Allsidige lille byen <3

Halmstad er jo ikke verdens største by, men jammen har den litt av hvert å by på. Flott natur, skog, strender ala “syden”, lange fine kystveier for sykling, parker med mye morsomt å se på, folkemuseum, og alt ligger liksom midt i byen.. Ja, utenom sykkelstiene og stendene da…De må jo naturligvis strekke seg litt lenger avgårde 😉

Dagen vår med byvandring, ga mye fine inntrykk. Det er alt fra grafitti, til vakre skulpturer, flotte parker med grønt og blomster, til rare bygg og tårn. Og jammen meg har de ikke en egen dyrekirkegår også, som har utviklet seg på egenhånd, uorganisert på et vis… Men den skal jeg skrive mer om senere en dag 🙂

 

Likte godt dette veggmaleriet 🙂

Noe gress må “temmes” og puttes “innafor” glidlåsen…

Friluftsmuseum..ala folkemuseum i Norge..

Koste oss med lunsj her.

Denne lille jenta satt og badet midt i parken.

Gatebelysningen i parken, liknet stålampene i HUS.

 


Flott og gjennomtenkt det meste av det jeg så. Blir glad av å gå i sånne omgivelser å titte.

 

Hvor liker du best å feriere, by eller land?

 

#by #halmstad #ferie #reise #variert #grafitti #musum #parker #opplevelser
 

13 kommentarer
    1. maiken: Venninnen min har feriert der alltid, pga de har stuga der. NÅ har søsteren også fått stuga der, og den lånte vi. Så venninnen min er lommekjent og jeg har også vært der før, når jeg var yngre 🙂

    2. Hva var det som egentlig trakk deg til Halmstad? Det ser veldig fint og idyllisk ut der altså…
      Jeg liker meg vel helst på landet, men reiser hvor som helst , bare det er sol og ikke regn…
      Og jeg vil helst se sjøen…

    3. For et flott sted Halmstad er, med så mye spennende kunst… Jeg syntes også at panelene var flotte, men det var glidelåsen som gjorde det for meg ;o))
      Hmmm, by eller landferie? Er det en liten by, er det ok men da må det være et vann eller en elv i nærheten. Allikevel er det nok på landet, men også der må det var i tilknytning til vann.

    4. Så stilig den glidelåsen rundt gresset var! Og mye fint å se på ser jeg. Jeg liker å kombinere by og land. Nyter kornåkrene i Danmark, men setter også stor pris på hus og parker, og skulpturer rundt om kring. Klemmer <3

    5. Du er så flink til å SE motivene. Og jeg vet ikke hva jeg liker best, By og land hver sin gang tror jeg. Så lenge det ikke er store flokker med hester der da……

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg