Sin egen lykkes smed…

Man er sin egen lykkes smed…

Av og til er livet helt i vater..Ikke spesielt humpete…

Man kan gjøre en del krumspring.

Uten at det får noen konsekvenser…


Man går faktisk rundt, “minding ones own business”… Og det går riktig så bra…

Men plutselig kan det dukke opp folk…som kan trekke en ned…

Livet er ikke lenger rett som en snor. Og man er redd man vil falle av. 

Da gjelder det å holde seg fast..tro på seg selv…

til man finner et slags samarbeid, en løsning…

Som gjør at man kan fungere fint flere i sammen..både to…tre…eller fire… 

uten at noen faller av..

Eller så må man selv ta ansvaret for å finne en annen “blomst”,

en annen hverdag,

et annet sted..

For man er sin egen lykkes smed, man skaper sitt eget liv..

 

Er det ikke slik det kan være mange ganger i livet,

i vennskap-, i arbeids- eller parforhold?

 

 

#lykke #ansvar #livet #hverdagen #skapeselv #vansker 

 

30 kommentarer
    1. Etdiktomdagen: Jepp, flere blomster, og flere måter å RETTE OPP blomsten på 🙂 Så det ikke blir så dumpete. Vi ordner det selv 🙂 Og godt er det å vite at man KAN det. <3 klem <3

    2. tanketromling: Ja, man skal ikke bar flykte avgårde uten å reflektere LITT, helt enig der. Mitt poeng mer at det gjelder å ikke BLI i det som er tyngende, velte seg i det, men å smi sitt eget liv så fint man vil ha det. For det er vi selv som har ansvaret. Det er ikke hvordan man HAR det, men hvordan man TAR det, som man sier 🙂

    3. Min matgale verden: Nei, ikke sant, det er våre egne tanker som gjør alt sammen, eller mye av det hvertfall 🙂 Og da er det jammen bra du gikk opp den trappa igjen 🙂 God klem min venn <3

    4. ladyaugust: Ja, godt å vite vi kan SMI det til hva vi vil selv 🙂 Livet er bra, og jeg er for det meste en humle eller veps på en RETT blomst, uansett om det er en, to eller tre oppå der 🙂

    5. Turid: Ja, man kan la seg bli dratt med i dragsusget, bli lei seg, eller man kan velge å se på det med andre øyne. VI er alltid selv ansvarlig for våre egne liv, og livet blir hva vi gjør det til 🙂 selv

    6. Linn: Takk for det, man må selv skape sitt liv, uansett om det kan blåse litt innimellom og noen dukker blomsten ens litt av og til 😉

    7. fjellgeitbundingen: Jeg har ikke opplevd noe spesielt jeg. Jeg tenker mer sånn generelt i livet, at det er sånn. Noen ganger. Jeg har det fint som bare det, og opplever ikke OFTE sånt. Men jeg mener det er epoker i livet hvor noen drar deg ned, familie, venner, arbeidskolleger, Men du leser nok dette litt annerledes enn det var ment, og noen andre her har sett det. Jeg mener at man selv er ansvarlig for å forme sitt liv, positivt. Man kan alltids bli smittet av andres negative greier, eller man kan alltids sette seg ned å BLI i depresjoner. Men man er selv både ansvarlig for og den beste til å snu tanker til det positive. og JEG er verdensmester på det. Sjelden så veldig NEDE egentlig jeg. Så du leste det nok med litt andre øyne enn det som var ment herfra 🙂

    8. Hei, huff hva har du opplevd? Hva tenker du egentlig? Tror det er viktig å finne en ny vei eller børste støvet av og reise seg. Gjøre ting man har drømt om. Jobbe for å glede andre, være sosial. Etterhvert kommer gleden..Mens andre ganger må man kanskje få lov å føle på sorgen og være i sorgen en liten periode..

    9. Utrolig flott skrevet 🙂 Du har ett godt poeng i det du skriver og det er ufattelig trist at det alltid er en eller annen person som skal komme inn i livet å prøve å ødelegge idyllen.. Det er bare å ikke la seg påvirke av disse menneskene som helt sikkert er miserable og ikke unner noen andre å være glade 🙂

    10. Jo det er så sant så sant! Flotte ord! og nydelige bilder! Ha en strålende god dag!

    11. Så godt illustrert og skevet! Ja, slik er det. Om man er åpen for endringer og tør å stå alene, trenger man ikke å bli sittende fast i noe hvis det ikke er liv laga. Det gjelder både i jobb og i privatliv.. Ellers er det våre tanker om en situasjon som er mest avgjørende for hvordan vi takler den – samme hvor tøft og vanskelig det kan virke! 🙂

    12. Ja akkurat sånn er det 🙂 Har akkurat sittet her og jobbet med det å ikke gå i kjelleren når andre pirker på det jeg gjør, for det er bare JEG som går ned den kjellertrappa, det er ingen som skubber meg, selv om det av og til kjennes sånn. Fineste Frodith med fineste innlegget! <3 klemmer

    13. Jo forsåvidt, men jeg tror også forståelse spiller en svært stor rolle. Når vi utsettes for noe negativt vi ikke forstår så kan vi så klart trekke oss unna og finne en annen blomst. Det både kan og skal vi sikkert innimellom.
      Men noen ganger kan det være litt greit å stå i det negative. Og prøve å forstå. Forstå hvorfor det hendte. Forstå hva som hender. Forstå seg selv og forstå den andre og forstå spillet som foregår.
      Jeg har ihvertfall utrolig stor glede av forståelse. Men så klart; det skal ikke trumfe handling.

    14. Hei frodith!
      Jo, man er sin egen lykkemsed.
      Så nydelige ord på morgenen – med gode bilder til 🙂
      Akkurat sånn er det av og til………… og da må man prøve gå videre…..evt finne en “annen blomst”.
      Ønsker deg en herlig torsdag og nesten snart helg!!!
      klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg