Dagene med one-piecen… ;-)

De siste dagene har jeg befunnet meg mye i One-piecen… Ikke det at jeg HAR en ekte one-piece… det er mer en uttrykksmåte.. Jeg har altså bedrevet litt slaraffen-liv innadørs,  og kost meg med håndarbeidssysler..

Og når man har tid, og koser seg med det, så kan det bli noen fine ting, om man lar kreativiteten blomstre. Nå er det ikke så veldig kreativt det jeg har laget nå, for mange har strikket håndklær før meg… Men gøy er det, og det KAN bli mer kreative ting…sa jeg…. Jeg har hvertfall laget disse tre håndklærne de siste 4-5 dagene, og SAMMEN utgjør de en liten fin gave, som min venninne skal få til bursdagen hun har hatt. Hun leser sjelden bloggen, så det er trygt å vise fram.

Jeg strikker på frihånd, og fant ut at dette kunne bli et fine “mønster”. Å lese bruksanvisning orker jeg nemlig ikke….
 

Holder du på med noe håndarbeide?

 

 

#håndarbeid #strikking #hekling #håndklær #gaver 

26 kommentarer
    1. dandilion: Ja, du er aktiv på den fronten 🙂 lenge siden jeg gjorde noe sånt. Gøy å lage gave til henne 🙂 Koselig å se deg igjen <3

    2. Så fine de er. En fin gave å få 🙂 Jeg har så vidt begynt på en poncho og så har jeg et babyteppe som snart er ferdig. Holder på med borden på det. Og litt andre prosjekter. Stadig noe på gang 😀

    3. Det er mye inneaktiviteter man kan gjøre mens trikke det gjør jeg ikke. Tok et kveldsbad i går kveld i tjernet mitt kl 2120 og på veien opp og ned så jeg at blåbæra har komemt så vidt. Det betyr snart årets første blåbær tur på meg. Villbringebær så jeg i dag tidlig på en minitur i skogen. Så skogen er full av gratis mat. Nå venter dagens første kaffeøkt. Ha en fin dag.

    4. Anne: Ja, jeg liker å hekle meg klær jeg. Men nå prøvde jeg strikke litt igjen. Og små håndklær passet bra. Skal bli gaver alt sammen 🙂

    5. Så fine de ble. Likte spesiellt godt de kontrastfargene på hempen<3 sitter og jobber med en ny Mary-Genser på bestilling. Liker best litt store prosjekter jeg. Selv om kluter trikk også er koselig. Må kjøpe masse bomullsgarn. Har nemlig en plan om å strikke kluter i julegaver til hele halve Slekta, hehe.

    6. Så fine de ble, nydelig farger. Tenker hun blir glad for disse 🙂 Jeg liker å både strikke og hekle, men aller best liker jeg og sy. Men har nå hatt meg en laaang ferie og sy fri. Har stoffer til vesker som ligger å venter på å bli gjort noe med. Planen er klar, skal sy vesker til strikketøy 🙂 med flotte stoffer med mønstertrykk av garn nøster og “sauer som strikker ” Må liksom bare komme i gang 🙂
      Klem

    7. Karina Larsen: Takk 🙂 Moro å lage noe igjen. Lenge siden. Jeg heklet jo klær og vesker en periode, lenge siden. Og strikke, enda lenger siden 😀

    8. Så flotte håndklær du har strikket 😍 Og så er det så kjekt å gi bort noe man har laget selv. Venninnen din blir nok kjempe glad for denne gaven. Og ja jeg driver med håndarbeid ☺️

    9. margarites: Ja, jeg håper det, hun liker disse fargene, og har planer om noe såpe- i samme farger også 🙂 Velkommen hjem 🙂 Ja, jeg har jobb igjen fra mandag også … Men tror litt stille i starten 🙂 Klem <3

    10. Så fin den gaven blir, tenker venninnen din blir glad for de var kjempefine! Jeg strikker lite om dagen, men startet på en klut nå i ferien. Tror det tar litt tid før den blir ferdig for armene mine er ikke på lag med meg. Så da blir det bare noen omganger av og til. Nå er sommerferien min over, og jeg er hjemme igjen, så nå får armene bare spille på lag – jobben krever armer som virker. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg