“Miss Ferdigmat” på restaurant…

Av og til tar jeg av meg Misse-tittel -båndet, og de fine kjolene,


 

ikler meg restaurant-klærne , tar Hr Frodith i armen, og går ut og spiser.

Og i dag prøvde vi en restaurant som var ny for oss: 

The Indus

Det var litt blandede anmeldelser på nettet, men jeg tenkte at man må prøve SELV. Og vår opplevelse var bare positiv. Vi er jo tidlig pån, så det flommet ikke akkurat over av folk. Kanskje er det CLUET, for servitøren var rundt oss hele tida han, og visste ikke hva godt han skulle gjøre. Maten var deilig, og interiør og atmosfære akkurat sånn som VI liker det. 

Så både Hr Frodith og jeg gikk fornøyde hjem med kul på magen 😉

Likte de blå stolene og bildene i taket.

 

Påfuglene satt både her og der, og gjorde det trivelig .

Lekkert innbundet meny

Med masse fristende retter i.

 

I gangen utenfor toalettet kan man sette seg ned å føle seg litt kongelig, før man gjør det man skal…

Og selv det å vaske hender er en opplevelse..

Så Frodithen var strålende fornøyd, selv om retten var LITT i mildeste laget. Jeg vil gjerne det skal rive litt i halsen.

Men alt i alt, en deilig middag på en fin lørdagskveld. 


Og lurer du på hvor The Indus er, så ligger den på hjørnet av Markveien/Seilduksgata.

Går du ofte på restaurant?

Er du glad i å lage mat selv?

 

 

#restaurant #indiskmat #indisk #pakistansk #atmosfære #mett #mat

42 kommentarer
    1. Marielle Bratthammer: Ja, vi har ikke gått mye vi heller. Men vi har vel egentlig råd til det nå etterhvert. Men gjør det sjelden. Har vært tre ganger i sommer da, og det har vært veldig koselig, indisk alle gangene 🙂

    2. Wenche: Jeg liker ikke å lage mat, så jeg skulle nok bare gått ut og spist hver dag 😀 Men det gjør jeg ikke altså 😀 Men av og til er det veldig koselig 🙂

    3. Hanne Beate: Neida, helt greie priser, men dyrere enn den vi går MEST på 🙂 Men helt greie 🙂 Ja, det med styrke, det må ikke være FOR sterkt , medium + er bra 🙂

    4. Rriittaa: Ja, vi er ikke SÅ ofte ute og spiser, så det er veldig koselig 🙂 Ha en fin dag du også, håper du har det fint om dagen <3 klemmer <3

    5. Jeg liker veldig godt å lage mat og jeg elsker å gå på restauranter, men etter at Bølgen & Moi la ned her i Bergen, er det ikke så mange gode restauranter igjen, unntatt Enhjørningen som er en fiskerestaurant med masse god mat.

    6. Flott sted dere var på og ikke så veldig dyrt heller. På restaurant er jeg altfor sjelden, men spiser ute de gangene jeg er i Oslo, så kjekt å få tips om spisesteder der. Kinesisk/asiatisk er nok favoritten, og ikke altfor sterk mat. En gang var jeg innom en tandoori på Grünerløkka hvor jeg tror smaksløkene mine ble bedøvet, hihi, – det smakte bare sterkt og ikke noe annet.

    7. Nam, dette stedet hørtes jo bra ut! Elsker indisk mat, spiser det bare altfor sjelden 🙂 Har ikke hørt om denne restauranten før, men skal prøve å huske den en gang jeg er i Oslo ^^

    8. Så fine bilder, både av deg og restauranten <3 Selv så elsker jeg indisk mat, og fikk veldig lyst på det i morgen, selv om jeg var ute og spiste indisk senest i forrige uke. Her så går det å gå ut og spise i rykk og napp, går definitivt mye oftere ut og spiser om sommeren enn om vinteren. Nei! jeg er IKKE glad i å lage mat, jeg gjør det kun fordi jeg synes at jeg må, og etter at jeg fikk sønnen for 18 år siden, så tvang jeg meg til å lage så mye god og sunn mat som mulig, han til og med i mange år trodde at jeg likte å lage mat. Jeg vasker heller huset 3 ganger enn å lage en middag om jeg kunne få velge <3

    9. Så koselig å gå ut å spise! Vi gjør det ikke så ofte -men da vi bodde i Texas var vi ute støtt og stadig, litt andre priser der borte. Vi skal ut å spise i slutten av september. Da skal vi bo på hotell i byen, få med oss et show med Dagfinn Lyngbø og spise god middag. Det gleder jeg meg til! Jeg liker å lage mat selv også, men det blir liksom det samme som går igjen. Klemmer <3

    10. Spanned sted 🙂 Det er litt rart for jeg husker liksom sånn veldig vagt et sted med biler i taket… Jepp vi pleier spise ute innimellom, det er digg 🙂 Jeg liker å lage mat, sånn litt utenfor det vanlige og jeg liker å spise ute 🙂 I dag ble det Babylon pizza og det var den beste pizzaen så langt 😀 gooodklæmme <3

    11. så herlig! Det var deilig tenker jeg..Ser helt utrolig fint ut der.. Jeg er ikke flink å gå på ut..Skulle ha gjort det mer! HA en god kveld!

    12. jeg synes dei blå stolane var lekre,det såg veldig innbydande og koselig ut på den restaurangen ) kjekt att dere fikk kose dere sammen )
      Vi har vært flinke til å gå ut og spise det siste året,men jeg liker jo å lage mat selv også som du hvet )

    13. Karina Larsen: Jeg har noen vietnamesiske, eller de kaller det vel asiatiske , som er veldig gode. Ligger noen i nærheten av Sentrum Scene. SKIKKELIG gode retter 🙂

    14. Indisk mat er knallgodt! Jeg liker å lage indisk fra bunnen, men mine kresne barn vil heller ha pølser… Da blir det dessverre ikke laget så ofte som jeg skulle ønske, men når vi skal ha besøk slår jeg på stortromma. Nam!
      Går ikke ut så ofte, det er ikke så mange restauranter i denne lille byen. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg