Om å utgjøre en forskjell..

Jeg er visst i et veldig filosofisk hjørne nå om dagen… Forskjellige ting får meg til å gå å fundere, grunne og filosofere litt… Kanskje ikke akkurat på nivå med de tunge,store filosofene som Platon, Sokrates eller Kant liksom…. Jeg skal ikke påberope meg noen tanker som har betydning for andre enn meg selv… Men selve min eksistens, har den noe og si for andre?  Utgjør jeg en forskjell her i livet, fra eller til? Føler DU at du utgjør en forskjell her i livet? 

Jeg tror at vi ALLE utgjør en forskjell her i livet, for noen… Det trenger ikke være som nevnt over, at du  utgjør en forskjell for hele menneskeheten liksom… men for noen få… Noen nære.. At det er alfa-omega om du faktisk er her for noen…..det være seg : barnet ditt, et barn i barnehagen der du jobber, for den gamle nabodamen, for kjæresten, for din mor eller for gruppen med voksne ved asylmottaket….Er man alfa-omega om så bare for EN, så utgjør man helt klart en forskjell 🙂 

I mitt hode tror jeg vi er brikker på en måte, som i et vakkert puslespill, og hvis noen brikker ikke er her, så ville det ikke bli DETTE puslespillet… Det ville manglet noe viktig. Og det ville vi merket godt. I mitt hode utgjør jeg en forskjell for mange i livet mitt. Jeg VET jeg er viktig for mange folk, kjenner det langt inne i magen, både privat og på jobb.. Og jeg tar meg tid til å sitte ned mange ganger, å tenker over det:

I MAKE A DIFFERENCE :- )

 

 

Ha en fin-fin fredag- you make a difference! 🙂

 

 

(en liten reprise på et tema jeg tenker er viktig å minne oss om igjen )

 

#betydning #betydningsfull #viktig #refleksjoner 

20 kommentarer
    1. alle er viktige -alle spiller en rolle i det store skuespillet. Noen er hovedrolle innhaver i ditt skuespill for kortere og lengre perioder. Andre er statister. Noen ganger er du statist i andres liv…så fungerer det på livets store scene….
      men vi trengs alle….<3
      Klemmeting

    2. Du er viktigere enn du aner! Tenk så mange som får glede av innleggene og tegningene dine 🙂 Tenk på alle barna som får glede av å treffe ei som elsker å kle seg ut 😀 Som kan få skygger til å bli levende, se figurer i skyene og le. Viktig å stoppe å tenke litt noen ganger, vi er viktige alle sammen 🙂
      O du Frodith er ei fantastisk dame 🙂

    3. Dette er et fint innlegg, så det tåler å komme i reprise. Få oss til å tenke litt selv… Jeg ikke bare tror, men tør påstå at jeg vet, at jeg betyr noe for andre. Noe annet ville egentlig vært ganske trist. For nær familie er det nesten selvsagt at man betyr noe, men jeg er så heldig (i år igjen) at jeg hver morgen blir møtt ned en klem og et stort smil fra noen av barna på avdelingen. Sånt varmer <3 Klem <3

    4. Så klart er gjør du det! 😀 Du får mange til å smile og le. Du får mange til å føle seg bra, og tenke at det er så supert å ha blitt kjent med ei flott dame som deg! 😀

    5. Fint å filosofere litt :)) Jeg er jo mest opptatt av de små tinga i hverdagen og tror at det er der de fleste av oss kan gjøre en forskjell…og gjør alle sin del blir jo verden bedre også :)) Fint innlegg og flotte tegninger :)) Bloggen hadde ikke vært det samme uten deg :)) Klem og fortsatt fin fredag <3

    6. Jepp, du har så rett, så rett. Jeg sier ofte at vi er brikker i et spill, og vi vet ikke alltid hvor vi flyttes eller hva vi skal, men deltagere er vi likevel. Vakker sommerfuglfrodith! Klemsiklem:)

    7. Helt klart! Jeg tror også alle er betydningsfulle for noe eller noen, og av og til er det godt å tenke over…Fin fredag til deg også, jeg pleier forkjølelse men skal jobbe og prøve å være betydningsfull for noen hele helgen….

    8. You certailnly do! 🙂 Og din filosoferinger er bare helt herlig og setter fingeren på noe så viktig og som så mange overser. Det at du betyr noe for andre, at du er den brikken som kanskje skal til i det store bildet. “You make a difference”. Den setninga skulle vært på blåresept eller utgitt som vaksine. Ingen av oss kan være hele puslespillet, men alle kan være den ene brikken som utgjør den store forskjellen 🙂 Vakkert Frodith,, og du har dratt meg inn i Bloggverden på en helt annen måte enn noen andre 🙂 Men nå har jeg vært lat en stund av mange årsaker,, men det kribler i blodet – så jeg er ikke borte 🙂

    9. Det var fine ord til ettertanke!💕 Du utgjør en forskjell for alle oss som leser bloggen din, i tillegg til det som alle gjør: Vi er uunværlige i jobben, for samboer og evt. barn og andre familiemedlemmer + venner.😊 Tenk på alle som hadde savnet oss om vi ikke hadde vært her med alt vi bidrar med. Takk for at du minnet oss på det. Nå er det fredag og snart helg, og godt du endelig er ferdig med denne uka som ikke har vært så grei!💕

    10. Takk for fine ord på morrakvisten. Vi har vel lett for å undervurdere oss selv, så greit å tenke litt over dette ja! Hipp, hurra for både deg og meg. Vi har vår plass i puslespillet, så om de brikkene manglet ville en tydelig merket det, så nå er jeg klar for dagen og alle som trenger meg litt eller mer:)

    11. Jeg er sikker på at du utgjør en forskjell for mange. Det er viktig å reflektere over det i blant, kjenne på at en kan være noe positivt for NOEN. Jeg har tenkt litt på å melde meg som frivillig til et eller annet. Ikke sånn at jeg har lyst til å være bundet opp til noe fast hver uke, for jeg synes jeg har nok “fast” med jobben, men sånn INNIMELLOM etter avtale, kanskje? 🙂

    12. Ja det er viktig å tenke over innimellom..jeg er ikke flink til deg..føler meg ofte ubetydelig..Men jeg vet jo at egentlig så betyr jeg mye for mange..nære..Så ja, dette burde man tenke over…Takk for påminnelsen..:-) Du må ha en flott ny dag! og spre ut masse positivitet! klem fra meg! Flott skrevet!

    13. god morgen.Vi er nok en viktig brikke i livet alle vi som lever på denne kloden )) veldig fint innlegg som gir oss alle noe å tenke på.Ha en nydelig dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg