Særing DA og særing NÅ… ;-)

Som noen vet har jo ikke jeg Facebook-konto…Snakk om å være sær og rar da…
Men jeg får av og til med meg hva d og de andre sliter med i forhold til Facebook-press av ulike slag…
Så når dere MÅ hoste opp bilde fra ungdommen, så må jo jeg også…. Så jeg gjør som jeg pleier, lager min egen variant her…

Bildene under her er fra da jeg var 25 år og 27 år, da jeg bodde i kollektiv med 5 andre, i Oslos mest falleferdige bygård, hadde Suzie Quatro-frsyre som var litt hot blant noen av oss akkurat på 90-tallet. Vi bakte brød, hadde fellesmøter hvor alt fra vaskeordninger til fester ble avtalt. Og vi hadde årlige ball, med fretex-kjoler (fordi vi visste vi aldri ville komme på noe ekte ball noen gang), hvor vi inviterte 10-15 venner hver og gikk polonaise rundt bensinstasjonen. Altså en flokk på nærmere 70-80 stykker, som så mer utkledd ut enn som et ekte ball… he-he… Det var tider det. Bildet med det lyse håret er fra nesten samme tiden 2 år etter, men fargen på håret  skiftet stadig… 

 

Er rimelig ferdig med kollektiv, liksom-ball og sitting på gulvet i store, falleferdige bygårder…
Men det er gode minner med alt sammen, og den frisyren øverst der… DEN kunne jeg vel hatt igjen… 😉

Har du Facebook-konto?
Har du noen gamle bilder du vil dele med oss?
Har du bodd i kollektiv?

 

#ungdom #kollektiv #frisyrer #dengangen #da #oslo #bygård

48 kommentarer
    1. Så nydelig det var det nederste bildet av deg! Og du er jo ganske lik deg, også på håret.
      På 80 tallet hadde jeg virkelig alt mulig frisyre, det verste tror jeg var afroen….:)
      Jeg har i grunnen alltid bodd i noe lignende kollektiv. Som en av 6 søsken, to år på internat skole, sammen med venner for å spe på husleien og egne barn , to menn med mine dine våre og voksne barn…Er det rart jeg nyter det nå når jeg endelig i en alder av 53 bor alene….!

    2. Jeg har ikke noe facebook side til passion4lifeandtravel, og da jeg var daglig aktiv på den , så hadde jeg vel så bra med lesere som til passion4therapy som har facebook side :), faktisk så hadde passion4lifeandtravel virkelig glansdager :), og jeg elsket å blogge på den, det er bare at tiden strekker ikke til siden alle jobb sidene mine her og der tar så mye tid, også av fritiden….men en vakker dag <3

    3. passion4therapy: Jeg skjønner at jeg må ha Facebook-side om jeg vil ha litt flere lesere…men foreløpig er det ikke noe MUST så.. 🙂 Åååå, tusen takk 🙂

    4. Å, så fin du var da også, såååå søøøøøt og pen <3
      Ja, jeg har flere facebook kontoer, både min private som Mette, og en for jobben passion4therapy, i tillegg har jeg et par lukkede facebook sider som jeg bruker for undervisning, så jeg er i grunnen veldig aktiv på facebook, men er der mest i forbindelse med jobb, er ikke så flink privat, rett og slett for at tiden ikke strekker til :).

    5. ladyaugust: Jo jeg kan 🙂 Men tør ikke helt… FOr når det vokste ut, måtte jeg liksom klippe av ALT det lange…for det var for tynnet ut til å gjøre noe mer . Det var skjært oppå… 😉

    6. Kan du ikke bare klippe håret slik? Du var supertøff <3 Kan tanke meg det var gøy også, vi hang en hel gjeng sammen da jeg var ung hahaha nå hørtes jeg gammel ut altså fliiir Kos deg med kvelden søs <3

    7. ladyaugust: Ikke sant den er fin, jeg vil gjerne ha sånn igjen 🙂 Det var bare morsomt, ikke slitsomt 😀 bare litt møkkete og veldig stor plass å vaske . GAAAAMMEL bygård.. klemmer <3

    8. Så fine bilder av deg, og kule hårfrisyrer! Jeg har aldri bodd i kollektiv, men et par år på internat i forbindelse med skolegang. Jeg har ikke lagt ut noe ungdomsbilde på fb, – leste at om man likte et sånt bilde så kom utfordringen opp så da har jeg ikke likt noen av de bildene heller. Jeg synes det er moro at andre gjør det, men man må få velge selv! Jeg har flere bilder av meg som barn enn som ungdom. P.S: Nå har jeg sett og svart på mailen din.😀

    9. Artig å se, og lese. Ja jeg har fb konto, ja jeg har lagt ut ungdomsbilde (fra min første ungdom) og nei aldri bodd i kollektiv.

    10. Vettu hva eller, jeg synes den frisyren er superflott og du kler den kjempemasse 😀 Det kollektivet hørtes morsomt og slitsomt ut på en gang 🙂 Jeppsi har facebook og har lagt ut bilde der, men du hadde ikke kjent meg igjen engang hahahahahaha gooodklæmme <3

    11. Så nydelige du var som ung..og nå da..og man ser at du er du! ja engang sær, alltid sær..hihih.. Er bare fint det..og være seg selv! Jeg har aldri bodd i kollektiv..flyttet rett fra mamma til kjæreste jeg..så har ikke bodd alene engang..når jeg var ung..Bodde alene..med to små barn da..i 4 år..men det blir ikke det samme..Gøy å tenke tilbake, og se på gamle bilder..ja jeg har masse gamle bilder..for jeg scannet alle papirer bilder inn på pc for et år siden..så kanskje jeg skal lage et innlegg om det ja..:-) Takk for tips! HA en god kveld!

    12. Morsom utfordring det der 🙂 Ei dame jeg har som venn på facebook skrev “Ser folk tar utfordringen om å legge ut bilde fra ungdomstiden sin, på Facebook. Jeg skal legge ut når jeg er ferdig med min”. Synes det var veldig morsomt 😀

    13. fruensvilje: Ja, man har hatt forskjellige liv 🙂 Sånn er det 🙂 Jeg studerte til jeg var 28, jobbet litt, så studerte jeg litt mer 🙂

    14. Vera Lynn: Nei, man legger ut når man VIL , og det er litt mindre mas på blogg om sånt 🙂 Men noen morsomme utfordringer kan jeg gjerne være med på 🙂

    15. fine bilder fra dine yngre år,like vakker som i dag )) nei facebook har jeg ikke,men skal finne noen bilder å dele,men fra tennåra ) da jeg var 25 og 27 var jo jeg godt gift og mor til 3

    16. Herlige bilder og historie til. Jeg har FB konto, men har ikke kommet med noe ungdomsbilde enda. Kollektiv har jeg aldri bodd i. Jeg flyttet rett fra barndomshjemmet og sammen med min kjære. Det begynner jammen å bli noen år siden 🙂 Klemmer <3

    17. Jeg har Facebook-konto og NEI jeg har ikke lagt ut noe gammelt bilde av meg der. Klarte å like et gammelt bilde en FB venninne hadde lagt ut, og dermed kom det en melding om hva jeg måtte gjøre. Jeg ville ikke være med på den trenden, og avslo… Må være ærlig å innrømme at det er gøy å se bildene de har lagt ut :o))
      Kollektiv var nok ikke noe for denne sære dama her gitt, til det var og er jeg altfor glad i å ha ro å orden rundt meg. Da tenker jeg ikke på rot og sånt…
      Vi får se om jeg kommer snikende med et gammelt ungdomsbilde av meg… Ikke sikkert, for det er ikke lenge siden jeg la ut en del :o))

    18. tanketromling: Jeg bodde i kollektiv i nesten 10 år, med litt forskjellige folk. Så ble det til slutt meg og Hr Frodith, og da var jeg ferdig med kollektiv-livet 🙂 Men vi hadde mye moro i den tiden, skogsturer, laget ting, studerte, jobbet, var på fester, arrangerte fester og rett og slett hadde det ganske så fint 🙂 Hanekam har jeg aldri hatt, men litt ulike farger har det blitt 🙂

    19. dedicat: Ja, og det var moro å bo i kollektiv 🙂 Vi var veldig sosiale,og koste oss veldig sammen. Mye turer i skogen, litt fester, men mest bare kos vi som bodde sammen. Vi hadde tv, men bare så vidt 🙂 Og det var på 90-tallet liksom 😀 Jeg var student NOE av tiden, men startet jobb-tilværelsen mens jeg bodde der 🙂

    20. Herlig 🙂 Skjønner at du har en fargerik bakgrunn.. og de fargene har jo ikke bleknet det spøtt med årene 🙂 Og jeg har facebook konto,, men har ikke lagt ut noe ungdomsbilde 🙂 så det så

    21. annebe: Jeg bodde i kollektiv i nesten 10 år 😀 Med mange eller få.Og så ble det meg og Hr Frodith og en til, og så ble det BARE oss to 🙂 <3 moro med gamle bilder, skal rote fram noen flere hjemme på landet 🙂 klemmer <3

    22. Så pen og kul..og det er du jo fortsatt :)) jeg har Fb men ikke lagt ut slikt bilde..bare likt andres :)) Har jo lagt ut bilder fra barn/ungdmmen på bloggen tidligere og gjør det nok igjen senere også :)) Ikke bodd i kollektiv..men gått på folkehøyskole og delte rom med ei annen jente, fin tid :)) Klem <3

    23. Så nydelig en ungdom da ! Artig å høre om fortiden din. He-he, ikke facebook – konto, da er du særing med rette 😉 jeg kjenner nå nesten ingen på min alder, pluss / minus 10 år som ikke har det. Bortsett fra du da 🙂 Enn instagram, flickr, snap, pinterest? Jeg er der også jeg 🙂
      <3 Søndagsklem !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg