Møt Okse-Frodith

Du som har kjent meg en stund her inne vet hvem Okse-Frodith er…

Det er hun som dukker opp når livet blir litt FOR urettferdig, og det er viktig å si i fra: Med høy stemme, røyk ut av nesa og med bred armstilling. Enten på vegne av andre, eller rett og slett bare på vegne av seg selv… 


Av og til hjelper det ikke det spøtt og pruste og pese… Man prøver å si fra, for det er DET sånne okser gjør, for å rette opp urett… Men av og til hjelper det altså ikke…

Og da føles det som man er stengt inni en ballong:

Som vokser…

Og vokser….

Og man begynner å bli ganske så oppblåst og sprekkferdig… Noen synes kanskje til og med du ser littegrann morsk, bestemt og fryktinngytende ut.. Men de fleste vet at du får ikke gjort en flue fortred, stengt inni den ballongen og alt…

Så de lar ballongen vokse så mye den bare orker…

Til det enten begynner å sive ut luft….litt sånn *pfffft*….. til faren er over…
Eller til det går hull på den med et høyt smell…

Og da bør de helst ikke være i nærheten… 😉

Ha en eitrende sint dag!! Or NOT… 😉

 

#sinne #urett #reaksjoner #livet 

 

21 kommentarer
    1. Oi sann, håper den sinte oksen har fått løpt fra seg nå. Her har dagen vært laaang! Dro kl 7.45 og kom hjem 21.15. Dro direkte på foredrag om “Grønne tanker – glade barn”. Greit nok, men det er lenge å sitte stille i litt mørkt rom etter en full arbeidsdag. Noe positivt fikk vi nå med oss likevel håper jeg. Klem <3

    2. Jeg sender en tanke så liten som så. En tanke som lever så lenge den må. Som aldri skal fanges i en ballong, og heller ikke på noen balkong. Men som svever og klemmer de sjeler. Som på bloggene deler. Henter frem og skaper det meste. MEN om bobla bare MÅ sprekke, så løper jeg kortbeint og finner en sprekke.. Pjuhh,, 😀

    3. Jeg går nok også inn i den “bobla” til det går over av seg selv…burde bli flinkere til å blåse ut litt innimellom..men alt med måte da :)) Håper du koser deg nå 🙂 Klem <3

    4. Wow! Sånne dager er skumle, for det er ikke godt å gå inne i en sånn ballong. Men så blir jeg jo nysgjerrig og da, for HVA har fått deg inni den ballongen…. Ha en oppblåst dag…..eller ei, hehe. klemmer<3

    5. God fremstilling! Noen ganger har vi vell alle det litt slik, snøfter over urett men ingen hører. Minte meg om marerittet jeg hadde i natt, var lynings og såret når jeg våknet! Heldigvis enklere å sprette hull på den type drøm 🙂 Ha en fin dag Frodith

    6. Kjenner til det! Jeg har laaaaaang lunte men når den er svidd opp da smeller det. Røyk ut nesa kommer der ikke, Jeg blir mer svart i øya og da vet de som kjenner meg at det er best å skygge banen!

    7. Uffda! Men noen ganger er det best å bite hull på den ballongen og la all surhet komme ut. Så kan vi fortsette, trampe litt fra oss, før vi finner ro igjen. Klem fra meg.

    8. Uff, ja av og til kan det koke over. Prøver bare å ikke la det gå utover andre om det bare er mitt eget sinne og min egen feil. Men om det ikke er det, og det er andre som er grunnen, da bør de passe seg ja xP

    9. Uff..ja den utgaven så litt skremmende ut! Men tror nok den aller mest siver ut luft..Men vi har vel alle en okseutgave i oss.. Best og ha god kvalitet på ballongen rundt! HA en god dag! og smil til verden, og den smiler tilbake! hihih.. 🙂

    10. Det er godt å få ut trykket av og til ja…………………..
      Jeg vet ikke om jeg har sett oksen frodith mange ganger.,,,,,,,,,,,,,,,,
      Håper det ikke smeller kraftig………….
      Men håper dagen blir bedre og bedre og at sinnet går over uansett hva det er ………..
      Ønsker deg en sprekkferdig or not………. dag i dag kjekke du 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg