Søtmonsens Wild-food -challenge- Dag 6- brun

I dag hadde jeg en PLAN…i Søtmonsens Wild-food-challenge.. Jeg skjønte at jeg måtte GI litt skulle jeg få noen gode bilder… Så jeg kledde meg i “nøtteliten-drakt ” og  spratt avgårde mot botanisk hage… Skulle lete etter nøtter…som er brunt, og vill-mat.. 😉

Selv om  ikke botanisk hage  akkurat er villmarka… så kunne jeg finne Hasselnøtter der…Eller i det minste et Hassel-tre.. Og hassel-nøtter KAN vokse på et hvilket som helst VILT hassel-tre…men jeg finner jo ikke mange av dem rundt HER., så igjen måtte det jukses litt..

 

Men alt BRUNT jeg fant, var disse bukkene…. og bukker kan man vel spise…men DISSE bukkene var laget av PIL, og det er etter alt jeg vet IKKE mulig å spise…

Hassel-nøttene så jeg IKKE noe til..

 

Men på vei hjem møtte jeg på Snipp og Snapp, med en pose med nøtter.. som de egenhendig hadde knekt og skrellet, fra et VILT tre….Jeg er jo en del større enn dem…så jeg rappet posen deres,  og la på sprang… SÅ sånn ble det til at jeg fikk fanget meg en skål med VILL-nøtter , brune og fine, og akkurat slik Søtmonsen vil like 😉

 

Liker du nøtter?

Synes du dette dekker dagens oppgave?

 

#nøtter #foodchallenge #wildfoodchallenge #ekorn #nøtteliten #brun #søtmonsen #matogkakeoppskrifterbloggno
 

14 kommentarer

Siste innlegg