Når hverdagen banker på :-)


 

Når hverdagen banker på igjen, så er det viktig å finne små fine ting å se fram til. Jeg er nesten verdensmester i det faktisk: Å lage meg små avtaler, lage og bestille turer i helger og langhelger, og ta høsten med STORM.

For når alt kommer til alt. Sommeren og sommerferien varer bare en måneds tid. Det er viktig å ikke slutte å leve etter dette, men heller ta fatt med armer og bein og gripe høsten og dagene i et kjempe-favntak.

Det skal jeg hvertfall <3

 

Så hva er på planen framover? Her er de nyeste Glede-seg -til og Glede-seg -over-sakene: 

-Gleder meg til å stikke litt tidlig fra jobb i dag, for å møte Kjersti igjen, ikke i skogen men et annet sted..

 

-Gleder meg til helgen 12.-14- august, da drar jeg med Oslopadda og Mammaen til Lille Supermann til Stavern, for å ha en skikkelig Jentetur igjen…Eller en skikkelig “paddetur” som vi kaller det..

(google fra Stavern)

-Gleder meg til å gå 7-torps-runden ved Kongsvinger, senere i høst. Min slekt kommer fra området ved Konsvinger, Finnskogen osv, så denne turen må selvfølgelig bli med søsters.


(google- DNT)

 

Har du noe du gleder deg til utover høsten?

 


 

#glede #hverdager #lykke #turer #treff #stavern #7torpsrunden #minmatgaleverdenno

49 kommentarer
    1. Gleder meg til å bli ferdig me certifiseringen på coachingen så eg kan begynne å jobbe med klienter og hjekpe dem Foreløpig har eg jo bare hjulpet enkelte,men gleder meg til å drive med dette som min hverdag 🙂 <3 <3 ellers har eg bursdag og vil ferie utpå høsten med fest....men ikkje nå 😀

    2. Ja, det nytter ikke å fortvile over at ferien er slutt. Dessuten ville ikke feie være stas hvis man hadde det støtt! Skal ha ferie i nesten to uker fra mandag. Da får jeg besøk av ei bloggvenninne! 😀 Så skal jeg ha ei drøy uke i september også, og da blir det Syden -tur! Så – ja det er litt å glede seg til. 🙂

    3. Den er overraskende god med en dæsj honning såklart, derfor både Engelen og jeg kjøpte den 🙂 Jeg skal faste i morgen, øving med gutta og da pleier jeg å ha fastedag. Mørk sjokkis er sunt det og litt is regnes jo ikke engang 😉 Jaaa du er sunn søs <3

    4. ladyaugust: Karamell -te, om den hadde funket like godt i smaken som den sjokoladen hadde jeg prøvd den.. 😀 Men jeg har KUN to ruter av den helt mørkeste nå, og i morgen skal jeg lage salat, nå er det JEG som er sunn igjen 😀

    5. margarites: Fine planer på deg også 🙂 Her har sola skint for det meste i dag, så har godt i sandaler fremdeles, og Kjersti har vandret i kjole 🙂 En fin dag fikk vi , etter jeg har hatt noen timer på jobb 🙂 Kos deg 🙂 Klemmer <3

    6. Vettu jeg har sånn karamellte i skapet, faktisk har vi to pakker for både engelen og jeg kjøpte hver vår, kan blande litt chaga oppi og løvetann og litt brennesle og groblader så blir man pigg som bare det. Vi innvilga oss 3 plater karamellsjokko og hver vår is, man må jo kose seg litt selv om man er blakk liksom hahaha Jaaa til sånn vi må leve med gull og alt <3

    7. Så kjekt å ha mange ting å glede seg til. Jeg skal nå ha en fin og lang sensommer før høsten er på plass, selv om det nesten føles som høst med alt regnet vi har om dagen. Men så er det 15 grader, sånn at det holder med t-skjorte under regnjakken – varmt og klamt! Ellers skal jeg ha en ukes ferie i varmen i høst en gang, vet ikke helt hvor eller når enda. Så satser jeg på en del fine helger i Hardanger, og kanskje kan vi klare å få pusset opp gangen og gjestetoalettet i løpet av høsten – det hadde vært flott – og på tide! Klemmer <3

    8. annebe: Vi hadde det kjempefint 🙂 Bra utstilling og hadde med visning og prat med kunstkjennere 🙂 Ja, hverdager er supre de, og vi får så klart til et treff 🙂 KLemmer <3

    9. eljosreise: SÅ herlig, og du er virkelig på farta Eljos, det synes jeg er så imponerende. Reiser overalt. Og jeg ser jo at du koser deg veldig <3

    10. ladyaugust: Du kan jo bytte ut kakao med krem med Chaga eller hva det het… Sånne trær du fant i hagen 😀 Hi-hi…Neida, litt å du kose deg, bare det ikke blir FOR mye kosing, for det liker jo ikke kroppen 😮 Ja, jeg har det som prosjekt dette hvert år jeg, lag hverdagene fine som gull, det er sånn vi må leve. Lett å tro at bare sommeren teller liksom.. Godklemmer <3

    11. Helge: Ja, de KAN bli kjedelige, vi må jobbe for at de ikke skal bli så kjedelige. Det er jo bare vi selv som kan rette på det 🙂 Du høres ut til å ha en god plan 🙂

    12. Hverfdagene er kjedelig men man må finne på noe som man kan glede seg til. Jeg gleder meg til mange skogsturer både alene og med venner, nye sykkelturer og andre opplevelser jeg tar på sparket.
      Men end aer det en smak av somemrn så jeg satser på mere bading ut enda noen uker.

    13. Du er så flink til akkurat det der søs <3 Jeg gleder meg til å fyre opp i peisovnen og strikke varme sokker og drikke kakao med krem(selv om magen ikke er enig) hahaha gooodklæmme <3

    14. Å ja du vet vel at Reiseklubben Artigreiser gleder seg alltid på forskudd for da har vi det artig to ganger, minst……..Og nå er det tur til Cannes i september og til Lanzarote i februar. Og mellom der så er det jul med masse gleder. Ja virkelig mye å glede seg til.

    15. Her har også hverdagen innhentet meg… litt pangstart, men har overlevd så langt.
      Så mye kjekt du har å se frem til <3
      Jeg har faktisk Oslo Horse Show i Oktober å se frem til, gleder meg noe helt vanvittig.

    16. Koselige ting du skal..også håper jeg du og Kjersti koste dere…regner jo med det da :)) Jeg gleder meg til helt vanlige dager….og kanskje vi to får til et møte i høst :)) Klem <3

    17. Mia: Så kos med tvillingene 🙂 Herlig 🙂 Håper du kommer inn på studiene, du er vel på venteliste? Plass? Ha en fin dag, nå skal jeg møte Kjersti <3

    18. Åh, så fint med mye godt å se fram til <3
      Jeg sitter med nerver i høygir... kom ikke inn på første og andre inntak til studier. Ser dårlig ut 🙁 Ironisk at jeg kom inn det året man ble syk... Jaja, får vell legge en plan B I guess 😛 Men om jeg IKKE kommer inn, så håper jeg på å ta en tur til Trondheim å få sett tvillingene i familien. Søsteren til min samboer har fått to nydelige gutter. Dobbelt herlig trøbbel <3

    19. Etdiktomdagen: Ja, DNT-ting er topp, ut i været-turer 🙂 Jeg skal ha mer sånne i høst jeg også. MÅ ikke være topperl, pga av vonde menisker, men fjellet kan det være likevel 🙂 Ja, kos deg du også <3 klemmer <3

    20. Perfectly imperfect: Det høres ut som en fin helg, med gjeterkurs 🙂 Jeg skal si hvordan det går på 7-torpsrunden jeg, hvis du ikke havner der FØR meg 😀

    21. Det er så herlig å ha ting å glede seg til fremover.
      Dagen i dag og dagene fremover <3
      Du har mye å se frem til 🙂 Mange herlige opplevelser - og de står jo i kø hos deg 🙂
      Jeg har også planer fremover. Tar det litt som det kommer for noe er veravhengig 🙂 Og da er det nok fjellturer og overnatting på DNT jeg tenker på - men jeg og moderen skal til Kreta en uke i oktober 🙂 Herlig!!!
      Det gjelder å gripe dagen og mulighetene.
      Stor klem til deg og kos deg med dagen og treff med kjersti 🙂

    22. Min slekt er også fra Kongsvinger traktene, eller rettere sagt Skotterud:-) Det er der vi ferierte tidligere i sommer:-) Sju Torps runden har jeg planer selv om å ta en gang:-) Selv gleder jeg meg til første helgen i september for da skal vi til Gudbrandsdalen på gjeterkurs med vår firbente:_)

    23. Å glede seg til noe er jo halve morroa. Jeg gleder meg veldig til å dra på fjelltur med 2 venninner om knappe to uker. Og så skal jeg være med Kristin (medbudeia) på International Bygdekvinnekonferanse i England ei uke etter det, og det blir jo kjempespennende.

    24. Alltid mye å glede seg til! Vi loffer jo rundt stort sett hver helg og nyter….. om to uker tar vi turen til Trondheim for å besøke lille prinsesse som har flyttet dit som student…. klem <3

    25. God morgen fine du! Jeg ble glad av det positive innlegget ditt:) det er så sant! Man skal ikke slutte å leve med en gang sommeren er over:) det er absolutt viktig å finne småting å glede seg over å se frem til:) kg gleder eng til skolestart til guttene, da lillegutt er en veldig spent kommende førsteklassing:) gleder meg til hverdagen er ordentlig tilbake og rutinene er oppe og går igjen. Gleder meg til helgene- med skogsturer og andre morsomme aktiviteter som vi skal finne på<3 tusen takk fine du! Du satte i gang tankene mine tidlig på morgenkvisten <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg