Søtmonsens Wild-food -challenge- Dag 7- piggete

Ja…så var det dag 7 da…Og jeg sto der med kniven min igjen…Og skulle til med kokkekunstene mine…Som du vet er Miss Ferdigmat min misse-tittel og da er ikke slike utfordringer bare -bare… SÅ jeg sto der og peivet med kniven og var nær ved å klø meg i hodet med den…men det kunne blitt veldig blodig, så flaks at jeg kom til meg selv før jeg kom så langt…

Men siden dagens tema var PIGGETE, i Søtmonsens Wildfood-challenge, så var det bare å brette opp ermene…

 

 

Det første som slo meg var PINNSVIN. En ekte pinnsvin-stek må da være både VILT nok og skikkelig gourmet-mat, når man bare får fjernet piggene… MEN siden jeg regnet med å få hele blogg-Norge på nakken om jeg laget stek av noe så SØTT som denne, så holdt jeg meg langt unna skogen…

Til alt hell er jeg veldig glad i Aloe Vera-drikk, og DEN planten er både VILL og piggete skal jeg love deg…Så her øynet jeg en mulighet.. Jeg gjorde meg klar med knivene igjen

Og skulle akkurat til å sette igang med Drink-miksingen…Da jeg kom på at råvaren måtte skaffes… 

(google)

(google)

Og så viste det seg at den jo ikke vokser her overhode….hvem ville trodd noe sånt….Neida…den vokser kun i Tropisk klima…Så selv om det er rimelig varmt HER om dagen… så ville jeg ikke rekke å gro en plante på SÅ kort tid…

Så…. Da ble det jukse-metoden igjen.. Ned på Bunnpris og kjøpe selve drinken…

“Me har juksa litt” som Ingerid Espelid ville sagt det..


Ja, du ser likheten mellom oss 😉

Og jeg vil ikke høre at det ikke er MAT, for den er både mettende og det er store aloe vera-biter nedi, så jeg må tygge litt til og med… Så jeg satser på at jeg får full score hos Søtmonsen på denne 😉

 

Hva tror du? 😉

 

 

#mat #villmat #wildfoodchallenge #piggete #aloevera 
 

30 kommentarer

Siste innlegg