Livet- et lotteri..?

Ja, noen ganger kan det kjennes sånn… og sikkert mye mer for noen enn for andre: At livet er et jævla lotteri, hvor det er LITT hipp som happ hvem som trekker de heldige vinnerloddene…. Jeg er nok ikke den som har “tapt mest penger ” for å bruke den metaforen, men har vært rimelig heldig med “vinnerloddene”…

Men de siste ukene har jeg fått kjent litt på “smaken” av hva det vil si å trekke FEIL lodd..(selv om det gikk bra til slutt)

For når det gjelder helse og sykdom, så har man ikke store påvirkningskraften…Og det er det det hele handler om… Man står uten NOEN mulighet for å gjøre noe fra eller til selv, men må bare “ta det man får” i visse sammenhenger. Mens man går slik og venter, på resultater av en undersøkelse hos en lege, så krymper størrelsen på meg betraktelig…

Du husker kanskje at jeg følte meg litt liten en dag…som en liten og villfaren ballong, som var litt bekymret for om det skulle gå hull…. 

 

Vel… etter som dagene gikk og ventetiden gikk… ble jeg bare mindre…..

 

…og mindre…

 

…til jeg til slutt var redd jeg skulle bli helt bortevekk…..

Men så var dagen kommet…

Med magen full av ekle grå sommerfugler, eller nattsvermere om du vil… og gråten lurende bak et veldig blekt nebb… dro jeg for å få dommen: “Stor, fet gevinst” ELLER  “et av de korte stråene”….

Og så var det sånn at jeg etter endt time og en liten ny undersøkelse var en av de heldige vinnerne;  jeg fikk jackpot, et av de aller lengste stråene, gull og grønne skoger, kall det hva du vil… Hvor heldig er ikke JEG!! Jeg gråt av lettelse etterpå…  

Men så kan man jo stille seg spørsmålet:

Hvem er det som deler ut disse loddene? Avgjør hvem som skal vinne og hvem ikke?

Jeg tror som jeg sa her om dagen, at det er en mening med alt…

Og i mitt tilfelle tror jeg at det er meningen man skal føle man har fått verden i hodet noen ganger, for å sette skikkelig pris på de gangene det ikke skjer…

Nå har jeg vokst til normal størrelse igjen, og er en ballong ganske på høyden hva luft angår.

Jeg skal smile meg gjennom sommeren og bli en ENDA snillere Frodith <3

 

 

 

#livet #flaks #helse #glede #bekymring #takknemlighet 

19 kommentarer
    1. Dette var utrolig bra skrevet, og ventingen er av verste sort. Jeg har aldri ventet på noen alvorlig diagnose selv, men hatt folk rundt meg som har ventet og kjempet. Og en gang en av ungene skulle gjennom en stor operasjon -ca 8 timer – da gikk tiden sakte da, enda det bare var snakk om timer. Jeg tror jeg gikk rundt meg selv og begynte på 1000 ting mens jeg ventet på at det skulle bli overstått. Venting er ikke kjekt når resultatet kan være negativt. Å vente på noe godt er bare herlig kriblende. Klemmer <3

    2. Så godt beskrevet. Men det hjelper ikke være snill:) Du er helt sikkert snill nok som du er. Jeg kjenner selv følelsen av å gå og vente på prøve svar,aldri kjekt, uansett hva man er redd for.
      Man ser også livet med litt andre øyne, både under ventetid og etter positivt svar. Og det er vel egentlig positivt….

    3. Ventingen er alltid verst! Er ganske rart egentlig, har jo fått vonde beskjeder selv… men den ventingen, den slår det meste. Og ja, man kan bli så lettet av godt nytt at man sipper som en sil i glede 🙂 En hel verden blir løftet av skuldrene og man føler seg sååå mye lettere!
      Tror ikke du kan bli snillere, jeg tror du er på toppen av snillhetsskalaen allerede 🙂 hihi

    4. Ja, helsa tar vi fort for gitt når vi føler oss ganske friske………..Jeg går ikke på rutineundersøkelser som jeg får innkalling til sånn ” i tilfelle”. Kanskje er det dumt, men jeg vet at jeg ville engste meg noe fryktelig hvis de fant en kul….og så ville jeg gå med den engstelsen kanskje i flere uker før jeg fikk svar…Så jeg vil leve “Lykkelig Uvitende” så lenge jeg kan! Godt at du kunne trekke et lettelsens sukk! :D:D:D

    5. Tror de fleste av oss har vært borti feil lodd mange ganger. Det er valg(lodd) man tar som ikke helt stemmer med det man vil ønske. Livet er full av valg og noen få velger det rette mens andre trekker feil lodd som du skriver. Hvis man ikke forbereder seg godt nok kan det bli verre og verre og finne det rette loddet desto eldre man blir. Ha en fin dag.

    6. Åh…………
      vet du…………
      innlegget ditt her gjorde skikkelig inntrykk på meg………..
      hverken de store ordene eller de flotte farger og bilder………. (forstå meg rett – for tegningene dine er herlige)
      Fakta………… og rett fra levra…………. og jeg kjente bekymringen og fikk tårer i øynene……… til mindre og mindre du ble i bildene, ja til mer kjente jeg på følelsen av redsle………..
      Ja, hvem er det som bestemmer…….???
      Hvem skal vinne og hvem skal tape……….?
      Men, du så godt det er å kunne vokse i glede og takknemlighet igjen <3 Er glad jeg, frodith, for at dukan smile og møte sommeren med glede <3
      God <3klem

    7. Så utrolig godt å høre at alle de grå og ekle sommerfuglene ble til blide og glade lykkes-sommerfugler med en god nyhet 😀 Det fortjener du virkelig!
      Har selv en tendens til å forsvinne opp i hodet mitt til tider og det er alltid like greit å våkne til normal størrelse igjen ((:

    8. Uff…ble veldig nyssgjerrig på hva dette dreier seg om..men flott illustrert som vanlig.. Håper alt er bra med deg! og ut i fra det jeg tolker, så er du frisk..Men det du skriver er ikke lett..vanskelig å gå slik å vente på dommen! Men som du også sier..så setter man jo enda mer pris på ting, når man har kjent på den følelsen..Ønsker deg en god dag!! og mange trøste klemmer!!

    9. det må ha vært en grusom diagnose du ventet på,men jammen godt det ikke var det )) ja sykdom kan vi ikke påvirke helt,men vi kan gjøre noen grep i livet for å begrense den om den skulle finne på å innkvartere seg i kroppen.
      Nyt dagen og nyt livet ,ja kjøp deg en stor iskrem og nyt livet hi hi

    10. Uffda, var det resultatene av en undersøkelse du gruet deg til ja, – jeg husker du fortalte om at du skulle på noe sånt engang. Så flott at alt var iorden!💕👍 Det er litt skummelt med undersøkelser, men viktig å ta de for evt. å avdekke ting, og en stor lettelse når alt er som det skal.

    11. Dette var et supert innlegg! Og det er så sant som du skriver! Jeg tror mye er basert på tilfeldigheter og noen ganger deiser hele verden i hodet! Men de gangene man har gode dager er det viktig at vi er flinke til å sette pris på og nyte ! Det er de små øyeblikkene, som er hele livet! Ha en vakker dag søte Frodith!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg