Galleri Frodith- Søndagsåpen Poesidag- kl 13 -opplesning

“Ja…bare KOM INN, jeg er rett her inne!!”

 

“Velkommen inn i Galleri Frodith igjen. 
Tidligere i uken har flere diktere laget fantastiske dikt til bildene mine. Og jeg har invitert hver og en som vil hit i dag for å høre deres dikt bli lest opp.  En fantastisk gjeng diktere det her, som har gjort mine dager lysere, og som igjen har ført til at Galleri Frodith igjen kunne åpne sine dører.

Sett deg ned ved et passende bord, og lytt til dagens første poesi-opplesning” :

 

Dansende alver:

Å speide utover vannet, å se noe røre seg.

Det er alver som danser så lett på tå,

så lett og lufting rundt omkring deg.

Selv reven lister seg forsiktig om nå.

Skumringen lister seg innpå,

tåken legger seg tett på.

Tåken forvandler seg til alver små,

som rundt deg danser til dagen derpå.

      – Søtmonsen-

 

 

 

Det er godt å vite at noen har tråkket stien før
Noen med trygge, store og voksne steg vet hvor den går
Hvor den leder

De små lette skrittene hopper lykkelig avgårde
Lykkelig og uvitende om livet rundt
De små skrittene som går i nuet

En ledende hånd tar tak, følg meg du lille
Følg meg på den trygge vei
Utenfor farer, mot tryggheten

La oss gå sammen på livets vei

   – Altannetenna4-

 

 

 


 

Hei du din gjøk…

…jeg tåler en spøk

Du er ikke sann…

…jeg er jo en and !

       -Annebe-

 

“kremt….Annebe har forresten et dikt til til samme bildet…og det går sånn”:

 

Så sitter vi her da vi “enslige”to…

Som elsker å nyte all stillhet og ro..

For livet det haster så hurtig forbi…

Og VI må jo nyte VÅR stund og VÅR tid !

              – Annebe-

 

 

“Herlig med all applausen!! Det var dagens første opplesning. Velkommen igjen om et par timers tid!”

16 kommentarer

Siste innlegg