Hvis jeg var en båt…

…så hadde jeg antagelig vært en kano..

En båt for to

som sammen i ro og harmoni samarbeidet for å komme seg til målet

En båt for to

som brakte dem stille og rolig framover dit de skulle

mens solen glitret på vannflaten og viste vei

Jeg ville neppe vært en speedbåt

som føk avgårde på toppen av bølgene og trivdes med å ha det sånn i full fart..

Jeg ville ikke vært en motorbåt med masse lyd og bråk, som hadde som eneste mål 

å komme seg fort fram

Ei heller ville jeg vært en seilbåt

hvor man var for avhengig av vind og vær

for å komme dit jeg skulle

og hvor en litt for kraftig og stresset vind ville vippet meg helt av “pinnen”


 

Nei…

Jeg ville nok være en flott og gul kano 

 

Hvor du og din venn sammen kunne bruke meg

til å nå den fine plassen der ved skogbrynet

I rolig harmonisk tempo

gli fram til kanten der, for å slippe dere av når tiden var rett..

Hvordan båt hadde  DU vært?

 

 

#båt #liv #humør #sammenlikning #metafor

38 kommentarer
    1. Tror jeg ville vært en gammel tresnekke. Så kunne du ta med de du var glad i på tur. Kose deg hele dagen og la gyngingen min vugge deg i søvn sammen med lyden av bølgene som slo mot skråget mitt.

    2. Jeg ville nok vært en liten “Askeladden” som vår båt heter 😉 En plastbåt med en liten motor på 🙂 Slik at det er plass til familie, men som også kan cruise seg en tur alene med vinden i håret ^^

    3. Hmmm – jeg tror faktisk også jeg ville vært en kano…….. fins ikke bedre enn å padle lydløst rundt……. <3

    4. Katrine: Du er en litt rolig båt du også da, rolig men ikke kjedelig 🙂 Fargerik og tankefull 🙂 Herlig at dere sammen fant en båt som “passet” 🙂

    5. Ro og harmoni høres nydelig ut :)) Veldig fine tegninger som alltid…Vil ikke så fort frem jeg heller, men ei snekke i sakte fart hadde vært fint …tøffa en tur rundt på Sørlandet :)) Klem og fin dag videre <3

    6. Jeg Har vært innom mange båter nå… alt fra ferge, seilbåt, luftskip, hehe, men mannen min mener jeg er en robåt, og det kan nok stemme ☺men det må være en med frisk og fin farge, turkis ❤

    7. natheless: Ikke noe veldig glad i vann jeg heller, mer glad i fjellet ja 🙂 Men en liten treg kano kan jeg være, på et stille vann. Eller jeg kunne vært en lekebåt for barn 🙂

    8. Sjøsyke er ikke gøy, sier jeg, som har feriert på sjøen i båt i flere tiår!!!! Men jeg liker meg fortsatt best ved vannet, og ikke på vannet. 🙂

    9. Helge: Ha-ha, herlig. Et luksusskip, som var ute og reiste, jeg det høres jo slett ikke verst ut 🙂 Og å etterhvert gjøre jobben som redningsskøyte, en flott kombinasjon. Da hadde du fått opplevd mye 🙂 He-he

    10. Appelsinbåt kanskjje, neida, Hvis jeg hadde vært en båt ville jeg vært et luksusskip, slike som frakter turister fra øy til øy rundt om i verden. Etter noen år som det ville jeg gjerne ha blitt ombyd til ei rednnigskjøyte som redder folk i nød på havet eller på fjorden.

    11. Siv Svanem: Ja, jeg synes også de er trygge og koselige og jeg tenker at du virker som en trebåt ja 🙂 Ikke bråkete, men en som putrer rundt og skaper harmoni <3

    12. GTduA: Ja, noen liker bedre enn andre å bli vippet av pinnen, og bli overrasket stadig vekk.. 😀 ikke jeg…så jeg er nok mer en kano jeg. Med kontroll og stille fart mot målet 😀 Ha en flott dag <3

    13. fruensvilje: Ja, jeg ER altså en kano..Og det tror jeg nok du er også ja 🙂 Hvis man kjenner etter liksom, hvordan båt føler man seg som…Jo helt klart en rolig kano 😀 Jeg altså…Men jeg vet at mange liker mer fart og futt, og de er nok noen fine speebåter 😀

    14. Tror jeg hadde valgt seilbåten jeg, har ikke så konkrete mål, men liker å oppleve nye ting og ikke minst er jeg glad i overraskelser. Tenk så spennende å bli vippa litt av pinnen innimellom da 😉 Ønsker deg en flott dag.

    15. Ja det hadde vært noe..så nært vannet..og gli gjennom det uten problemer..hihi..jeg hadde nok være en snekke..tøff,tøff..:-) Ha en god dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg