Når intimsoner flyttes…

Har du en “intimsone”?

Hva jeg mener med det??

Jo…jeg snakker om den sonen vi har rundt oss, som vi ikke liker at folk kommer innenfor… Et slags usynlig “rom” rundt kroppen som man føler er SIN sone, og ingen andres…

Kommer noen innenfor min intimsone…så tråkker jeg bakover… og enda mer bakover…Og folk som ikke har samme oppfatning av slike soner som meg…vel…de tråkker etter meg, til vi driver med en slags DANS… Noen mennesker går HELT opp i ansiktet mitt, uten at det ser ut for at det gjør noe for dem…Mens jeg flykter…

 

MEN… Er det ikke rart hvordan denne “intimsonen” faktisk kan flyttes….og man må bare leve med det…når man f eks står på trikken  eller bussen?

Man blir stående så nær og tett med ukjente folk som man ellers BARE gjør med kjæresten…og man kan ikke gjøre en TING for å komme unna… hvis man vil hjem den dagen hvertfall…

Har du en intimsone du vil “ha i fred”? 😉

 

(En liten reprise på noe jeg kjente KRAFTIG på i går, da jeg skulle hjem fra jobb. En man sto faktisk og “koste” meg rygget til en annen på trikken, nesten uten å ville det… 😉 )

 

#intimsone #trikk #buss #trangt #rushtrafikk

14 kommentarer
    1. karidansen:Helt enig. Og i mange situasjoner går det an. På trikken MÅ man tåle nærheten 😀 Da er det opplest og vedtatt at vi MÅ stå tett 😀

    2. Jeg liker veldig dårlig når folk kommer helt opp i fjeset på meg. Jeg må få ha minst 50 cm avstand så fremt det ikke er noen jeg er veldig fortrolig med. 🙂

    3. Jeg har blitt mer og mer sånn… må ha min sone – den har blitt større i omfang de siste åra! Skjønner deg møe godt! Og du – gå inn på khjertaas.blogg.no – og les det siste innlegget hennes om døve………… Litt reklame for prinsessa er lov! Klem <3

    4. Usj, illustrasjonene dine er så beskrivende at de får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. Min intimsone er av de som strekker seg ganske langt ut fra kroppen. Jeg har mer enn en gang gått av bussen fordi det blir for trangt og tett – og jeg har til og med gått ut fra restauranter og kafeer der bordene står så tett at du har ryggen til folk helt oppe i din egen rygg og du smaker torsken på naboens tallerken like godt som biffen på din egen. Ellers er jeg faktisk også ganske glad i klemme og kose – når det passer.
      Jeg håper intimsonen din ikke fikk en alt for stor knekk der på trikken 🙂

    5. Jeg liker å ha litt plass rundt meg. Det værste jeg vet er å ha folk oppi meg om vi har en samtale.
      Er jeg på bussen så er det ikke så nøye, men om olk ser på meg og gir meg oppmerksomhet veldig nærme så får jeg noia!
      Ha en fin dag flotte Frodith 😀

    6. Å stå tett med ukjent er ikke alltid gøy synes jeg. Med mine egne er det jo greit. Men jeg tror man skal ha en avstanden man føler. Det vanskelige er som du sier, de som “klenger” seg innpå min sone uten at jeg vil det. Enkelte mennesker blir jo skeptiske om du ikke gir dem en klem når du møter dem, og andre vil slett ikke ha? Ikke lett å vite hvem som vil ha hva eller? Heldigvis blir man bedre på å “lese” mennesker med årene.

    7. Jepp jeg har en intimsone og dette slet jeg litt med når det kom til teater. MEN, om det er folk jeg ikke kjenner så liker jeg ikke å ha dem helt oppe i meg. Jeg elsker jo klemmer, men da må jeg kjenne dem jeg klemmer, i allefall så pass at jeg vet hvem de er. Fremmede, nei.

    8. Kjenner den følelsen ja, opplever det av og til på jobb også. Kan ikke forstå at enkelte ikke skjønner at når du trekker deg litt unna er ting for nært. Vi nordmenn er vel ikke akkurat berømt for å like å være for tett på fremmende

    9. Ja det kan bli litt mye innimellom..liker ikke at noen puster meg i nakken..Vil ha kontroll på hvor, hvem osv.. Men som du sier..ikke alltid vi kan gjøre noe med det..:-) Er mye folk på buss, og trikk om dagen tenker jeg..Ha en god dag! og håper du får intimsonen din i fred i dag!

    10. Mitt hjem er min borg heter det. Men det er alltids noen som prøver seg i slike situasjoner hvor det er mye folk og kort vei til en berøring. Maan bør kanskje se hvem som står der i vogna og tiite på folk før man går på trikken eller i køen.

    11. Ja det er slik……….. at å stå i kø og fullstappede busser – da kan det bli veldig intimt. Og vil man nå målet må man bare tåle det der og da 🙂 hehehehe for ellers kommer man seg vel kanskje ikke hjem.
      Ja intimsone………. jeg synes det er ubehagelig om noen kommer helt opp i ansiktet på meg. Jeg liker å ha litt avstand 🙂
      Ha en flotters dag!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg