I dag har jeg hvertfall trukket noen kaniner opp av hatten… ;-)

Du som var innom meg i går fikk med deg at jeg blir av og til LITT fortvila over at folk forventer at man skal være tryllekunstner omtrent…Når man får utdelt SÅ forskjellige brikker at det er nærmest UMULIG å lage et fint bilde, eller et bilde overhode…og det er likevel det folk forventer at du SKAL….

 


 

Vel…med sånne forventninger så gjelder det å være kreativ… Og noen ganger må man bare LEGGE BORT de brikkene, og overbevise folk om at “å trekke kaniner opp av hatten” er minst like bra.
Så …det har jeg gjort i dag… Og det funket det.
Kanskje jeg er litt tryllekunstner likevel…. 😉

 

#kreativ #trylling #tilpasning #forventninger

17 kommentarer
    1. eg opplever oftest at ting blir mye bedre enn man frykter i 99% av tilfellene. Og at å være forberedt på det verste i det ene tilfellet uansett ikkje hjelper noe. 1 du bruker unødvending mye tid på å bekymre deg om noe som ikkje skjer….2 den gangen det skjer så skjer det aldri som du tror…ergo kastet du vekk tid på å finne løsninger på et problem som ikkje ble som du trodde og det som skjedde kunne du ikkje planlagt anyway……så det har eg sluttet med..
      At folk forventer sinnsyke ting av oss er tullete…alle er kun mennsker….om du alikevel leverer mer enn de forventer..ja da reiser de listen til neste gang 😀
      Eg har også sluttet med tautrekningskonkurranse…. en stund følte eg at eg ble dradd i alle retninger….den ville det, de ville det, de krevde det, hun sku ha det sånn etc. Da ser eg for meg et bilde i hodet av at eg er i en tautrekkekonkurranse…..og at alle drar for å vinne og å ha rett…..siden eg heller vil være lykkelig så slipper eg tauet….følelsen er veldig befriende..så når eg befinner meg i sånn tug-a-war som det heter på *ytenlandsk* så slipper eg tauet og kjenner skuldrene synker ned…eg kan puste med magen og ting flyter enklere.
      At du er magisk vet vi..at du kan trylle vet vi…de som forventer det av deg vet det også… gjør det deg lykkelig? i så fall da må du bare fortsette å trylle og være magisk..gjør det deg ikkje, tenker eg at du må slippe tauet 😀 senke skuldrene..puste med magen og kjenne etter…hvordan kan dette bli aller best for meg? For er det det så *smitter det over* på andre :)og DA kommer den virkelige magien….den du klarte nå flinkeste du….klemmeting <3 <3

    2. Jepp, du er en tryllekunstner. Ikke alle klarer å gi slipp på de umulige puslespillbrikkene. Nå kan du fortsette, og jeg er sikker på at noe fint kommer din vei. Klemmer godt 🙂

    3. Der kan du se, du er en tryllekunstner 🙂 Så bra at ting går bedre og at ting funker på andre måter også. Litt sånn har vi det på jobb noen ganger også…vi skulle liksom hatt doble sett med armer og helst kunne vært på flere steder samtidig for å tilfredsstille alle noen ganger. Og fagfolk tror at vi bare har et barn og forholde oss til – ikke en hel gruppe. Men alle har krav på å bli sett hver eneste dag! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg