Hvordan ballong er du?

Av og til kan man føle seg bittelitt som en ballong…. som lufta er gått ut av… I det minste er det det vi sier… : “Jeg føler meg som en ballong som lufta har gått ut av..”. Men har du tenkt på, hvis du var en ballong, hvordan type ballong hadde du vært da?

Hadde du vært en godt oppblåst, morsom ballong, med ører og øyne?…. som hadde fått folk til å le, og klappe i hendene…?

Eller hadde du vært en løs,slapp og lite fylt ballong… som ikke gikk spesielt høyt til værs… men holdt seg i nærheten av jordskorpa, og bare duvet litt forsiktig opp og ned i vinden…? Redd for å komme ut av kurs, og derfor hold deg trygt ved bakken?……

 

Hadde du kanskje vært en reisende ballong, en som dro på spennende ferder både hit og dit… og som gjerne tok andre folk med seg…? En som var fylt med ild, og derfor kunne reise langt av sted til spennende steder…?

 

eller hadde du vært en ballong fylt med helium…? En som kunne flydd til vers, som ingen andre, og aldri hadde landet igjen, om ingen hadde dratt opp for å hente deg…?

Kanskje hadde du vært en liten og snurpete ballong, som det hadde vært vanskelig å fylle, en hvor man nesten blir rød i ansiktet av å prøve å få “liv i”…? Man har mange typer ballonger, og vi kan vel alle være som disse fra tid til annen…

 Det som er sikkert er at når man som ballong har latt seg fylle en stund… når man har liksom blåst seg opp, tatt inn alskens luft, og bare vokst og blitt god og velfylt, og man er nesten som en heilums-ballong, på vei til å fly oppover mot skyene der oppe…. DA… skjer det umiskjennelig fra tid til annen at luften går ut av en… enten bittelitt… som i at man får et bittelite hull…. og luften siver liksom umerkelig ut av en.. til man blir den litt slappe….som holder seg der nede ved bakken…

 

 ELLER

…. mann får en litt større rift eller et hull… man kommer kanskje borti noe der på sin ferd mot skyene… og da er det full fart…

 

Da fyker man først litt opp,… så går det rundt og rundt.. .” pfffffft.”… luften fyker ut, og når det nærmer seg tomt… da går man ikke oppover lenger… da fyker ballongen nedover… Og lander med et lite dump på gresset…  Og der ligger man helt i ro, samler krefter,mens man ligger der å ser på den herlige blå himmelen… og tenker at DER er man snart igjen, velfylt og god….. Bare man får hvilt seg litt 🙂 

 

Så hvlken ballong er du i disse høst-dagene, en slapp festet  nær bakken?

En reise-ballong? En velfylt på vei mot himmelen?

Eller en som ligger i gresset og ser på himmelen og skyene? 😉

 

#refleksjoner #humør #høstform #glad #trist #energisk #energiløs 

22 kommentarer
    1. Jeg er nok en slapp men smilende ballong som kan bli liggende litt, men lufta fylles fort opp igjen med ro rundt meg.. ♥☺ Heldigvis er jeg svært sjelden humørsyk ☺☺ KlemZ til deg ☺♥

    2. Ånei, den var litt vanskelig. Til vanlig ville jeg nok sagt en ballong med ører og øyne som fikk andre til å le. Mens nå er jeg kanskje bare en som ligger flatt på bakken uten luft i det hele tatt. Ha ha

    3. I disse dager tror jeg at jeg er en ballong som ligger i gresset, slapp etter at luften sakte men sikkert siger ut av et lite hull i siden. Samtidig som jeg ligger der, kikker jeg nok drømmende opp på stjernene 🌟🌟🌟⭐🌟🌟🌟

    4. Jeg er en lang og rosa en med ører. Elsket de ballongene. Elsker livet mitt og, så da blir jeg rosa med ører da, hehe Ha en strålende kveld. Jeg har tatt “helg” to dager fri før jeg skal jobbe i den egentlige helgen 🙂 klemmer<3

    5. Hmmm – den ballong-følelsen er et kjent fenomen….. lufta går ut innimellom. Men jeg er nok mest en godt fylt god litt rund ballong med et stort smil på! <3

    6. lulltove: Jeg er en som har litt lite luft, men jeg fyller på det beste jeg kan i løpet av kveld og natt, sånn at jeg stiger litt på dagtid. Jeg er en blid, men litt slapp ballong altså, humøret er greit 🙂

    7. Jeg føler meg litt forskjellig alt ettersom dagsformen , men jeg vil jo gjerne være en reiseballong. det må være spennende! Morsomme illustrasjoner! 🙂

    8. Så fine tegniger/ilustrasjoner :)) Jeg kjenner igjen alle ballongene, både de med mye luft , de som lufta siver sakte ut av og de som tømmes på et lite blunk…. Så får en gjøre fine ting og slappe av som best en kan så det fyller seg opp igjen :)) Klem til deg <3

    9. Jeg er ganske rosa og entusiastisk og eventyrlysten. Passe velfylt, men av og til litt grå inntil jeg får påfyll 🙂 Og det må jeg passe på selv. Hvilken type er du i disse dager?

    10. Morsomme tanker. Tror jeg er en sånn liggepåbakkenåsepåskyeneballong om dagen. Jeg trenger “luft” og den finner jeg best ved å hvile lungene. Når jeg har trukket pusten dypt inn igjen en dag, er det tid for å sveve! Klemiklem 🙂

    11. Hmmmmmmmmmmm jeg er nok en jordnær og fyldig ballong tror jeg 😀 For slapp er jeg ikke for tiden – selv om jeg er litt forkjølet………………… Jeg er ikke velfylt og på vei mot himmelen, for jeg liker jo det trygge rundt meg 🙂 Så jeg er en liten velbalangsert ballong med et fornøyd smil tenker jeg hihihi
      Ha en flott dag, frodith!

    12. Så flott illustrert..:-) ja jeg er nok slapp og nær bakken! ikke noe futt i meg..hihih. 🙂 Ha en god dag!

    13. jeg liker å tenke att jeg er en reisende ballong,er det iallefall i mine drømmer )) men i virkeligheten er jeg nok en slik som er festet til bakken og ser på himmelen )

    14. “Jeg vil ha en blå ballong, en med hatt og nese på” heter det i en sang. Innimellom er jeg en ballong, flere ganger har lufta gått ut av meg, år saken er mange. Og nå fremover blir ballongen tynnere og tynnere. Men man må bare finn noe ting i hverdagen som kan fylle ballongen opp igjen. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg