Hvis jeg bare hadde hatt….

Hvis jeg bare hadde hatt: 

….en kjeller….

…da skulle jeg vært så sprek som bare det…. Da skulle jeg trent på tredemølla i kjelleren HVER DAG om så!! Og blitt den sprekeste du kjenner… MEN…jeg har jo ingen kjeller…og i den lille og rotete leiligheten vår, ville det bli en helse-risiko, mer enn en helse-gevinst, å bedrive altfor mye løping på noen tredemølle…. 

Så…da er jeg ennå ikke den sprekeste du kjenner da…. 😉

 

 

….større plass 


 

….da kunne jeg vært verdens ryddigste husmor ..faktisk den ryddigste du kjente…… Med større plass kunne jeg ha hatt verdens største kles-skap….et sånn man går inn i … og der skulle jeg så klart hengt alle Desigual-kjolene mine på rad og rekke….og ikke en sokk skulle vært ustrøket, eller uten kleshenger… Med større plass skulle alt hatt sin plass, med navn på til og med…sånn at det ikke var tvil om HVEM som bodde HVOR,.. og HVEM som var verdens ryddigste husmor her i verden… 

MEN….nå er det sånn at jeg og samboeren bor i verdens minste kott, med de to lange kroppene våre… som trenger så veldig mange og lange klær… Og de store walk-in-garderobeskapene får bare ikke plass på innsiden av leiligheten i hvertfall…

Så….da er jeg ikke den ryddigste du kjenner her i verden da… Ikke ENNÅ hvertall…. 😉

 

Er du ryddig?

Trener du ofte?

Finner du unnskyldninger for IKKE å rydde og IKKE å trene? 😉

 

 

(en liten reprise fra 2014. Leiligheten er en annen, men faktisk enda mindre….)

 

#trening #rydding #unnskyldninger #unnasluntring

40 kommentarer
    1. Min matgale verden: He-he, ja det var liksom RETT på søndagen 😀 Æsj, sånne dumme dager, irriterende. Når ingen gjør som en vil .. Håper det er litt vett i dem alle på søndag 😀

    2. Haha, søndag faktisk! Jojo. nyt lørdagen du. Har ikke hatt en særlig god en, sur og tverr med gutter som ikke kommer ned til frokost og Gubbe som er så dårlig i ryggen at han ikke kan gjøre annet enn å se på tv….. Så kanskje jeg ønsket meg søndag, hehe

    3. Hanne Beate: Neida, FOR strøkent kan nok aldri vår leilighet beskyldes for å være… Men noen ganger rett etter jeg har vasket ser det veldig flott ut…Men det går fort til det er kaninjakt her igjen…

    4. Jeanett Michelle: Ja, jeg liker også når det ER rent og ryddig, men det er jo SÅ kort etter man er ferdig med vasking og rydding, før det er skikkelig rotete og kaninene fyker rundt igjen… 😀

    5. fabelastisk: Ja, det er vel ikke SÅ verst ryddig innimellom her heller…men kaninene flyr veggimellom her til tider, og vi har INGEN lagringsplass faktisk. Så det er nesten sånn at når noen håndkler henger på krokene på badet , så MÅ de andre være i skittentøyet, for det er ikke plass til mer enn 5 håndkler i skapet liksom 😀

    6. Ja! En med-slabbedask! Jeg er også i den kategorien, og har vært det i hele mitt liv. Heldigvis har jeg modnet litt med alderen, og siden jeg giftet meg med en giga-slabbedask så har vi vært nødt til å innføre visse rutiner for at huset ikke skal se ut som et bomba horehus. Så stue, kjøkken og bad er områder som er stort sett ryddige og rene, men ikke åpne døra til bodene og gjesterommet…. (Eller hyllene i garderoben min….)

    7. margarites: He-he, ja jeg også, et eget rom til rotet, da kan resten være fin…VI har det nesten sånn…Alt rotet er på “gutterommet”, dvs datarommet til Hr Frodith, men jammen har det sneket seg LITT ut her også 😀 Klemmer <3

    8. fabelastisk: Neiiiida….det er jo så klart bare en unnskyldning jeg har 😀 For når man er en slabbedask, så må man lage litt unnskyldninger…at hvis jeg BARE hadde hatt …. osv 😀

    9. Jeg har en kjeller. Jeg har masse plass, dette huset har seks boder, og tilsammen har jeg ca. 50 kvadratmeter lagringsplass, en vanlig ettromsleilighet full av ting. Og så har jeg en dobbelgarasje med hems, så der er det plass til enda mer. Selv om jeg har en kjeller så trener jeg ikke, og selv om jeg har masse plass så er det rotete her.
      Jeg vet ikke jeg, er det bedre å ha masse plass?

    10. Unnskyldninger kommer liksom av seg selv…jeg roter nok en del, men vil helst ha det ryddig… Og trene blir alt for sjelden. Jeg går eller sykler til jobb, og tar gjerne en tur ut på kvelden – men altfor sjelden. Hadde jeg hatt større leilighet, så hadde jeg nok klart å rote der også. Men dersom jeg hadde hatt et eget roterom – da kunne resten av leiligheten vært ryddig…tror jeg 🙂 Lørdagsklem <3

    11. Trener ikke, men går til og fra skolen hver dag 🙂 Ellers liker jeg å holde det ryddig i leiligheten til meg og samboeren. Prøver å rydde litt hver dag for at det skal se pent og koselig ut 🙂 Beste jeg vet er å våkne eller komme hjem til ryddig kjøkken, eller at det som er i oppvaskmaskinen er rent!: D

    12. Jeg bor i et hus med ganske stor plass, men da samler man på desto mer, så plassen til noe nytt blir like dårlig, hehe. Her er det ikke alltid like ryddig og vi har ei hustavle som stemmer veldig bra: “Her er det rent nok til å beholde helsen, men rot nok til å bevare lykken” Det er ikke bra å være altfor opptatt av å ha det strøkent heller, men greit at det ser sånn nogenlunde ut.😊
      Jeg trener ikke, men har som mål å gå ca 5 km et par ganger i uka for å kvitte meg med noen kilo. Pokemon Go er bra i så måte, og i Oslo er det jo rene eldoradoet for sånt, så det bør du begynne med. 😉

    13. fruensvilje: Får ut en tur nå 🙂 Og kanskje ut å spise etterpå 🙂 Ut å knipse litt bilder nå 🙂 Kos deg med lørdagen 🙂 klem <3

    14. Etdiktomdagen: Hi-hi, ja jeg prøver å rydde litt og sånn jeg også, og innimellom er det bra 🙂 Men så hoper det seg opp, men det er ikke MIN feil altså 😀 ha-ha… Og trening…jo det skal jeg gjøre, når jeg får tredemølle i kjelleren…hvis jeg får en kjeller noen gang 😀

    15. jeg har iallefall et stort hus,ja den har faktisk 4 etasjer hvor vi benytter 3 av dem,men ryddig er jeg ikke av den grunn nei,den kampen har jeg gitt opp da andre i huset roter litt for mye hi hi .
      Vi har både romaskin og ergometersykkel i kjelleren,men der er det for rotete til å kunne hygge seg med trening så det bare står der,men jeg har en drøm om att det en vakker dag skal bli ryddigt og plass nok til å ha et ryddigt trimrom hi hi ,men en fin spasertur ute i det fri,rolig eller rask gange fungerer helt på lik linje med en tredemølle og en helt vanlig sykkel på lik linje med en ergometersykkel,vi må bare orke å gå ut hi hi .
      Ha en nydelig dag,ute eller inne

    16. Hehehehehe
      Ja………..
      Jeg trenener jo, men ikke i min egen kjeller…. men må et senter og i naturen 🙂
      Jeg er nogenlunde ryddig. Jeg kan ikke la klær henge rundt. Jeg henger ut klær til tørk og legger sammen et og et plagg rett fra snoren, for å få de på plass med en gang 🙂 heheheheheh
      jeg er ikke så kontroll-freak nå som jeg var da barna var små…….. jeg har det ikke verdens ryddigst men jeg har det sånn helt tålelig for min del 🙂

    17. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Åja, jeg vet det blir rot uansett…så dette er jo så klart bare unnskyldninger fra meg 😀 Og tur er flott trening det 🙂 Ha en fin dag 🙂

    18. tanketromling: Det høres ut som flott trening spør du meg, og sykle sånn overalt 🙂 Jeg har litt innendørsjobb til tider ja, men føler ikke jeg sitter stille hele tida, men TRENING kan ikke den stressingen kalles akkurat 😀 Nei, kjedelig å rydde…

    19. Jeg trener ikke, men sykler til jobben og jobber uten bil i hjemmesykepleien i et bysentrum så får litt trening gjennom det. For meg er det et frynsegode! Synes synd på de som har stillesittende innendørsjobber og ikke får trening gjennom jobben.
      Ryddig? Jeg liker å rydde for andre. Men ikke for meg selv.

    20. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk 🙂 Ja, unnskyldningene står i kø 😀 Håper du får en rotete og deilig avslappende lørdag 😀 he-he

    21. Ja dette var kjente tanker..hihi..Trener ikke, men går tur hver dag. Rydder sjeldent, men prøver å holde orden..hihih..Hater rot, men hater også å rydde..så ingen god kombo..Men unnskydninger er lett å finne! Flott illustrert!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg