Noe RART du ikke visste om meg… ;-)

 Siden jeg er litt inni det med avsløringer om dagen…Her kommer dagens lille raritet : NOE du ikke visste om meg…. Vel, etter jeg har vist det nå, så vet du jo… 

Jeg har HYPERMOBILE ledd. Det betyr at leddene i kroppen er ganske så tøyelige…Litt over hva som er normalen for resten av befolkningen. Dere ser resultatet over her. Man KAN lene seg forover, med hendene framover, og leddet bøyer seg framover likevel. Prøv selv, så finner du ut om du har hypermobile ledd. Mange kan ikke dette, da står albuene bakover når de prøver denne øvelsen… MIN albue gjemmer seg inni der som dere ser,og forsiden kommer ut… Knærne oppfører seg på nesten samme måte…

Jeg står ikke så ofte sånn, det er kun et av mine sirkusnummer 😉 Og dette at jeg har sånne ledd i kroppen, gjør også at jeg har mye nakke og rygg-vondt innimellom. Fordi jeg bærer feil, sitter og står feil osv… Uten at jeg merker det så klart…

Vel, det var dagens lille avsløring.. 

Nå er jeg spent på DIN 😉  He-he

Har du hypermobile ledd?

Har du noe annet jeg ikke vet om deg, som er moro å fortelle?

 

 

#hypermobile #ledd #rariteter #avsløringer

28 kommentarer
    1. Jepp, jeg har også hypermobile ledd og strekkbar hud.. ☺☺ Kan du bøye tærne langt framover ? ☺☺ Stor hypermobile klemmer ☺☺☺

    2. Heisann, her var armene “gal” vei ja. Jeg er ikke så myk, men har tendenser i fingre og håndledd. Datteren min er akkurat som deg, og hun kan sitte på gulvet med strake bein og vri fotsålene helt sammen. Snakket med en fysioterapeut om dette, og hun sa at det ikke var så lurt å gjøre dette trikset for ofte, for det var ikke bra for kroppen, påsto hun. Nå regner jeg ikke med at dette er noe du gjøre hele tiden, og jeg skjønner godt det der med vond nakke og rygg. Ikke behagelig. Min raritet…jeg kan nå nesetippen med tungen… Ikke noe jeg demonstrerer så ofte 🙂 Klem <3

    3. Er mobil, men ikke hypermobil XD Måtte bare.
      Uff, kommer jaggu ikke på noe i farta her 😛 Mamma sier jeg er flink til å synge. Men jeg tror mødre er pålagt å si slikt, uansett om ‘barnet’ høres ut som ei gammel ku med geitestemme på det verste 😛

    4. Jeg var veldig myk som liten, men jeg er nok ikke sånn fin “sirkusdame” som deg! Husker vi lekte slangemennesker da vi var små, og det vi da gjorde klarer jeg ikke i dag!!!!!

    5. Æææh looks creepy :p
      Er sånn festting det der. Hvordan starte en samtale? hehe.
      Merkelig at kroppen er slik på noen.
      Men som du sier, har nok sine bakdeler med at det skaper vondt her og der. Det et jo kjedelig 🙁
      mine ledd er stikk motsatte. Stive som stokker. hehe

    6. Måtte jo prøve, holdt på å tryne her…:)
      Er vel ikke akkurat noen kroppslig raritet, men jeg ser, som flere andre i familien korser når folk jeg kjenner dør….

    7. Ja det har jeg også :)) Visste ikke om det før ganske nylig da jeg var hos legen, og hun ble så overrasket over hva jeg klarte å gjøre, da først gikk det opp for meg at dette ikke var så normalt, hihi :))

    8. Jeg har ikke så veldig hypermobile ledd- jeg er litt lite bevegelig generelt 😛
      Hmm, morsomt og morsomt. Skal vi se. Tidligere spiste jeg brødskive med smør, sjokadepålegg, syltagurk/agurk og majones. Nå spiser jeg ikke majones, sjokadepålegg eller syltagurk i det hele tatt 😛

    9. oi,sånne ledd hadde ei som var på muritunet samtidig som meg en gang,vi var i samme gruppe .Husker hun sa det ikke var bare bare med slike ledd heller,like ille som stive ledd.
      Ja hva jeg har av avsløringer ? jeg spiste rottegift da jeg var lita,men kom meg på sykehus i tide og fikk pumpet magen,sånn sett er jeg glad i livet ) for det er ikke en selvfølge att eg skulle stå det over

    10. Mye rart med deg gitt..hehe.. :)) Jeg er vel ekstra stiv i alle ledd jeg tror jeg..
      Stilig bilde da, og armene ser litt vridd ut ja :)) Jeg har fortalt litt ting om meg selv under EGO..men det er ganske lenge siden, så kanskje det kommer noen opplysninger en dag :)) Klem <3

    11. Uff..ja det ser så feil ut! og vondt..hihih..vet at folk med dette ofte har mye skjelett og muskelsmerter. Så viktig å styrke sies det da..:-) Vet ikke hva jeg skal fortelle om meg..hmmm..at jeg egentlig har masse korketrekker krøller! om jeg lar det vokse..MEN de er bare bak, og er bare underhårene..altså hårene over er helt strie og rette! skjønner.`? ikke lett det altså.. hihihi..

    12. Oi, det så egentlig litt vondt ut! 🙂 Men jeg fant hvert fall ut at jeg ikke hadde hypermobile ledd! 🙂 Mamma så litt rart på meg når jeg prøvde det ut, men det får gå! En litt rar fakta om meg er vel at jeg klarer å ta kneskålen ut av ledd, for så og sette den på plass igjen ! 🙂

    13. Da kan jeg avsløre at da jeg var yngre kunne jeg også det, men nå er jeg så stiv i kroppen at jeg må bli skikkelig varm før jeg klarer det :-))))

    14. Oi, så kult da!👍 Jeg har ikke sånne ledd, men var veldig myk som liten. Mitt sirkusnummer var at jeg kunne ta opp ei fyrstikk fra gulvet med munnen mens føttene sto på gulvet. Armene puttet jeg bak leggene og hadde ikke lov til å støtte meg på de. Nå klarer jeg ikke det da, – magen er i veien, hehe. Ellers klarer jeg å finne vann ved hjelp av ønskekvist, og det gjelder både vannårer og vannledninger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg