Galleri Frodith- Søndagsåpen Poesidag- kl 22 -opplesning

“Ja…bare KOM INN, jeg er rett her inne! Nå er det klart for The Grand Finale!”


“Velkommen inn i Galleri Frodith igjen. 
Tidligere i uken har flere diktere laget fantastiske dikt til bildene mine. Og jeg har invitert hver og en som vil hit i dag, for å høre deres dikt bli lest opp.  En fantastisk gjeng diktere det her, som har gjort mine dager lysere, og som igjen har ført til at Galleri Frodith igjen kunne åpne sine dører.

Sett deg ned ved et passende bord, og lytt til dagens siste poesi-opplesning”:

 

Ensomhet

Ensomhet er å sitte alene

mens verden går deg forbi

Ensomhet er å sitte alene

Når alle de andre har fri

      -tanketromling-

 

 

 

Skulle ønske jeg var

frostrøyk på et vann

flyktig og forgjengelig 

borte når sola renner

       -fabelastisk-

 

Tåken legger seg tykt,
som tanker i et hodet.
Den presser seg nedover,
og ingen vet hvor den vil ende

        -denruteteskjorta-

 

 

 

 

Livet

Kan det skjules i disen?

Ja, kanskje for et øyeblikk?

Dagen og lyset kommer?

Vil det avsløres nå?

   -hverdagsfarmor-

 

 

For alt i verden jeg ønsker at,

Du var her og holdt min hand kjære skatt.

Du var, du er, vil altid være,

min drøm, mitt håp, mitt hjerte og liv min søte kjære<3

                   -alynxknitsandknots-

 

 


 

“Herlig at det kom så mange til siste opplesningen også!!  Dette var siste opplesning i kveld, og nå går jeg og legger meg. Takk til alle som var med, dette må vi gjøre igjen. Håper du har kost deg  🙂 “

 

#dikt #gallerifrodith #poesi #opplesning

12 kommentarer

Siste innlegg