Følelser og sånt…

Følelser er rare greier… Og som oftest kan jeg beskrive mitt register sånn som på disse tegningene jeg laget i mars..

Og dette beskriver meg stort sett ganske godt.. Jeg er stort sett en harmonisk person… fornøyd sånn som ting er, ikke FOR mye av verken det ene eller det andre…

Og trives med at det er sånn; fornøyd og harmoni er fint i massevis for meg. Og med en dæsj gira engasjement så er livet helt topp…

Når det gjelder sinne, så er jeg jo som du kan tenke deg ganske lik for det meste….

Når ting er veldig urettferdig i livet, så kan jeg bli ganske sint… Men for det meste…



…er det på innsiden av hodet…


…der kan jeg nemlig bli veldig sint…..

Nå har det imidlertid, overraskende nok,…både for meg selv og andre…

at jeg KAN bli litt sinna på utsiden også… sånn i noen få minutter i det minste…..

 

Før jeg igjen blir mitt stille og rolige selv igjen… 😉

 

 

#følelser #sint #humør #harmonisk 

32 kommentarer
    1. Det er viktig og riktig å bli forbanna av og til og attpå til vise det! Ellers havner alt i kontaineren for ubearbeidede følelser og den kan eksplodere (kanskje til og med innover) hvis den blir for full.

    2. margarites: Jeg trodde heller ikke jeg kunne skrike særlig, men jeg KAN…har merket det i det siste..HØY stemme i det minste 😀 klemmer <3

    3. Det må være befriende å få ut litt steam innimellom. Selv er jeg nok som deg, det koker mest på innsiden om jeg blir litt småsint. Noe jeg sjelden blir, for jeg biter nok i meg mer enn jeg burde. Jeg vet faktisk ikke om jeg kan skrike..kanskje jeg får ta meg en tur i skogen og rope høyt en gang… Det hadde vært artig å prøve… Bra beskrevet innlegg om følelsene dette her. Klemmer <3

    4. I denne crazy verden vi lever i trenger vi alle slags mennesker, de som er rolig og avbalanserte å som blir litt sint på innsiden, som deg… Så har vi motpolen, hvor følelsene sitter løst å som gråter for det minste og eksploderer minst en gang om dag…, som meg :o)) Jeg skulle ønske jeg var litt som deg jeg, for det hadde gjort ting litt enklere!!

    5. Ja du høres jo helt normal ut da..:-) flott illustrert med dine søte tegninger! Herlig!

    6. Veronica S: Jeg er veldig lite gråtete, men blir jeg SÅ sint, så kan jeg nok sippe litt også. Men nå om dagen er jeg mest litt krutt-fylt, både her og der 😀

    7. Bra du finner roen igjen..kjenner til den å kunne bli forbanna altså! Og jeg pleier å si fra.. men når jeg er ordentlig sint er det med tårer i øynene.

    8. ladyaugust: Ja, jeg synes også jeg er bra som jeg er 🙂 Veldig enig i det 🙂 Men det med ventilen er viktige greier. Man bør få ut, og jeg er ikke vokst opp nordpå vettu, så har det ikke naturlig I MEG, så må øve litt 😀 Men den bakerste drøyer jeg 😀 klemmer <3

    9. Man skal lufte ventilen av og til, det er sunt, supersunt..bare ikke den bakerste ventilen for da blir det stygg lukt altså, i alle fall om man har spist oppvarma fårikål (tips bare) Jeg synes du er flott som du er, akkurat sånn du er og så kan du øve på å øufte ventilen litt mer <3 godklæmme 🙂

    10. Tror det er en viktig egenskap. Vi har en tendens her i landet generelt til å IKKE si ifra ofte nok, så går vi bare rundt å ergrer oss. Et klassisk eksempel er jo mat på restaurant, hvor mange klager om den ikke er god nok, eller man får noe feil? Alt for få. Ha en kjempefin mandagskveld 🙂

    11. Mia: Ja, nå er jeg ofte ikke særlig høyt eller lavt, men av og til som du skjønner, så kan jeg bli veldig irritert, på verden, og synes at ting er veldig urettferdig. Og noen ganger er det bare en dum person i butikk-køen som kan være årsaken. Men er den dum NOK, så fortjener den å få høre det, og JEG trenger å få sagt det.. Eller folk på jobb… eller venner …eller samboer..eller familie. Jeg øver meg på å si fra litt mer… Ikke bare på innsida…Og jeg klarer det bedre og bedre…Og noen ganger med HØY stemme også 😉

    12. annebe: Ja, det sitter ganske langt inne her også, men jeg har oppdaget i det siste at jeg KAN “skrike” litt. Jeg ØVER meg jeg også 😀 he-he..Takk 🙂 God klem <3

    13. Opplever deg som harmonisk ..og engasjert ja :)) Så bra du fikk ut litt “krutt”.. må øve meg på det jeg også, men er noe skikkelig urettferdig kan jeg si i fra..men det sitter langt inne :)) Bra forklart med tegninger det her :)) Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg