og papir 😀 Kos deg i dag Unni , snart drar jeg 🙂 Klem <3

    12. Ha, ha, ha, herlig :)))))). Smilet glei bredt og gjenkjennelig ut for jeg både så og kjente igjen mye. Og ikke minst, koste meg skikkelig over hvordan dette ble formidlet.
      Jeg må nok si jeg unngår disse “lekene” etter beste evne…..flaksen er at jeg kan gå leeeeenge uten å måtte :).
      Ha en superfin dag :):

    13. Haha, ja det er ikke alltid så lett å finne ut av, hihi! var på en cafe en gang i Paris og der brukte jeg veeeldig lang tid på å finne ut hvordan vasken fungerte, det var nemlig en pedal på gulvet under vasken som en skulle tråkke på (selvsagt!, hihi) !

    14. Tihi.. Ja, denne var fin! Har litt problemer med dette jeg også. Jeg husker da jeg var liten også, da var jeg ikke vant med at trekk-opp-knappen på doen var på VEGGEN og ikke på selve doen, og synes at dèt var vanskelig også! NÅ har jeg jo akkurat en slik en hjemme, men den gang…
      Også husker jeg en gang da jeg var i USA, da var jeg på et do, der doet trakk opp helt av seg selv, da jeg reiste meg! Må tro jeg skvatt! :-p
      Kos deg på tur, og konsert Frodith! <3 Klem

    15. he he her kjente jeg meg igjen )) på besinstasjonen har jeg gitt opp og ber betjeningen skylle koppen ,på do spør jeg andre hvordan virket kranen og tørke seg,ja da går jeg rett inn på doavlukket og henter meg dopapir hi hi

    16. Hahaha, jeg tar disse iq-testene som en utfordring 😉
      Er sant at det er mange spennende løsninger for å få såpe, vann og tørke seg.
      Sommerklemmer

    17. Ja, jeg kjenner meg igjen 😀 På selveste flyplassen i England greide jeg å trykke på feil knapp inne på handicaptoalettet.. det var en alarmknapp..hihi ☺☺ Gjett om jeg kom meg fort ut derifra, og flau som ff…. ☺

    18. Nei gudbedre,, standardisering er et ukjent begrep i de små lukkede rom. Men jeg sliter også, som er vant til å sitte på do, og det er ikke like fristende alle steder. Så all min sympati går til dere jenter. Og når det gjelder vasken, så har jeg følgende rutine. 1. Riv av noen remser med dopapir og legg i lomma. 2. Test vannføringa. 3. Få såpet inn nevene, 3. Tørk deg på dopapiret du hadde i lomma 🙂

    19. Hahha…ja det er sant det..også er det forskjellige overalt! så når du endelig har funnet ut hvordan en funker, så kommer det en ny! Flott skrevet!

    20. Jeg kjenner meg SÅ igjen! Det er liksom greit med de stedene hvor man har lært seg alt og er ofte innom, men nye steder altså, hmrf! Sønnen min (6 år) liker ikke de tørkeviftene, så da holder han seg for ørene eller går ut, – det finnes både de hvor du holder hendene under og de hvor du putter hendene oppi. Noen steder er det så bra trykk på vannet at man blir våt på klærne når det setter igang. Jeg er i Oslo én gang i året, og på Byporten må man jo betale for å gå på do. Den betalingsordningen er så avansert at jeg har like store problemer hver gang, så da er det om å gjøre at det ikke haster…. Det er fint inne der da, så man må liksom nyte fasilitetene man har betalt for.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg