Sommerfugl..

Å være sommerfugl i “sommerland” er godt og fint.. Man kan fly  fri omkring, kjenne seg trygg, møte varme..

 

Men å være sommerfugl i vinterland er en helt annen ting.. Det kan være ugjestmildt, ikke lett å sette seg, skeptiske øyne, kulde som følger…

Å være sommerfugl i vinterland kan være et godt bilde på de vi tar i mot her i landet, og på hvordan vi i enkelte tilfeller møter dem… I hvertfall hvordan DE kan føle det..  

Legger ved en liten reprise på “Sommerfuggel i vinterland”, med Vinnie, og Lilleidunn som tolker den til tegnspråk

 

Tar du godt i mot nye “sommerfugler”?

 

 

#sommerfugl #nyelandsmenn #velkomst #samhørighet #kulde #varme #foto

36 kommentarer
    1. Et nydelig innlegg om noe viktig å reflektere over…
      Jeg mener selv jeg tar i mot sommerfugler som kommer i min vei på en ordentlig måte. Alle skal ha en sjanse, og man må inkludere. Men jeg gjør ikke noe heroisk, som å be de flytte inn til meg fordi om jeg har god plass…Ikke enda i alle fall….:)

    2. margarites: Ja, jeg tenker at alle trenger ikke akkurat komme HJEM til meg, jeg har jo ikke så mye andre folk her heller. Men jeg tenker at et smil og litt vennlighet i stedet for kulde og skepsis hjelper litt det også 🙂 Klemmer <3

    3. annebe: Neida, ikke mye besøk her heller 😀 Men det er mer det å bare være åpen og hvertfall gi folk en varm velkomst i selve landet. Kanskje ikke være så redde for å prate med folk etc. Og hvertfall ikke vise kulde 🙂

    4. Fru Stussli: Langesund er topp å trave rundt i 🙂 Og England blir nok ikke dumt heller nei 😀 Ja, kjempekoselig med mange dager med Kjersti 🙂 Hun var her LITT i forb. med Norway Cup ja, men ikke guttene hennes som spilte lenger. Kos dere i England da 🙂 Klemmmmmer <3

    5. Det er viktig å ta godt i mot alle, men jeg må innrømme at jeg ikke treffer så mange nye landsmenn. Jeg tror dessverre at mange sliter med å bli integrert i samfunnet vårt. Mye skyldes nok språk og misforståelser – vi kan alltid bli bedre her. Sangen er vakker og den er fint tolket. Klem <3

    6. Fiiin sommerfugl :)) Liker låten også, og den er bra med tegnspråk til :)) Jeg behandler folk og dyr pent uansett…men jeg er ikke slik at jeg ber nye landsmenn på besøk, men så ber jeg ingen andre heller…hehe… Fredagsklem <3

    7. Langesund var topp, men det ble ingen konsert.
      Var utrolig bra opplegg for ungene og ungdommene på leir. Vi reiser nok tilbake neste år. Emma graderte til 5 gup på ungdomsgruppa og fikk nye venner og mange å se opp til. Hr og Fru fikk gått masse og kost seg med havsluft og havsutsikt. Nå er vi hjemmeom en tur før vi setter snuten til England for å feire oss selv 😉
      Så herlig at du og selveste Kjersti har fått så mange dager sammen. Hun er kanskje her pga Norway cup?
      Stooooooor sommerklem

    8. Turid: Jeg legger sjelden ut musikk -videoer UTEN tegnspråk, fordi jeg elsker tegnspråk, enda jeg har jobbet med det i 20 år, blir aldri lei. Så vil du jobbe med noe du ikke blir lei, lær deg tegnspråk <3

    9. Fru Stussli: JA, det vet jeg dere gjør, det er bra 🙂 Skjønner dere har kost dere i Langesund? Fikk dere noen konsert også ? 🙂 jeg er i jobb igjen 🙂 Men har hatt tid til å treffe Kjersti 3 ganger denne uka 🙂 God klem <3

    10. Kjempefint innlegg! Hvis alle gir litt hver og åpner oss for de som kommer så blir alt så mye lettere både for dem og for oss <3

    11. Helge: Ja, skjønner, Vinnie sin er litt annerledes, og det er den jo med tegnspråk også. Liker begge variantene jeg 🙂 Ja, en solfylt helg hadde vært noe, men ser dårlig ut nå..

    12. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, alle må gjøre sitt, samarbeid må til. Men en sommerland- velkomst hjelper som et godt tilskudd til samarbeidet 🙂

    13. Så flotte bilder! og alle har rett på et liv! og alle skulle vært like mye respektert! Men jeg mener de også må gjøre noe selv for å bli integrert! Jeg mener jeg gir alle en sjanse!

    14. Lilleidun ner dyktig med en vakker tolkning, men jeg foretrekker orginalen av sangen. Håper vi kan få litt varme og litt sommer igjen etter en helg som har mye vann i seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg