Galleri Frodith- Søndagsåpen Poesidag- kl 21 -opplesning

“Ja…bare KOM INN, jeg er rett her inne!!”


 

“Velkommen inn i Galleri Frodith igjen. Jeg står her og henger på åttende timen snart…
Tidligere i uken har flere diktere laget fantastiske dikt til bildene mine. Og jeg har invitert hver og en som vil hit i dag, for å høre deres dikt bli lest opp.  En fantastisk gjeng diktere det her, som har gjort mine dager lysere, og som igjen har ført til at Galleri Frodith igjen kunne åpne sine dører.

Sett deg ned sammen med noen du kjenner, og lytt til dagens femte poesi-opplesning” :

 

                                STILLE

En tidlig morgen ved vannet,det er stille

Stillheten gir en egen ro i sjelen

Her kan en nyte tankene sine og bare la tiden gli sakte forbi

slik som tåken som danser på lette bein over vannet

                            -fruensvilje-

 

 

“Pittbulljedda har også latt seg inspirere av dette bildet, og her kommer hennes dikt”:

Kveldsdisen legger sitt myke teppe over naturens gulv.
Forsiktig blir den vugget i søvn.
Naturen er i dvale, men bare for en kort stund.
For om litt våkner den igjen, og en ny dag er her.

                 -Pittbulljedda-

 

 

 

Å holde følge med slitte kanter 

av lange jeans i en grøftekant.

Å tøye grenser, usynlig snøre,

å ta hver krangel som om du vant.

 

Å finne glede i nye minner,

selv de fra gårsdagen som forsvant.

Å trå i fotspor, i feil og riktig,

å vokse litt på hver fortauskant.

 

Å holde følge er harde timer,

så får det være deg livets trøst,

at verden vender på kjente stier;

en liten søster, der du går først.

         -sparing-

 

“Og her kommer en dikter til som har latt seg inspirere av samme bilde”


Inn i fremtiden med stor tvil.

Alle går der med et smil.

Hun vil være pappas prinsesse en stund til, men nå kommer lillesøster?

Den nye ungen er sikkert helt vill…………………….

                     -natheless-

 

“Herlig at det kom så mange til femte opplesningen også!!  Er du på plass om en times tid, får du med deg de siste diktene før jeg stenger 🙂

 

#dikt #gallerifrodith #poesi #opplesning

11 kommentarer
    1. Sånn, nå har jeg lest meg gjennom alt også, hele utstillingen igjennom! Så masse fine dikterer vi har her, også deg og meg Frodith. Kjempegøy å få være med. Jepp, vi må skryte av oss selv litt alle sammen. Dikt på!

    2. Heisan:-) Har nå vært innom galleriet hos deg og tittet på bilder og lest mange flotte dikt/vers . Og jammen er det mange flinke som både rimer og dikter etter dine bilder. Men du er flink du også frodith som åpner dørene dine så alle får sett diktsamlingen her denne søndagen:-) Ha en fortsatt fin kveld og så takk for titten og opplesningen:-))

    3. SÅ flotte dikt, kjempegøy 😀
      Jeg har også skrevet dikt, gjerne i de tidene når livet har rast litt.
      Er må mange flotte dikt der ute!
      Håper t er vel med deg og dine. Jeg er omsider tilbake igjen på bloggen min. Ble en liten lang pause gitt.. Men godt å ta litt fri fra alt inimellom 🙂 Nå er det jo høst, og satser på at jeg har litt mer tid fremover 🙂 Masse klemmer til deg <3

    4. Jeg begynner i feil ende, og leser meg bakover her… Dette var virkelig gøy, og så mye flotte dikt. Interessant å lese hvordan vi som har valgt samme bilde har tenkt :o))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg