Sult slår redsel på Ullevålseter… ;-)

Ullevålseter er kjent for to ting: 

 Store, digre, skumle HESTER… og VELDIG sultne fugler…

Jeg er ganske redd hesten der oppe (IKKE LE!!)….eller egentlig HESTER generelt.  Men fuglene der oppe er jeg ikke så veldig redd. Der er det mer de som er litt redd meg. Mulig det har litt med størrelsene å gjøre…  Imidlertid slår alltid sulten ut frykten der oppe, for hele spisebordet vårt er som regel dekket av fugler. Hadde man ønsket seg en bur-fugl av en litt spesiell art, hadde det bare vært å PLUKKE… 

Det var to som fløy til og fra, og jeg skal ikke skryte på meg å se forskjell på dem, så her er bilder av fuglene, eller muligens bare EN, tatt med mobilen:

 

Ha en strålende dag <3

Jeg setter snuten mot Drøbak i dag, Gallerier, butikker og strand om det blir bra vær!

 

 

#fugler #ullevålseter #tur #hester #gåtur 
 

37 kommentarer
    1. maiken: Ja,den hesten her er jo lavere enn meg også, men jeg er like redd jeg. De er liksom så ukontrollerbare…denne jager oss rundt bordet på jakt etter brødskivene våre 😀

    2. Tror det foccaiabrødet kommer til å bli litt tørt jeg, 🙂 Men lurer på om jeg skal lage noen energiballer til oss jeg, de er perfekt på tur, og sunne er de og, med veeeeeldig gode 🙂

    3. Jeg er glad i omtrent alle dyr jeg, kun to jeg ikke kan fordra og det er slanger og veps. Hester er fantastiske flotte og majestetiske dyr, som jeg er litt småforelsket i. Hehehe, nei de fuglene der er ikke noe å være redd for, de var jo bare søte. Er det Dompapp eller en eller annen fink, vet du??

    4. Min matgale verden: Ja, skumle hesten skal du nok få se 😀 og fuglene, om du tar med litt FOccacia til dem 😉 eller…meg… 😀 hi-hi FIn dag i dag <3 klemmer <3

    5. tujanka: En bokfink ja, jeg klarer bare ikke å se om det er SAMME fuglen på alle bildene eller om det var to eller tre som var oppom. For mange finker som fløy rundt der og siklet 😀 He-he Ikke sant, fæl, diger hest 😀

    6. cuskima: He-he, det må ha vært litt av en tøffing 😀 Og at den klarte å få den ut av hånden hennes 😀 hi-hi Hester er skumle, uansett størrelse 😉

    7. Så nydelige fuglebilder, ja den så ikke redd ut akkurat, hehe :)) Det var en nydelig hvit hest også, ja jeg forstår redselen din godt, jeg, hester er ganske skumle…!

    8. Den hesten var vel neppe så mye å være redd? Fuglene er jo litt frekkere. Datteren min satt og spiste Dolly Pizza stykke på Torvalmenningen en gang da eg spurv!!!! stakk av med pizzaen hennes..dro den ut av hånden hennes. Klarte jo ikkje fly med den da selvsagt så den klasket i baken hahahahaha hun avr helt sjokkert 😀 en spurv..hallo 😀
      <3 <3

    9. Hmmmm! Litt lettere å hanskes med den fuglen om den skulle slå seg vrang 🙂 Ellers kan det være ganske slitsomt å passe på maten hvis det er mange av dem. Kos deg i vakre Drøbak 🙂

    10. Så fin! 🙂 Heldig du, som har fått sånt nærbilde 🙂 Morsomt å se fugler på kloss hold! Jeg skal til byen en tur i dag, og så skal jeg møte ei venninne til en kaffe når hun er ferdig på jobb 🙂 Det blir høyt i sky, og ingen fugler å ta bilde av der 🙂 bare kaffe.

    11. Wow, for noen fine fuglebilder <3 Dakar liten, så sulten <3
      Her er det litt grått på mårran, men vi satser på at sola vinner over skyene utpå dagen. Slik at vi kan bade i Glomma til kvelds 🙂
      Kos deg masse i Drøbak <3
      Mange sommerklemmer

    12. Den hesten, eller ponnien tror jeg det er, var søt da om enn litt tynn. Så gøy å få fugler så nære innpå! På den stranda vi pleier å bade, hender det vi får besøk av ei stokkand med unger, og de kommer gjerne helt bort til oss. De er nok vant til å få brød e.l. Kos deg i Drøbak idag!🌞

    13. Jeg liker ikke fugler som blir for nærgående. men derimot så elsker jeg Hester. Store som små. Det er godt vi mennesker er forskjellige. Ha en strålende dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg