Naturens egne små kunstverk..

Jeg vil påstå at naturen ordner det meste selv, feiring av nyttår med fyrverkeri (se bilde HER), kunstutstillinger med bilder og skulpturer og andre små happenings. Nå vil sikkert noen følge opp med en diskusjon om hvem som egentlig er “sjefen” for fyrverkeriene, “kunstneren” bak kunstverkene og “igangsetteren” bak disse små hendelsene. Men denne diskusjonen får noen andre ta, jeg bare slår fast at naturen har sine egne små kunstverk.

Som dette lille  “maleriet”..

Tenk å se sånn ut da!

Fly omkring med små fine bilder på kroppen, slik at folk må stoppe opp å gispe etter pusten. Hvem ville ikke ønsket å være en sommerfugl….? Flagre lett omkring, med lette hjerner uten plass til særlig trøblete tanker.. Det hadde vært noe det! 

 

Da denne sommerfuglen satte seg på utsiden av vinduet til mamsen i går, og ble sittende i evigheter, tenkte jeg først at han skulle sittet et ANNET sted…Et sted med rolig og mer naturpreget bakgrunn… Men så tok jeg meg i det… Man får jammen være glad, når en sommerfugl velger å sette seg slik, spre ut vingene sine, vise oss maleriet sitt…Så får det spiller mindre hvor “utstillingslokalet” er…

Så jeg stakk bare fram mobilen helt oppi “nesen” på den og knipset i vei , med min nyvunne kunnskap om automatikk-innstillinger og macro-muligheter.

 

Tar du bilder av insekter?

 

 

#foto #macro #kunstverk #maleri #sommerfugler #insekter

 

36 kommentarer

Siste innlegg