Tre bukken bruse…eller var det FIRE?? ;-)

Det var en gang… tre bukkene Bruse som skulle til seters…. Eller nei… det var ikke sånn det gikk helt.. For de var faktisk FIRE i år… Og det var ikke helt sånn den gikk likevel…

Det var en gang…fire bloggene Bloggers…som skulle feire bursdag…. Det hadde seg sånn at de hadde bursdag på en og samme dag… og før de fikk feiret i fred, måtte de gjennom bloggen til Frodith…

Først kom den lilla bloggeren… Lillasjel… Hun var ikke så glad i oppmerksomhet rundt bursdagen sin…så hun sa til Frodith-trollet: 

“Ta heller den bloggeren som kommer etter meg… så tusler jeg bare videre her på stien min.. på vei til min fine lille plass”

“Ja….så gå da”, sa Frodith-trollet… “Jeg står her og venter jeg, klar til å angripe nestemann som dukker opp”…

Lillasjel-trollet trippet glad av sted, sang en sang, og malte dagen sin lilla…

 

 

Så kom den røde bloggeren, Miss Imperfektum… 

“Jasså, så du har bursdag du også…”, sa trollet. “Det må vi feire med brask og bram, om det så blir ved broen over Akerselva her”…

“Jeg feirer nå helst i nærområdet MITT  jeg da”, sa den røde bloggeren og tuslet avgårde, mens Frodith-trollet stod igjen ved Akerselva litt betuttet, med flagg og kake i hånda… 

“Men vær ikke lei deg, for etter meg kommer den blå bloggeren, og hun er nok glad for litt oppmerksomhet og feiring fra broen her”…sa den røde bloggeren og ruslet videre…

 

Så kom den blå bloggeren, selveste Morsmiddag

Tripp-trapp på broen over Akerselva i Oslo…

“Ja, der kommer du” sa Frodith-trollet “deg kjenner jeg så tydelig igjen”… 

Morsmiddag tittet gjenkjennende på trollet: “Ja, vi har jo truffet hverandre et par ganger før vi,  så meg kan du ikke spise…”

“Spise nei!!!” sa trollet…” Nei , FYSJ….”

“Men BI litt, for etter meg kommer enda en blogger, og der kan du nok få deg en jafs”, sa Morsmiddag…”Selv skal jeg hjem å lage lekre matretter…”

“Pøh…” sa Frodith-trollet… “Bi litt og bi litt…”

 

Så kom den siste bloggeren trippende : *trippe-trippe over broen ved Akers-elva*

“Her kommer jeg! ” ropte Fabelastisk, mens hun spratt det hun kunne over broen. “Og jeg er den SISTE bloggeren”

“Ja, bare kom du!!” sa Frodith-trollet…”Nå kommer jeg opp på broen!!”

“Ikke spis meg da!!” sa Fabelastisk… 

“Nei, fysj -a-meg…jeg er ikke ute etter å spise noen jeg…Jeg er ute etter å gi deg en bursdagskake jeg…ikke spise deg, og det gjelder dere alle fire”

“Ja, så kom da….” sa de alle fire…. 

Og slik gikk det til at det ble kake på alle sammen

Gratulerer med dagen jenter!!!

Fra Frodith-trollet, som feirer dere i nærheten av Akerselva en plass…

 

Bursdagklemmer til dere <3<3<3

 

 

#bursdag #bursdagsinnlegg #gratulerer

22 kommentarer

Siste innlegg