Hemmeligheter..

Noen hemmeligheter er fine..

De er som små fargerike pakker, med sløyfebånd og klistremerker.

Fulle av godsaker som du selv har “puttet” inn der, og som du bare gleder deg 

til å pakke opp…og overrekke…til den som vil høre..

 

Noen hemmeligheter er ikke fine..


 

De er som store, uformelige, stikkete , ekle pakker…

Som noen andre bare kom innom og slang i fra seg…

Og ba deg å ta vare på. 

Selv om du ikke hadde SÅ lyst egentlig.. til å oppbevare dem hos deg…

Disse hemmelighetene, pakkene, legger man langt inn i skapet..

Håper å glemme dem… Selv om man hele tiden vet at de er der..

Men fordi man er en god venn, så lar man den ligge der, gjemt bort…

til den eventuelt kan åpnes en gang..

 

Er du flink til på å holde på hemmeligheter du har funnet på selv?

Er du flink å holde på hemmeligheter som andre har fortalt deg, men som er litt tunge og grå å bære på?

 

#hemmeligheter #ærlighet
 

16 kommentarer
    1. Ja. Jeg er flink å holde på hemmeligheter som er viktig å holde på, og som jeg har fått beskjed om ikke å si videre. Derfor får jeg mange også…..
      Kjekkest med fine hemmeligheter da. De er vanskeligst å holde på…

    2. Jeg er veldig god til å holde på hemmeligheter, og har aldri fortalt videre noe jeg har blitt fortalt i fortrolighet. Likevel er det ikke alltid så gøy å få vite om ting, men jeg skjønner at alt ikke er like hyggelig å bære på alene heller. Det er vel sånn det er med venner, man må både være med på det morsomme, men også ta del i det som er mindre morsomt.
      Håper du har det fint <3 Klem

    3. Ja, jeg kan holde på hemmeligheter, men av og til er det ikke så moro å få vite dem. Jeg liker best den fine sorten, og er sikkert ikke alene om det.

    4. Ikke alt det er så moro å vite..men har noen fortalt meg noe sier jeg det ikke videre :)) Det jeg finner på selv kan jeg fortelle..men jeg forteller oftere om ting etter at de er “gjennomført” enn på forhånd…men kommer jo ann på hva det gjelder :)) Fredagsklem <3

    5. Klarer å holde på hemmeligheter ja… 🙂 Selv om det ikke alle hemmeligheter som er like lette å holde på, men har jeg lovet å holde tett så gjør jeg det….! :))

    6. Dette innlegget kunne nesten tolkes på flere måter. Men jeg er nok ikke så flink til å holde på hemmeligheter jeg har funnet på sjøl, som jeg kose meg med….best det er kan munnen min fortelle det. Men blir jeg bed om å ikke si noe noen forteller meg, uansett om det er godt eller vond, da holder jeg det jeg har lovet.

    7. Ja, eller det kommer an på hva hemmeligheten er. Men jeg vil si jeg er ganske god på å holde på hemmeligheter. Selv om det er noen jeg helst ikke ville visst om.

    8. Nei her gjemmes både gode og dårlige hemmeligheter godt, er det en hemmelighet så er det. Noen hemmeligheter er selvsagt tyngre å oppbevare, men man gjør det allikevel!

    9. God beskrivelse av gode og vonde hemmeligheter! Jeg har blitt mye mer nøye med å holde på hemmeligheter enn det som var tilfelle for noen år tilbake. Jeg har vel aldri vært sånn at jeg har plapret om ting som er sagt i fortrolighet til alle som har giddet å høre på, men det er fort gjort å tenke at det ikke gjør noe om jeg sier det til bare EN……… Jeg har brent meg på å betro meg (Om egne tanker følelser) og så fått høre det igjen sjøl om jeg bare har sagt det til EN….DET er veldig skuffende, og tilliten blir borte. Så – det er kjempeviktig å være “tett” sjøl om man kan kjenne på et behov for å lufte seg. 🙂

    10. Veldig fine illustrasjoner, du er flink og kreativ 🙂 Jeg holder alltid på hemmeligheter for det er jo en grunn til at de er hemmelige.. Uansett om det er en hvit eller svart løgn, min eller noen andres hemmelighet 🙂

    11. Jeg er ikke så glad i hemmeligheter av noe slag. Vil helst ikke vite ting som skal være hemmelig for jeg er så åpen og impulsiv at jeg kan forsnakke meg. Dessuten synes jeg at ofte hvis noen ikke skal vite noe, er det ikke nødt til å bli sagt i det hele tatt. )

    12. Jeg har læt meg til å holde inne med det som jeg blir bedt om å holde inne med.
      For det er ikke for andre det som er hemmelig eller privat.
      Jeg har en gang sagt videre noe som gjorde at jeg mistet en venninne….. selv om jeg ikke visste at jeg tråkket over……. hadde jeg sagt noe som kunne ligne på noe…….. som ble tolket dithen……….. ja rykter går………… og vi fikk aldri tilbake det vennskapet vi hadde.
      Da forstod jeg at her er det bare å låse igjen og kaste nøkkelen…. det som er privat forblir privat.

    13. Nå blir jeg ikke fortalt så mange hemmeligheter lenger, men tidligere var det endel. Jeg var veldig god til å holde på de og det kom aldri videre fra meg, og så glemte jeg de etterhvert også. Egne hemmeligheter, de gode altså, er det vanskelig å holde på. De som ikke er så gode får bare mannen min greie på. Ha en fin dag!🌞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg