Sanseløst vakkert?

Tenk om man var totalt uten sanser…Hva da liksom..?

Jeg jobber jo hver dag med noen som har et sansetap, og ser jo hva tap av en sans har å si for dem hver eneste dag…  Så hva kommer dette uttrykket av egentlig ?Hvem har funnet på et slikt tullete uttrykk?  Sanseløst vakkert!?

For hvor vakre er tingene i seg selv, om man aldri kunne sanse det? Fortsetter naturen for eksempel å være like vakker, selv om du ikke har hverken syn, lukt eller hørsel til å ta den inn?

Vil denne humlen surre like vakkert, om ingen hørte den?….

 

 

Eller ville denne,store flotte fuglen lage like herlige skrik om det var for døve ører?….


 

Ville dette være en like idyllisk opplevelse, om ingen så det?….

Hvor vakker ville naturen og denne opplevelsen vært,om jeg ikke hørte lyden av vannet som slo mot stranden…? Ikke så himmelen som speilet seg i vannet?… Ikke kjente det sprute lett av vann innimellom eller ikke følte den klare, friske høstluften som strøk forbi?…

 

Jeg er hvertfall glad jeg har alle sansene i behold, og kan ta inn alt det vakre rundt oss 🙂 Og det akter jeg å gjøre hver dag..

 Ut i været og naturen og ta flere bilder…Leke og kjenne at jeg lever 🙂 

 

(Dette var en liten reprise av noen funderinger og filosoferinger jeg gjorde meg en dag i mai 2014)

Ha en fin kveld <3

 

#natur #sanser #vakkert #oppleve #føle #se #høre #sanseinntrykk

11 kommentarer
    1. Så herlig! Ut i naturen er det beste stedet å roe tankekaoset og ta i bruk alle sansene. Vi lever så mye sterkere og alt blir så mye vakrere når vi tar alle sansene i bruk <3

    2. Ja, man skal takke moderjord for at man har alle sansene og kanskje en ekstra 😉 Men de som mangler en eller flere er også veldig heldig sånn sett, de føler mer enn det vi andre gjør med de de har 😀 <3

    3. Flott innlegg med flotte bilder. Sansene er viktige, det er ingen tvil om det. Jeg har dessverre mistet min luktesans og synes det er grusomt. Å huske en lukt er ikke det samme som å kjenne den.

    4. Det er helt klart noe å tenke på- man må nyte det hver dag for man veit aldri når man kan miste en sans, eller flere. Vakre naturen og alt som lever i den <3

    5. Av og til tenker vi ikke over betydningen av det vi sier……”Sanseløst” er jo egentlig veldig stusselig…. Yttrykk som “Sinnsykt flott” er jo også litt merkelig. Å være “Sinnsyk” er jo ikke særlig stas……;)

    6. Ja sansene er viktig! og gode å ha! Men man klarer seg uten også..men det må være tøft..ihvertfall om man HAR hatt sansene før..også miste dem..Flotte bilder!! og mange fine tanker! Ha en god kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg