Hvis jeg var et kunstverk….

Hvis jeg var et kunstverk….

..så ville jeg antagelig vært gatekunst…

En fargeglad liten sak som hang ute…tilgjengelig for alle…

Som de kunne gå forbi og nikke fornøyd…

Et lite bilde som MENTE noe, og helst på en enkel og åpenbar måte…

Hvis jeg var et kunstverk..

…hadde jeg nok ikke vært et tradisjonelt bilde, hengt i ramme…

som støvet ned inne bak lukkede dører på dyre gallerier….

Heller ikke hadde jeg vært et høy-kulturelt og prisbelønnet modernistisk

bilde…

….som hang bak glass og sperringer, og såkalte kunst-kjennere sto og stirret

på i timevis mens de nikket megetsigende til hverandre…

 

Nei……hvis jeg var et kunstverk…

..hadde jeg garantert vært gatekunst…

Et bilde som fikk deg til å tenke litt og smile, selv når det regnet…

Et bilde som ga deg noe… selv uten at du betalte et øre for det…

Et bilde som hang der for ALLE….

 

Hvordan kunstverk hadde du vært?

Et bilde? En skulptur? Modernistisk? Klassisk?
 

#kunst #gatekunst #dikt #foto #folkelig #kultur

32 kommentarer

Siste innlegg