Den farlige veien…

Ja…det begynner sånn i det små… Man tror man bare kan ta LITT….

Man liker tanken på at å KOSE seg litt må da være lov…at av og til kan ikke skade……

Men det er en farlig vei å gå…….for LITT blir fort til MYE.. Og så plutselig er man hekta…

Nei….jeg snakker ikke om dop…men på en måte er det nesten det… Som jeg har hørt før også..

Sukker….snop….Det er så absolutt en form for avhengighet…

 

Fra den uskyldige starten…. med noen små, stakkars  biter i en skål….

som man synes man fortjener og som slett ikke burde være “farlig”…Man har jo kontroll….?

…inntil den dagen da man tar seg selv i å stå å “INNHALERE”  sjokolade med begge hender….

Den tiden hvor man hadde litt skam i livet og gjemte seg innadørs med  “ulovlighetene” er for lengst passert…

Man har ikke før kommet på utsiden av butikken, før man slipper posene på bakken, river til seg platen…

og STAPPER den i gapet….

 Sannhetens ansikt er ikke vakkert…

Og det er en farlig vei å gå… 😉

 

Har du sukkeravhengighet?

Er du avhengig av noe “ufarlig”? 😉

 

 

(En liten reprise da jeg har kommet på “KJØRET” igjen. Nå er det gått fra de uskyldige 2 ruter mørk sjokolade pr dag… til hele plater igjen…)

 

#avhengighet #sjokolade #addiction

15 kommentarer
    1. Hehe, ja det gjelder å ikke ha det i hus. Jeg er veldig svak for smågodt, og nå som det snart er Halloween blir det vel mye tilbud på det i butikkene også. Jeg går mye, men det virker som man må gå mange mil for å forbrenne litt godteri liksom, hmrf.

    2. Ja jeg er nok avhengig av sukker jeg også..føler jeg får lavt blodsukker og blir dårlig om jeg ikke får i meg litt..så ja, er nok på kjøret helte tiden jeg også..hihihi..og mener jeg trenger det!! hihih. Bare må ha, må ha!! Må jo få kose seg litt, tenker jeg.. Er jo ikke det verste å være avhengig av!! Kos deg du..man lever bare engang!!

    3. Etdiktomdagen: Helt enig, ALT blir borte, og det er problemet. Og jeg blir ikke kvalm en gang… Men nå MÅ jeg tilbake til flinkingen igjen… Men kanskje ikke i HELGEN…? 😀

    4. Hmmm….. nei, jeg er flink på sånne ting! Livredd som jeg er for å bli rund som en ball slik jeg var før….. med sjokolade er jo sååååå best <3

    5. Knis, jeg tenkte nok at det var sjokolade, siden du sa i et tidligere innlegg i dag at du snuste inn sjokolade fra skapet :o))
      Jeg er ganske avhengig av Pringles potetgull, sour cream and onion og den med extra cheezy smak. Jeg prøver å ikke gå forbi hyllene der den finnes, men noen ganger så lystrer ikke bena mina å styrer meg rett bort i hylla der de står å frister 😋

    6. Hehehehehe ja kjenner til det der. Jeg har ikke spist godterier siden like før påske………. men etter jeg kom fra Kreta forrige uke……. ja for jeg hadde kjøpt noe surt og søtt og slikt for de siste euro – i taxfrien………. så skulle jeg bare smake bittelitt………….. og hele posen forsvant og jeg ble faktisk dårlig………………………………. og i dag har jeg spist lakris……………….. blir dårlig av sukkeret jeg nå kjenner jeg………… så jeg må komme meg tilbake til null sukker/godis………. kaker og slikt kan jeg spise litt av allikevel. Ja for jeg klarrer ikke bare EN liten bit av godis,,,,,,,,,,,,, alt forsvinner!!!!
      hehehehehehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg