“Tro det eller ei”- avsløringen…

Jeg har laget en ny kategori: “Tro det eller ei” i sidemenyen min. For dette kan bli moro. Nå kommer altså avsløringen. Og her har det vært gjettet i vilden sky.

De som ikke kjenner meg SÅ godt, har ingen problem med å tro at jeg kunne ha vært Lærer i Mat og Helse et år. 
De som kjenner meg ganske godt her inne, vet at jeg IKKE liker å lage mat, at jeg tyr til ferdigmat-løsninger så fort jeg får sjansen og at jeg anser meg selv som et dårlig husmor-emne…


MEN…når det er sagt… :

Jeg VAR faktisk lærer i Mat og Helse på ungdomsskolenivå. Det er vel kanskje 8-9 år siden.
Vi laget både sjokoladekake, boller, kjeks, middagsmuffins og middagsmat. Jeg fulgte Kunnskapsløftet og elevene fikk til og med karakterer. (Ingen andre ville undervise i faget det året, så jeg MÅTTE…)

Det var så klart på samme skolen jeg har undervist i alle år, så jeg underviste i faget Mat og Helse- PÅ tegnspråk, som jeg gjør i alle fag jeg underviser i.. Jeg underviser altså ikke bare I tegnspråk, men bruker språket til å undervise i de andre fagene. 

SÅ…altså: Jeg KAN lage mat, om jeg MÅ… Men jeg har null interesse, og blir derfor veldig LAT på det området… 😉

 

#matoghelse #faglærer #skolekjøkken #lærer #trodetellerei #avsløringen #mat

23 kommentarer

Siste innlegg